Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

ysbeer

Ik zou toch iets meer varieeren,3 platen die roesten als de ........ en de rest helemaal niet
Is dat niet wat onwaarschijnlijk.
En dan ook nog mooi op een rij.
Mooie loods goed roest maar iets te afgebakend (georganiseerd roesten)

Laat de rest ook maar wat roesten en die  3 platen niet helemaal  en niet precies tot de rand

wim

oebr

Citaat van: marc goovaerts op 14 juli 2013, 01:42:28 AM
De HO wagonnetjes durven ze al eens tot 1/100 te verkleinen, maar vrees je niet dat 2/3e erg gaat opvallen ?

nee toch niet Marc want het blijven behoorlijk grote loodsen hoor. Als ik het plan van de kade in model weer uitvergroot naar 1/1 zou dat op 500m lengte uitkomen. Valt wel mee he.

Wim, die platen zijn geen roestplaten hoor maar doorschijnende platen om licht in de loods te krijgen (zie foto enige reacties lager).

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

marc goovaerts

Voor de loodsen ben ik er ook wel gerust in, maar waren het niet de kranen die je tot 2/3e ging verkleinen ?
Wanneer je hier in Antwerpen eends onder zo'n antieke havenkraan gaat staan, dan zijn die behoorlijk majestueus.

Sattrickske

Citaat van: oebr op 14 juli 2013, 01:09:30 AM
Dank je voor de toffe kritiek mannen, maar Dirky heeft het bij het rechte eind. Het grote voorbeeld heeft bruine doorschijnende platen in de nok zitten, vandaar dat ze zo netjes afgelijnd zijn.
Ah vandaar...  Dan heb je het inderdaad bij het rechte eind en trok m'n opmerking op geen bal :o.  Mooi gedaan dus!

Sattrickske

Citaat van: Herwig op 14 juli 2013, 14:17:25 PM
@ Evan,

Weatheren met een nieuwe   "spuit"       &     zo'n loc als... proefkonijn?

Wij, modelbouwprutsers, gebruiken daarvoor 'n oud Lima-wagentje, of zo... .

Uw dieselloc is alleszins niet van de echte te onderscheiden, perfect, alweer.

Middaggroeten,      Herwig.
Had het niet beter kunnen verwoorden :-X

Rangeerduivel

Evan,
De hieronder afgebeelde v100,in welke schaal is die,is dat HO?

grtn

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 15 juli 2013, 12:39:15 PM
Evan,
De hieronder afgebeelde v100,in welke schaal is die,is dat HO?

grtn
Ik denk 0, je prentje kwam er wel niet door. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Ik heb geen prentje gestuurd Olivier,
Maar het zit hem in het feit dat mijnen boel hier onderste boven tevoorschijn komt,dus de laatste reacties staan bij mij bovenaan,vandaar de verwarring
Ik moest geschreven hebben "de hierboven" afgebeelde loc van Evan... :P
Maar waarom gemakkelijk als het moeilijk ook gaat...

Ps,je roco-rijtuigjes staan mij wel erg aan,maar dat budget weer hé!
maar 'k zal het nog ne keer overwegen
Misschien iets later,en zijn ze ondertussen weg...pech voor mij hé

Rudy


oebr

Citaat van: marc goovaerts op 15 juli 2013, 11:50:11 AM
Voor de loodsen ben ik er ook wel gerust in, maar waren het niet de kranen die je tot 2/3e ging verkleinen ?
Wanneer je hier in Antwerpen eends onder zo'n antieke havenkraan gaat staan, dan zijn die behoorlijk majestueus.
how, verkeerd begrepen sorry. Nee nee, het zijn portaalkranen op 4 poten, dat zou in de hoogte in werkelijkheid maar een paar meter schelen. In de diepte een goeie 10m, wat betekent dat niet alle scheepsmodellen die in werkelijkheid aangemeerd liggen beladen zouden kunnen worden (maar dergelijke modellen zouden tov het diorama wat te lomp lijken vrees ik, dus no prob) en aan de landzijde zouden 2 ipv 3 opstelsporen beladen kunnen worden, dus dat lijkt me ook geen punt .
Er is 1 echte havenkraan die ik meeneem in de maquette en die is uiteraard wel op de originele maten afgestemd. Nu, het is nog een eindje te gaan, ik moet nog 8 loodsmodellekes uitwerken. Tegen dat die allemaal klaar zijn zal het totaalbeeld ook wel duidelijker worden. Zal er mss eens een draadje over openen zodat wie geïnteresseerd is de vordingen kan volgen. Is trouwens ook een idee voor m'n huidige baan(tje).
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Martin Welberg

Citaat van: OlivierV op 15 juli 2013, 13:39:08 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 15 juli 2013, 12:39:15 PM
Evan,
De hieronder afgebeelde v100,in welke schaal is die,is dat HO?

grtn
Ik denk 0, je prentje kwam er wel niet door. ;)

Denk schaal 1, beetje gelet op de achtergrond  ;)

Rangeerduivel

ondertussen weer 3 roco rijtuigjes bij sé
Met mannekes derin en sluitlichten...tof! ;D

Treintje is wel iets te kort opschaal,maar als hij achter de bocht is zie je dat toch niet meer,en je moet al kenner zijn om het te zien als hij op het paradespoor voorbijzoeft.

Van snelverkoop gesproken!!! ::)

rixke rail

Drukte aan de school :




Overwegsignalisatie :


Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

marc goovaerts

Eric, misschien interessant om te weten: tot 1954 hadden de driehoekige verkeersborden bovenaan een scherpe punt. Daarna was die hoek even rond als de twee andere. Misschien muggenzifterij, misschien heb je er wat aan  ;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 15 juli 2013, 19:35:09 PM
ondertussen weer 3 roco rijtuigjes bij sé
Met mannekes derin en sluitlichten...tof! ;D

Treintje is wel iets te kort opschaal,maar als hij achter de bocht is zie je dat toch niet meer,en je moet al kenner zijn om het te zien als hij op het paradespoor voorbijzoeft.

Van snelverkoop gesproken!!! ::)
Nogmaals veel plezier ermee. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Dirky

Bezig plaats aan het maken voor een eerste deel van de spoor 1 baan waar ik al een jaar van spreek. (zie draadje Sighelsheim)
Ik ga beginnen met het deel met het seinhuis en de brug... Seinhuis heb ik al > Is dat geen goede start?  :D
(PS intussen nog eens wat job-gehopped. Lukt dus nog steeds bij 55+ . 'k Begin eind September weer eens in een andere sektor)