Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

multimaus en pc

Gestart door thalysken, 04 augustus 2008, 13:29:38 PM

thalysken

Hallo iedereen,

Mijn vriend die nu ook de treinmicrobe heeft gekregen heeft onlangs de roco startset 51236 gekocht. Over enkele dagen wil ik hem wat tips gaan geven.

Nu was mijn vraag, hoe kan je een multimaus aan de pc (laptop) aansluiten. Ik had graag met koploper gewerkt omdat ik daar al wat van ken. Er mag ook gebruik gemaakt worden van een GRATIS pc-programma.

En wat moet er allemaal voor bijgekocht worden? Kabels,...?

Alvast bedankt

INFO

#1
Alleen de waarheid ligt in het midden.

jacques timmermans

#2
De multiMAUS kan niet zonder meer op een computer worden aangesloten. Enkel in verbinding met de Roco interface ?Rocomotion? (art. nr. 10785) kan een multiMAUS via het bijbehorende programma ?Rocomotion? dat op de site van Roco gratis kan worden gedownload met een computer communiceren.

Jacques Timmermans


Klaas Zondervan

#3
Jacques,

als je die link van Info nou eerst eens bekijkt. Dan zie dat hij bezig is met een schakeling waarmee je de Multimaus wel aan een PC met Koploper kunt koppelen.

thalysken

#4
Heel erg bedankt voor de info maar die rocomotion is toch wel wat duur. Trouwens pc hoeft niet, 't is voor hem alleen een hebbeding.


INFO

#5
citaat:
Geplaatst door thalysken

Heel erg bedankt voor de info maar die rocomotion is toch wel wat duur. Trouwens pc hoeft niet, 't is voor hem alleen een hebbeding.





Jullie lezen niet!!!!!! Bekijk die link die ik je gaf nu eens heel erg goed. Ik had het toch niet over RocoMotion is het wel.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

jacques timmermans

#6
Wim,

Deze link heb ik over het hoofd gezien. Dit lijkt mij inderdaad een interessante ontwikkeling. Trouwens, als je de multiMAUS op een Lenz digitale centrale aansluit is hij ook volledig compatibel met alle besturingsprogramma?s waarmee de Lenz centrale kan functioneren. Met deze configuratie kan je bovendien de effectieve CV waardes van een locdecoder op de multiMAUS uitlezen!

Jacques Timmermans


INFO

#7
Hallo,

Waarom een duur Lenz setje kopen als het met een veel goedkoper Roco setje ook kan. Snap deze zijsprong niet!.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Roderik

#8
Ik zie als enig voordeel dat je die CV's kan uitlezen...  Maar als je die gewoon op een papaiertje bij houdt dan hoef je ze niet uit te lezen.[;)]

Een ander nadeel bij de Roco-centrale kan zijn dat, wanneer je je Multimaus uittrekt alles stilvalt, maar dat los je met een eenvoudige lokmaus als Master en je Multimaus als Slave op.
En da's nog steeds veel goedkoper dan een Lenz-centrale aanschaffen.
Always be modelling!

INFO

#9
Roderik,

Dat is niet gek, want de Multi-Maus is de CENTRALE, dat zwarte kastje waar je hem inplugt is alleen maar een versterker of booster zoals je wil.

Dus als je de centrale eruit trekt, dan werkt het niet meer, niet zo vreemd dus, en eigenlijk best wel logisch.
Alle andere Maus'en die je aansluit zijn de slaaf van de meester.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

thalysken

#10
Oeps sorry INFO, ik lees niet graag maar kijk graag naar de prentjes.[:I] Dus als ik het goed begrijp heb je voor deze schakeling geen roco 10785 nodig.


INFO

#11
Thijs, soms helpt het gewoon als je de tekst leest bij de plaatjes. Dan hoef je geen overbodige vragen te stellen. Alle informatie staat bij en boven de plaatjes.
http://www.sleutelspoor.nl/technieken/s88XPressNetLI.htm
Alleen de waarheid ligt in het midden.