Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

bollen neus

Gebruik maken van de "wachttijd" om de body's te veranderen zoals de koplampen verwijderen voor de AFB 202010 versie enkele streep en een versie .5407 te maken met 5 koplampen (is een 54 versie zonder de vleugel) dubbele kleine streep en zonder verwarming in. De 5de koplamp wordt genoemen van afbraak (lees dan maar afsnijden) van ander model waar er teveel koplampen waren.. Dak van de 52 moet ook nog wat verandert worden (type 53 versie body genomen) en de 5de ventilator moet verwijdert worden op dak voor de .5407 versie, dus schuur en plamuurwerken, juist goed met deze temperaturen en wat vochtig weer dan stuift het nie zo neig.

Sattrickske

Ik ben een plaatsje aan het zoeken voor m'n custom functiedecoders.  Is inmiddels gevonden, maar de wagons waar ze inmoeten, zijn niet om aan te zien...  Het gele (?!) interieur van m'n Orient Express wagons wordt nu onder handen genomen met wat correcte kleurtjes.  De bedrading was al eerder klaar.  Maar nu moet die archilelijke kleur eraan geloven.
M'n nichtje komt één dezer dagen de figuurtjes schilderen.  Maar van sommige figuurtjes moet ik de benen nog wat inkorten, anders passen ze niet op de zitbanken.

Huugooke

Zojuist een pakske open gemaakt. Daarin lokskes en wagonnekes op N-schaal.
Schattig materiaal. Misschien eens uitzien naar een plaatske voor een dioramaatje of een klein baantje.

En een nieuwe bril.

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

En waar ik mee bezig ben,

mij haasten dat den elektriek van't huis in orde gemaakt wordt om voor 14juli een herkeuring te krijgen
Dat heeft niets met treintjes te maken,enkel het feit dat het OOK duur is!
Maar elke dag in een onbewaakt moment kruip ik toch een uurke naar boven naar de hobbykamer,ik kan mij niet inhouden!

:P :P :P

evan

Dagje vrij en dus...  Filmpje maken, draadje over de baan aanpassen en de website aanpassen:

site: www.paj-modelbouw.com

filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=kIClzvHjKOA

Groetjes  :)


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Huugooke

Langs de treinenwinkel om een stuk N-spoor  om mijn nieuwe aanwinsten  te testen. Atlas motortje defect, jammer.

Rangeerduivel

#2393
Waar ik NU mee bezig ben?  VLOEKEN!!!

Ooit al eens een Mehano 77 open gedaan omdat een draadje van een sleepkontakt los was?
De meesten onder jullie wel vermoed ik...pak 'm niet vast of er breken stukjes af  :o
Is het prutswerk dan eindelijk gedaan,dan moet je'm eens op de grond zien vallen van anderhalve meter hoog...DAT IS PAS VLOEKEN!!! >:( :( >:( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

gr

Huugooke

Citaat van: Rangeerduivel op 06 juli 2013, 13:14:06 PM
Waar ik NU mee bezig ben?  VLOEKEN!!!

Ooit al eens een Mehano 77 open gedaan omdat een draadje van een sleepkontakt los was?
De meesten onder jullie wel vermoed ik...pak 'm niet vast of er breken stukjes af  :o
Is het prutswek dan eindelijk gedaan,dan moet je'm eens op de grond zien vallen van anderhalve meter hoog...DAT IS PAS VLOEKEN!!! >:( :( >:( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

gr
Inderdaad gevaarlijke mannen om open te prutsen!
Er is toch niks aan uwe vloer? :'(

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 06 juli 2013, 13:14:06 PM
Waar ik NU mee bezig ben?  VLOEKEN!!!

Ooit al eens een Mehano 77 open gedaan omdat een draadje van een sleepkontakt los was?
De meesten onder jullie wel vermoed ik...pak 'm niet vast of er breken stukjes af  :o
Is het prutswek dan eindelijk gedaan,dan moet je'm eens op de grond zien vallen van anderhalve meter hoog...DAT IS PAS VLOEKEN!!! >:( :( >:( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

gr
Is de schade erg? Evt nieuwe hekjes fabriceren van messingdraad.

Op de club bij ons heeft ook iemand zo'n toegetakelde mehano... Die rijdt nog, maar daar is het eigenlijk wel mee gezegd.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Dank voor je medeleven Olivier,
Ik denk dat ik nu dezelfde loc heb als die man daar op de club!
gelukkig had ik er 2 en kan ik mijn sounddecoder overbouwen,de tweede was er ene zonder sound.
Ik had van de 2de een dummy gemaakt door motor en cardans te verwijderen,zo kon ik gekoppeld rijden met de lange neus naar elkaar toe,en in de dummy zat enkel een lichtdecoder,en dat ging héél goed,tot nu!
Van de twee <1 goeie maken en dat zal het zowat zijn....'t was te mooi om waar te zijn,de stukken zijn te ver gespat!
en ze zijn al zo fragiel...je mag er niet naar kijken of ze zijn kapot...

gr

Rangeerduivel

@ Hugooke,

Ik heb geluk gehad,hij is op een betegelde vloer gevallen,daar is niet zo rap iets aan! ::)

Rangeerduivel

Loopplatform,
balustrades,
treeplanken,
kast(huif) gescheurd
gaas boven ventilatoren verfrommeld
nemschacht afgebroken
Hij is recht naar beneden op zijn neus terecht gekomen,alsof hij aan volle snelheid op een boom gebotst is.
..kan het nog erger?
En het ergste daarvan is dat je nergens terecht kan om stukken te bestellen :-\

bollen neus

Ge kunt er altijd een mooi projectje van maken om alles te maken met messingmateriaal, werkt kalmerend (toch bij mij) en niemand zit achter je om het ooit eens af te werken. Alles opmeten en materiaal bestellen en hopla met die geit.