Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

Rijtuigen GCI van de NMBS

Gestart door MARKLINRIJDER, 12 augustus 2008, 00:58:55 AM

Peter

Ziet er prachtig uit. Heb er alle vertrouwen in dat het dak ook wel in orde komt.
Toch een vraagje: Op alle foto's van de GCI rijtuigen bij het grootbedrijf, is me opgevallen dat ik er nog geen enkele gezien heb waar het rijtuig in twee-kleuren groen geschilderd was, ook niet in tijdperk II en III. Was dit inderdaad zo?
Met vriendelijke groeten
Peter

MARKLINRIJDER

Inderdaad dunner dak maar dan wordt het wel opletten geblazen bij het lijmen.  Ik heb nog een andere en beter methode op het oog.

Ik laat het jullie een dezer dagen wel zien.

Groetjes,

David

MARKLINRIJDER

citaat:
Geplaatst door Peter

Ziet er prachtig uit. Heb er alle vertrouwen in dat het dak ook wel in orde komt.
Toch een vraagje: Op alle foto's van de GCI rijtuigen bij het grootbedrijf, is me opgevallen dat ik er nog geen enkele gezien heb waar het rijtuig in twee-kleuren groen geschilderd was, ook niet in tijdperk II en III. Was dit inderdaad zo?

Wat bedoel je hier precies Peter?

Mr-tsjoektsjoek

Heel mooi David, alles ziet er veelbelovend uit !!! [:p][:p][:p][:p][:p]

Peter

Wat ik bedoel:

Tijdens tijdperk II, ook in tijdperk III (officieel tot 1957, in de praktijk jaren langer), werden rijtuigen in 2-kleuren groen, d.w.z, de het gedeelte onder de ramen donkergroen, het seel met de ramen, tot het dak, lichtgroen. Meestal gescheiden door een smalle zwarte lijn. De K-1 en K-2, de M-1, en veel rijtuigen van Duits origine hadden die kleuren. De GCI rijtuigen heb ik nog nooit in die kleuren gezien (op foto's natuurlijk)
Wat was de reden hiervan?
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Heb deze namiddag, samen met mijn echtgenote, enkele gezellige uurtjes zitten babbelen met David (Marklinrijder) en jaaaaaaaaa[:D][:D][:D][:D] hij heeft me het proefmodel laten zien van een GCI rijtuig. WOOOW[:D][:D][:D], het is nog mooier dan op de foto's, met ongeloofelijk fijne randen rond de ramen en de deuren.
Dat beloofd voor de toekomst.
Helaas....moest ik het terug afgeven, maar zoals hij zei, de werkzaamheden vorderen.

Bedankt David, voor de gezellige babbel, en voor ons te laten delen in de prachtige dingen die je aan het maken bent.
Met vriendelijke groeten
Peter

MARKLINRIJDER

Weldra een compleet vernieuwde Fourgon.

De nieuwe methode om het dak ronder te krijgen is ok.
Het vraagt wel wat aandacht maar het resultaat is verbluffend.

Hou ons in de gaten.[:D]

Groetjes,

David

MARKLINRIJDER

Ondertussen tekenen we ook verder aan de 3D

Groetjes,

David

Stefan Appelmans

Teken, david, teken![:p]
Ik overdrijf?[:o)]
stefan.

ERVIN

citaat:
Geplaatst door Stefan Appelmans

Teken, david, teken![:p]
Ik overdrijf?[:o)]

Je overdrijft helemaal niet, laat " onze" David maar rustig zijn gangetje gaan, dus teken gerust verder maatje en laat ons af en toe genieten en kwijlen van je realisaties.[;)]

MARKLINRIJDER

Doen we, bij deze de eerste wand bijna klaar.

3D ontwerpen begint me stilaan meer en meer prijs te geven.[:p]

Groetjes,

David

Stefan Appelmans

stefan.

MARKLINRIJDER

De geheimen blootgeven.

Het glas als los deel.  Ik ga nu sleuven tekenen om kleine vervormingen op te vangen.

Groetjes,

David

MARKLINRIJDER

MARKLINRIJDER

Huidige stand in 3D:

Ik vind hem er meer en meer op gaan lijken.  En jullie?

Groetjes,

David