front/sluitlichten stuurstandwagens

Gestart door mardelat, 31 juli 2008, 18:28:56 PM

mardelat

Ik rij enkel op gelijkstroom. Heb 2 M2 stuurstandwagens van M?rklin, ??n in dieselversie en ??n in electrische versie. Deze in wijnrood maakt deel uit van de set lok2505 + 3 wagens, de groene heb ik los aangeschaft. De set is aangekocht in DCversie, de groene heb ik zelf naar DC omgebouwd. Analoog rijden beide prachtig, lichtwisseling onberispelijk; maar eens op een digitale baan ..... brandt gans de "kerstboom" (front- en sluitlichten branden gelijktijdig en dit zowel in getrokken als geduwde richting).
Is dit verschijnsel normaal in deze toestand; hoe is dit op te lossen? Indien iemand de "klok en de klepel" weet hangen, graag een seintje a.u.b. Marcel

mardelat

Goeie avond Theo,
In de loks zitten uiteraard decoders; in de stuurstandwagens zit de originele electronica van M?rklin, zijnde een electro.plaketje en een tweede waar heel kleine ledjes op zijn verwerkt. Ik ga dus uiteraard deze stuurstandwagens niet meer op digitale banen gebruiken tot er een oplossing voor het probleem is gevonden; persoonlijk ken ik niets van electro af, ben wel zeer handig om iets te realiseren wanneer ik daarvoor een plannetje met wat uitleg heb.
De bedoeling is wel zo dat ik graag de beide systemen wil gebruiken, zijnde analoog en digitaal, voor deze stuurstandwagens.
Groeten, Marcel

mardelat

Hartelijk dank voor de uitleg, Theo, ik denk dat ik het zaakje voor bekeken ga laten, te meer dat ik nogal graag wissel van lok voor deze soort stammen. Dan nog telkenmale de adressen aanpassen, met het gevolg dat er een paar vergeten worden, zodat eerst alles moet worden uitgelezen, ja dat wordt me een beetje te omslachtig.
A propos, ik werk met 3 systemen: Twincenter Fleischmann, Lokmaus 2 van Roco en Pico Digi-ferm. 1 en 3 zijn favorieten, Roco ga ik verkopen, is minder gebruiksvriendelijk dan de andere.
Groeten, Marcel