Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Thommy

vorige week kap van de 20 geruild met rangeerduivel (Erg vriendelijke mens)
Vermits die kap al wat gepoederd was, dan maar verder gedaan

eerst deeltje afgewassen en gedempt.

dan maar eens aan de slag gegaan met m'n nieuwe airbrush en wat poedertjes (twas eigenlijk echt testen met dien airbrush)






nog niet af hoor...
Greetz

Thommy

Rangeerduivel

Doe zo voort hé Thommy,'t komt goe...

Maar was het zwaarste werk toch door mij niet al gedaan? :D :D ;)

mvg

Thommy

zijkanten hebbek behouden. Rest zowat opgepoetst...
Maar zijroosters ging ik zelf niet direct op gekomen zijn om die zo te doen

zoals een oud gezegde stelt: je bent nooit te oud om te leren
Greetz

Thommy

Rangeerduivel

Die zijroosters zijn gewoon ook gedaan met "Tamya Weathering master",maar niet gefikseerd.
poepsimpel,een goed resultaat en gemakkelijk te verwijderen als je het beu bent.

MVG Rudy(de vriendelijke mens!) :D

Dirky

Nog maar eens een seinhuisje verouderd...



PS: schouw ontbreekt nog en leuning zit scheef en wacht op de eindlaag!

Sattrickske

#2360
OpenLogic Sniffertje getest...
Doet z'n werk meer dan behoorlijk voor z'n 50€, 'k ben er zelf een beetje verbaasd van.  Hieronder een voorbeeldje van het DCC protocol, gecapteerd op m'n custom functie decoder.  Eerste signaal is het DCC signaal, het tweede signaal is wat m'n decoder ervan maakt (1 halve puls later):


De smalle pulsjes zijn '1' en de bredere '0'.  Op de 2e lijn zie je goed dat de decoder het signaal perfect interpreteert.

Havoc

Eenmaal ik mijn werktafel hier wat vrijgekregen heb schaf ik me ook zo eentje aan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Sattrickske

Ben er wel vergeten bij te zeggen dat er eerst een firmware update nodig was om 'm goed te doen werken.  Maar met de packages aangeleverd op de website van Dangerous Prototypes was het poepsimpel om te installeren (staat zelfs een videotje bij hoe het precies moet).
Voor mensen die graag met digitale signalen snuisteren is het wel een aanrader.  Van zodra ik wat meer tijd heb, ga ik eens het DCC protocol implementeren in hun software...

Binco

Vandaag even de borden die men kan vinden op de grens België - Frankrijk in elkaar gebokst. Deze zijn voor de clubbaan.
Palen zijn elektriciteitsdraad.  ;D

GVL


bollen neus

Geduldig wachten op alle bestelde messing materiaal voor verder te kunnen doen aan de rangeerderplateaus spoor O. Het is ook "iets" waar we dan mee bezig zijn. Alsook onderdelen, zoals ruitenwissers , fabrieksplaten en nog wat details.

dani

even niet bezig met de modelspoorbaan....  maar zonet een bestelling geplaatst voor wat onderdelen om mijn pc een boost te geven.
Nieuw MoBo, Processor, RAM, en video kaart, en nog een 2 TB harddisk er bij.   Ik moet nog een paar video reportages monteren en mijn huidige Intel was aan vervanging toe.

En verder.....   genieten van het mooie weer.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: dani op 02 juli 2013, 17:57:47 PM
even niet bezig met de modelspoorbaan....  maar zonet een bestelling geplaatst voor wat onderdelen om mijn pc een boost te geven.
Nieuw MoBo, Processor, RAM, en video kaart, en nog een 2 TB harddisk er bij.   Ik moet nog een paar video reportages monteren en mijn huidige Intel was aan vervanging toe.

En verder.....   genieten van het mooie weer.
Gelijkaardig maar dan met die van mijn zus, 3x320gb hdd's versleten, dan maar vervangen voor 120gb ssd en een 2tb disk voor haar data, icm goedrapportweek bij tones en de verkoop van die oude schijven valt het bedrag al bij al goed mee.

Nu bezig met 't beestje te installeren, de rest kan nog enkele jaren mee (AMD triplecore, 4gb ram en nog wat spul om de boel draaiende te houden).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

Citaat van: OlivierV op 02 juli 2013, 20:38:40 PM
AMD triplecore, 4gb ram en nog wat spul om de boel draaiende te houden.

Ik ben ook weer van INtel naar AMD over gestapt.   
De config wordt deze :

- Asus M5A97 R2 MoBo
- AMD  Phenom II  versie  X4 965  (quad core)
- Cooler  TrueSpirit (Thermalright)
- 8 GB aan DDR-3  van G.Skill  (model RipJaws X)
- Asus HDD6670-2GB3   : Radeon 6670 based video kaart met 2 GB aan DDR-3 RAM on board  met VGA-DVI en HDMI
- 2x500 GB hard disk in Raid 1 (mirror) als systeem partitie
- 1,5 TB  hard disk als primaire data partitie
- 2 TB   hard disk als secundaire data partitie
... en een paar 1,5 GB  USB 3  externe disks als backup


Overkill ?  Misschien, maar ik doe regelmatig video bewerking en speel al es graag een  grafisch geavanceerd "spelletje" en het werd sowieso tijd voor wat nieuws .   Even getwijfeld aan de  Core i7  generatie maar de prijs deed de weegschaal naar de  Phenom II  X4  doorslaan.  In combinatie met een Windows 7 in 64 bit versie moet deze toch even zijn mannetje kunnen staan.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: dani op 02 juli 2013, 20:56:50 PM
Citaat van: OlivierV op 02 juli 2013, 20:38:40 PM
AMD triplecore, 4gb ram en nog wat spul om de boel draaiende te houden.

Ik ben ook weer van INtel naar AMD over gestapt.   
De config wordt deze :

- Asus M5A97 R2 MoBo
- AMD  Phenom II  versie  X4 965  (quad core)
- Cooler  TrueSpirit (Thermalright)
- 8 GB aan DDR-3  van G.Skill  (model RipJaws X)
- Asus HDD6670-2GB3   : Radeon 6670 based video kaart met 2 GB aan DDR-3 RAM on board  met VGA-DVI en HDMI
- 2x500 GB hard disk in Raid 1 (mirror) als systeem partitie
- 1,5 TB  hard disk als primaire data partitie
- 2 TB   hard disk als secundaire data partitie
... en een paar 1,5 GB  USB 3  externe disks als backup


Overkill ?  Misschien, maar ik doe regelmatig video bewerking en speel al es graag een  grafisch geavanceerd "spelletje" en het werd sowieso tijd voor wat nieuws .   Even getwijfeld aan de  Core i7  generatie maar de prijs deed de weegschaal naar de  Phenom II  X4  doorslaan.  In combinatie met een Windows 7 in 64 bit versie moet deze toch even zijn mannetje kunnen staan.
Dat zijn toch vrij oude onderdelen?

Ikzelf draai op een
- Intel Q9550@ stock, vroeger opgestookt naar 4Ghz, geen probleem met die waterkoeling
- Asus p5q deluxe onder waterkoeling
- 8gb 1066 ddr2 onder waterkoeling
- AMD HD5850, onder waterkoeling
- 256gb samson 830 ssd
- 3 grote hdd's
- 650w modulaire corsair voeding

Die waterkoeling moet ook eens zijn onderhoud krijgen, alhoewel het al meer dan een jaar probleemloos en onderhoudsloos draait voor de moment.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan