Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

dani

wilde plannen maken voor de baanwerken dit weekend....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Ik ben aan ' t schilderen - aan etstoestellen. Zie http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,16414.0.html
Seffens nog wat lijmen en schroeven. Hopelijk krijg ik ze deze maand klaar.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

ik ben dakdekker vanavond...


philippe_007

Aan het uitzoeken hoe ik K-rails volledig kan inwerken in een kasseibaan en toch nog gebruik kan maken van de puco's.
Ik dacht eerst om de puco's te verhogen met een dun messingprofiel, maar ik vrees dat de sleper dan te hoog gaat komen en problemen gaat geven.

Iemand een idee hoe het zou kunnen? Of is er mij al iemand voor geweest?
(overstappen naar 2rail is geen optie  8)  8)  8)  8)  8) )

OlivierV

#2224
Citaat van: philippe_007 op 17 mei 2013, 21:44:24 PM
Aan het uitzoeken hoe ik K-rails volledig kan inwerken in een kasseibaan en toch nog gebruik kan maken van de puco's.
Ik dacht eerst om de puco's te verhogen met een dun messingprofiel, maar ik vrees dat de sleper dan te hoog gaat komen en problemen gaat geven.

Iemand een idee hoe het zou kunnen? Of is er mij al iemand voor geweest?
(overstappen naar 2rail is geen optie  8)  8)  8)  8)  8) )
Ik ging zeggen puko's afvijlen/wegschuren, maar dan is de functionaliteit een beetje verloren vrees ik.

Mezelf heeft een 1/87 i6 van roco in C1 voorzien van 2 sluitlampjes, wel de wagon een beetje vermassacreerd, had ik maar ietsje beter nagedacht. Gelukkig heeft die mij ooit maar €5 gekost dus dat valt reuze mee.
Bij het reeds vermassacreerde 1/100 lengte exemplaar ging het dan wel weer goed. :D

Morgen nog eentje doen maar nu pintjes gaan drinken.

Groetjes,

Olibier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

@ Philippe: ik heb wel eens iemand iets weten doen met een dun draadje over het wegdek, bovenop de pukko's.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ACFI

Of misschien vertrekken van gewone rail en pukos van Walter weichen gebruiken die je dan van hoogte maakt? Ttz net door de kasseien laat piepen.

[urlhttp://www.weichen-walter.de/produkte/k-weichen/detail/mittelleiter.html][/url]

Ik denk aan zo,n oplossing voor de binnenkoer van mijn brouwerij.

Steven

philippe_007

Olivier,
afschuren is het probleem niet, de puko's staan lager dan de rails, als ik dus een wegdek plaats tot op de hoogte van de rails, dan zie ik deze toch niet meer...
Gerolf, Steven
een draadje of eventueel puko's van Walter weichen zijn den inderdaad een oplossing, zal wel even testen worden om zeker te zijn dat de loks er over kunnen... het zou best kunnen dat de sleper niet zo hoog kan.
Eens zoeken waar ik de puko's kan vinden.
thx voor de info

evan

Citaat van: Dirky op 17 mei 2013, 21:05:11 PM
ik ben dakdekker vanavond...



Gelukkig heb jij geen hoogtevrees :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

conducteur

Citaat van: philippe_007 op 17 mei 2013, 21:44:24 PM
Aan het uitzoeken hoe ik K-rails volledig kan inwerken in een kasseibaan en toch nog gebruik kan maken van de puco's.
Ik dacht eerst om de puco's te verhogen met een dun messingprofiel, maar ik vrees dat de sleper dan te hoog gaat komen en problemen gaat geven.

Iemand een idee hoe het zou kunnen? Of is er mij al iemand voor geweest?
(overstappen naar 2rail is geen optie  8) 8) 8) 8) 8) )
Life-steam & life-diesel, voor de elektriciens een extra generator maken en je kunt je 3-rail behouden op dat stuk. 8)
Kun je de opvulling tussen de sporen niet van een geleidend materiaal maken, of een draad ofzo verbergen die dienst doet als derde rail?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

@ philippe: Ik denk ook aan een draad in het wegdek zoals je dat bij het Faller Car System zou doen, maar dan wel met een bredere draad misschien. Je kan die draad verbinden met de puko's, maar misschien is het beter om een aparte stroomtoevoer te voorzien.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

bollen neus

Wegens het slechte weer, terug LED verlichtingen plaatsen in locomotieven en als het deze namiddag beter is toch even proberen te gaan fietsen. :)

Klaas Zondervan

Citaat van: philippe_007 op 17 mei 2013, 21:44:24 PM
Ik dacht eerst om de puco's te verhogen met een dun messingprofiel, maar ik vrees dat de sleper dan te hoog gaat komen en problemen gaat geven.
Bij wissels en kruisingen komen de puko's hoger dan de spoorstaven, omdat de sleper anders kortsluiting maakt. Moet bij straatspoor dus ook kunnen. Je kan de bestrating iets lager houden dan de spoorstaven, dan kan de middengeleider gelijk komen met de spoorstaven.
Er is ooit een Morop norm geweest voor de hoogte van de puko's, maar die kan ik niet meer vinden.

dani

M rails aan het poetsen met wasbenzine.
de rails voor het schaduwstation zijn bijna allemaal weer netjes. (ongeveer 100 stuks)
de aansluitrails om stroom af te nemen van de ringleiding zijn alle 23 gesoldeerd
de wissels zijn alle 15 gepoetst, van stof en vuil ontdaan en getest
de 6 "dode" wissels (aan de uitrij kant) zijn van spoelen en lantaarns ontdaan want die worden toch passief door de treinen open gereden.

morgen sporen leggen
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PeterC

Citaat van: bollen neus op 18 mei 2013, 11:06:10 AM
...als het deze namiddag beter is toch even proberen te gaan fietsen. :)

Deze namiddag: gaan fietsen.  Zoonlief moet oefenen voor zijn fietsexamen.

Vanavond: met Michiel nog een aflevering van Modell Bahn TV bekijken (ik heb zo enkele DVD's op de kop getikt).
Groetjes, Peter