decoder maerklin

Gestart door thom h, 01 augustus 2008, 22:04:41 PM

thom h

hallo

ik wil een decoder gaan kopen voor mijn maerklin ns 1700 loc, maar ik vind dezse nog al aan de duren kant en aangezien losse componenten goedkoop zijn dacht ik om zelf er een te gaan maken.
maar weet iemand of er op die decoder een programmaatje zit, dus dat je je decoder moet gaan programmeren of is dat niet nodig?


INFO

Als je gebruik maakt van de MC145029 niet, alleen is die al 25jaar niet meer te koop, het alternatief was de MC145027.
Verder zijn alle moderne decoder op basis van een PIC. Daar zijn HEX-files voor op het web te vinden. Zoek maar eens op DIY decoders Motorola format op het web. Overigens is zelfbouw niet echt lonend, voor 10,-- tot 28,-- heb je al een decoder.
Die van 28,-- is er dan eentje met alles erop en aan.
WWW.Zimo.at zie de MX620

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Brunel

Zelf bouwen kan leuk zijn als hobby, maar financieel schiet je er tegenwoordig weinig mee op. Het is ook vrijwel ondoenlijk om de kwaliteit van kant-en-klaar decoders te benaderen.
Maar voor de leut kun je eens bij de bekende Wikinger decoder kijken.
http://www.frederiksson.dk/indexeng.html

De MX620 is een kleine decoder. Volgens Zimo moet hij 800 mA kunnen leveren, maar het dingetje wordt zelfs in een kleine H0 loc al loeiheet. Ik zou hem niet in een M?rklin proberen.