Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Michiel

#225
Over die sluikreklame heb ik "Flex tegellijm" gesmeerd. Dat is een poeier dat in water opgelost moet worden. Het wordt dan een soort kleverige cement-achtige pasta. Het hecht blijkbaar prima waardoor het niet gemakkelijk schilfert of barst. Nu, mijn ervaring is 1 dag oud. Ik zou dus nog voor verrassing kunnen komen staan, maar tot nog toe gaat alles goed. [:D]

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ERVIN

#226
Amaai Saraan , dat is al een heel ander zicht h? , hou ons even op hoogte i.v.m. die tegel-lijm , die heb ik hier ook nog staan, mss kan hij nog dienst doen dan??[:I]

Je bent goed bezig , je volgende project komt dichter en dichter..[;)]

Michiel

#227
Het kan niet altijd meezitten. Ik had 2 meter arkadebogen op de kop getikt voor een paar euro. Een koopje dacht ik. Maar ze blijken allemaal van een andere dikte, krom en geschilferd. Bon, we doen het er maar mee, en heb de rest van de tegellijm gebruikt om ze zo goed mogelijk aansluitend vast te kleven op een houten ondergrond. Misschien moet ik er nog eens overgeen met vloeibare gips om die naden dicht te strijken?

En, Erwin, die flex telgellijm lijkt perfect om snel, stevig en licht een relief te maken; blijft goed gehecht ook droog, geen enkele barst... lijkt een prima spul.



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Koen

#228
@Erwin,

Let wel op welk type van tegellijm je gebruikt. Het beste, naar mijn mening, is de licht elastische lijm. Deze geeft wat mee met het uitzetten van materialen en zal veel minder snel barsten dan de klassieke tegellijm.
Ik volg dit ook met argus ogen. Het lijkt mij een interessant concept voor het uitbouwen van het landschap.

@Michiel,

Knap werk! Ik ben benieuwd naar het verdere verloop van je bouwwerken.


Mvg

Koen
Nooit te oud om te leren

loebaske

#229
Eerlijk gezegd maak ik me ook zorgen over die tegellijm en kijk dan ook met argus ogen toe hoe dit gaat reageren op termijn van 6maand[:)]

Michiel

#230
Loebaske,

ik heb geen 6 maanden. De modelbaan wordt over een week of 2 geleverd. Wat verwacht je. Tegels in een badkamer vallen niet op de grond na 6 maand, hoop ik. Barsten misschien? Hou me niet in spanning, Loebaske. [:D]

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

rixke rail

#231
Iets h??l bescheiden als ik voorgaande overschouw, maar wel h??l belangrijk voor de mini-machinisten : borden "einde perron" (De "H" van "Ho-ge-zijt-ver-genoeg" !)



@ Saraan : Heel mooi gedaan, maar dit is toch mijlenver van Uw N-Z verbinding-project, Michiel ... ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Michiel

#232
Eric,

je hebt 100% gelijk. Deze modelbaan heb ik in een versneld tempo afgewerkt, naar de goesting van de overnemer. Ik ben van plan om Brussel-Noord met veel meer aandacht en voorbereiding aan te pakken. Maar ik ben toch w?t blij met de opgedane ervaring en het behoorlijke resultaat. Mijn instapbaan heeft goed dienst gedaan! [:D]

groetjes,
Michiel
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

centauri167

#233
citaat:
Geplaatst door Saraan

Het kan niet altijd meezitten. Ik had 2 meter arkadebogen op de kop getikt voor een paar euro. Een koopje dacht ik. Maar ze blijken allemaal van een andere dikte, krom en geschilferd. Bon, we doen het er maar mee, en heb de rest van de tegellijm gebruikt om ze zo goed mogelijk aansluitend vast te kleven op een houten ondergrond. Misschien moet ik er nog eens overgeen met vloeibare gips om die naden dicht te strijken?

En, Erwin, die flex telgellijm lijkt perfect om snel, stevig en licht een relief te maken; blijft goed gehecht ook droog, geen enkele barst... lijkt een prima spul.







@ Michiel: die flex tegellijm is die van knauf ? Heb je die gewoon aangebracht zoals de mix op de verpakking of heb je een andere dosering gebruikt?

Michiel

#234
Ik ken het merk niet meer van die flex tegellijm. De kartonophaling was vorige woensdag, dus de doos is ook al weg. Ik zal het je pas later kunnen zeggen, als ik nog eens naar die bekende bouwmarkt ben geweest. [;)]

De verhouding op de doos heb ik ongeveer aangehouden, opdat ik een vrij zware pasta krijg die goed kleeft en niet uitloopt.

en, Loebaske, mijn vraag is nog hangende: wat mag ik na 6 maanden verwachten betreffende de tegellijm? [8)]

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bollen neus

#235
Nu aan echt "prutswerk" bezig, rangeerderplateaus voor DSB Nohab modellen bouwen met leuningen, alles in de messing. Deze namiddag aan de eerste van 12 bezig geweest. Een mens moet zijn plan trekken als er geen onderdelen of stukken voor bestaan.[:)]

ERVIN

#236
Momenteel bezig met het aansluiten van wissels op de Uhlenbrock 63410 schakelmodule ( Loconet) , wissel nr. 65 is bijna klaar en dan gaan we hier weer test-rijden!![:p]

Vandaag ook weer een hele voorraad ballast en ballastlijm aangekregen via de post , en er zijn nog wisseldecoders onderweg + 300 meter kabel.[:I]

Koen

#237
Ik ben begonnen aan de bouw van ??n van de vierendeelbruggen in Mechelen. Na 14 dagen tekenwerk heb ik de eerste van vier bogen  gezaagd. Geen sinecure om alle bogen correct uit te werken. Het is een proefproject om te zien welk resultaat we kunnen behalen met plasticcard.
Als het resultaat bevredigend is, volgen de vier andere bruggen. In het andere geval zullen we andere methoden moeten zoeken.


Mvg

Koen
Nooit te oud om te leren

adrievans

#238
Ik ben bezig verlichting in te bouwen in mijn BR80 van Roco.





Edit: formaat foto`s veranderd
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Michiel

#239
Waar ben ik mee bezig? De zwanezang van Saraan. Overmorgen hebben jullie geen last meer van mij en mijn baan Saraan [:D]. De baan rijdt terug perfect. Uuuuren hebben de treintjes rondjes gereden zonder haperen, ontsporen of stilstand. Een was een waar genot.

Ik heb de baan na een dag ruimen en ontmantelen toch via het venster uit het bureau gekregen. Ik schat dat ie zo ronde de 50 a 70 kg weegt. Met de hulp van mijn 2 zonen ging het nog vrij vlot. Nu staat ie in de garage te wachten op transport. Morgen eens testen of ie in mijn wagen past, anders wordt het een camionet huren...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)