Nieuws:

Nu in MSM 251 TEST: PIKO NS serie 1000 in H0 * PB Models ICRmh

Hoofdmenu

Merken onder de loupe gereedschap en machinerie

Gestart door eric, 04 augustus 2008, 11:42:42 AM

prulleman

Het gaat anders wreed goed. Ik heb wel wideatanden onder ik weet niet meer welke hoek. [:o)]

janjozef

een zaagblad voor alle werk dus redelijk goed voor alles en voor niets echt goed, moet je natuurlijk maar 1 zaag kopen, voor een amateur goed voor een prof ondenkbaar
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

martintje

Ik heb een Elcon wandzaag van 3 meter staan en daar zaag ik ook alles mee, tot platen messing van 3 mm dik en trespa 10 mm....als Boter.
Al kan ik na een paar platen messing wel weer de de gebroeders slijp bellen [:)]
Mvg Marty

prulleman

Mijn machien is 1 jaar in dienst en de tanden zijn nog altijd vlijmscherp. Ik weet niet of er nog verder over gediscussieerd moet worden[}:)] Gezien het werk dat ik ermee verzet is dit dus een zeer goed resultaat. Ik ga dus niet klagen wanneer het blad eens terug geslepen moet worden. Dit soort bladen is afkomstig uit de meubelmakerij, daar worden ze op grote paneelzagen ook gebruikt. Melamin, alu platen 2,5mm, trespa, multiplex, .. Als het maar geen brandhout met spijkers is[;)] De aankoopprijs is wel niet mis. Een paar honderd euro ben je snel kwijt, en dan nog zonder "muziek". Kwestie van vrienden in sector te hebben.
Geen complimenten maar goed werk leveren, dat telt.[}:)]

eric

We zullen wat vers in de ring werpen.
Kennen jullie deze al?
Een heel handig toestel.

http://www.fein.de/fein-multimaster/be/nl/media/multimaster_video.php?vidname=muma_08

Bosch (groen) heeft iets gelijkaardigs.

http://www.bosch-pt.com/productspecials/green/pmf180e/be/nl/index.htm

MARKLINRIJDER

Ken ik zeker Eric, Met de FEIN kan je FIJN werk leveren.  Chambranten afzagen die in de weg zitten bvb. als je laminaat wil leggen.

Fein heeft nog meer gereedschap dat de modelbouwer wel wil hebben.

@Prulleman:  Ik heb hier zelf een Robland LX310 staan.  Ik ben tevens leraar in de houtbewerking na een succesvolle carriere in het schrijnwerk/meubelwerk.  Wat jij ons vertelt over de zaag waarmee je alles doet klopt maar als je dit zou gaan doen bij de schrijnwerker zijn zaag, heb je onmiddelijk ruzie met de eigenaar.  Maar wat jij doet me je gereedschap daar kom ik ni tussen.  Dan mag je nog een zaag hebben van enkele 100den euro je komt altijd bedrogen uit.  Ik heb zelf zagen voor melamine, maar ik kan daar evengoed Massief mee zagen maar iets in mij zegt doe dat niet de zaag is daar ni voor gemaakt.  En wil ik Alu zagen dan doe ik dat met de alu zaag.

Al heb ik ok wel een zaagje dat voor alles kan dienen maar dat is dan heel uitzonderlijk.

Groetjes,

David

prulleman

wat massief betreft treed ik je volkomen bij. Je hoort direct dat het niet goed zit. Multiplex is echter veel gebruikt, massief bijna niet. En voor die paar dunne stokjes in de modelbouw maakt het niks uit[;)] Zelf ben ik geen prof in hout, maar mijn vriend meubelmaker brengt me wel wat bij. Aangezien ik mijn zaag nog niet gemold heb, ben ik toch niet echt verkeerd bezig.[:o)]