Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Een gevoel van "Euforie"

Gestart door ERVIN, 10 augustus 2008, 23:20:45 PM

ERVIN

Kennen jullie dat ook, je bent met iets bezig of je hebt iets geprobeert, en na het testen blijkt dat dan ook nog prima te werken, "Euforie" alom dus.

Ik ben vandaag bezig geweest om mijn volledige wisselstraat aan te sluiten op koploper, eerst een tekening van gemaakt, de wissels mooi genummerd, en toen alles aangesloten, en ja hoor, alles werkt feilloos, ik kan dus met een gerust gemoed gaan slapen.
Als chemicus toch niet zo evident om zoiets voor mekaar te krijgen, ik ken namelijk zo goed als niets van electriciteit-electronica, maar veel lezen en veel proberen, en vooral niet te snel opgeven.;)

Hebben jullie zoiets ook al meegemaakt, iets dat spontaan een glimlach op je gezicht tovert?

eric

Dat is inderdaad heel leuk dat het van de eerste keer werkt.
Heb deze zomer ook al wat wisseldecoders zitten installeren en rijwegen zitten instellen (in de ECoS) en dat geeft een push om verder te doen.
Ik kom straks bij jullie in de leer Erwin en Bert.
Want koploper mag dan wel Nederlands zijn, voor mij is het nog Chinees.

Gerolf

De laatste tijd overkomt me dat zowat maandelijks: je eigen bijdrage in Modelspoormagazine zien staan. Die mensen van de lay-out maken er telkens weer iets moois van.
En zo'n euforie heb ik vooral als het lukt om ??n van mijn hersenspinsels in de (modelspoor-)praktijk te brengen...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

ja dat heb ik ook al meerdere keren gehad als programmeur heb je dat, een programma mooi uitgetekent, daarna uitgewerkt, rekening houden met alle uitzonderingen, wat er meer zijn dan de regel, je kent de administratie, en na testen nog tot de conclusie komen dat het werkt, meestal is het andersom
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

conducteur

ja,dat was een mooie artikel over rook. en het meetwagentje was dat ook.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

C.B.

Gevoel van euforie:

- eindelijk begonnen met de startwerken van de modelbaan.
- gisteren rondgereden met de TRAXX lok. (in het echt,[:D] wel te verstaan...[:D])
Groetjes.
Claudio.

janjozef

jaja maak iedereen maar jalours [:(!][:)]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

C.B.

citaat:
Geplaatst door janjozef

jaja maak iedereen maar jalours [:(!][:)]

Jan



tjaa.... [:D][:)]
Groetjes.
Claudio.

ERVIN

@Re460, moet idd een gevoel van Euforie zijn om met zo'n gloednieuwe loc te mogen en kunnen rijden, en hoe doet hij het, zoals ik al gelezen en gezien heb is het precies een z??r krachtige loc?

C.B.

citaat:
Geplaatst door ERVIN

@Re460, moet idd een gevoel van Euforie zijn om met zo'n gloednieuwe loc te mogen en kunnen rijden, en hoe doet hij het, zoals ik al gelezen en gezien heb is het precies een z??r krachtige loc?



Ik heb er tot hiertoe niks op aan te merken...
Rustig, comfortabel en vrij betrouwbaar; enkel bij vol vermogen en lagere bovenleidingsspanning heeft deze de neiging om uit te schakelen onder 3kV=, en er zijn ook de nodige lichtere softwarefoutjes ... die optreden, maar dat is normaal bij een nieuwe lok;

Want deze lok is dan ook een compleet nieuw concept.
Alles gebeurt via de boordcomputer op de stuurtafel.

O ja, om eens een voorbeeld te geven:

1800T (homogene lasten - zoals ketel- en kolentreinen) naar boven sleuren tussen Vise en Montzen is geen probleem voor deze 4-asser (voorziene lok: type 20 - een zes-asser dus)
Bombardier schrijft echter 1500T voor als maximum belasting op deze lijn, dus hij kan het zeker aan.

Afgelopen maandagavond ben ik vertrokken met 1450T aan ketelwagens, vanuit Schaarbeek naar Antwerpen Noord en heeft zich prima gedragen...

Hou het najaar maar in het oog, want de Cobra lok's gaan waarschijnlijk in actie komen.[8D]

Groetjes.
Claudio.

janjozef

Nodig ons maar eens uit voor een kabinerit [:D]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

wisselstromer

mss een heel rare vraag maar toch

zo een nieuwe lok

ruikt die ook "naar't nieuw" zoals een auto?[:p]
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

C.B.

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

mss een heel rare vraag maar toch

zo een nieuwe lok

ruikt die ook "naar't nieuw" zoals een auto?[:p]



geen rare vraag, hoor

En bij deze lok is het echt wel aanwezig "de geur naar nieuwigheid".[:)]
Groetjes.
Claudio.

mark7758

En ze kunnen ook stinken na een ritje op vol vermogen met 160km/h over de HSL.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.