Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

nmbs hondekop

Gestart door rixke rail, 25 juli 2008, 14:04:37 PM

Peter

#15
En ik die dacht dat Weinert, Micro-Metakit enz. al duur waren[:0][:0]
Met vriendelijke groeten
Peter

Rochevalien

#16
citaat:
Geplaatst door tonycabus

Of het Dafke ombouwen tot een Bentley[;)]
Ik heb het ooit met Lima-bakken gedaan, nog lang voor de Mastica-ombouwkit (zaliger).
Plak zoiets echter niet met secondenlijm!! Dat houdt niet[:(]



[:0][:0]Wat heb jij precies gedaan met die Lima bakken?

Daar heb ik nog 2 sets van liggen[;)]


Gerrit

HugoPaul

#17
Hello Gerrit,
Kijk eens in Rail Hobby tijdschrift nr. 10 van 1980, daar kan je de ombouw van de Lima stellen vinden.
De koppen en dus de hele bak blijft wel te breed. Ik ben er in 1979 aan begonnen, het stel is nooit af geraakt. Enorm veel werk en het resultaat blijft maar mager en niet meer voor deze tijd.
Toen ben ik gestart met de ombouw met de Mastica wanden. Evenveel werk en hetzelfde mager resultaat.
Maar ik begrijp dat sommige met een Dafke en andere met Bentley rijden, wat niet wegneemt dat rijden met een Dafke zeker niet moet onderdoen voor rijden met een Bentley. We blijven van dezelfde familie : modelbouwers en daar draait het tenslotte om.
Veel plezier met je Dafke.
Maar weet je dat de nieuwe M?rklin loc BR 18.3 ook al 400 euro kost ( in Duitsland )
P.[:)]

prulleman

#18
Dan is de type 12 van Olaerts eigelijk ne goedkope lok[:D] Spijt dat ik er geen twee besteld heb[}:)]

Rochevalien

#19
Paul,ik denk niet dat veel mensen ?cht rijden met Philotrain modellen of met die van jezelf dus dat zal voor de hondekop wel niet anders zijn.
Ik heb er geen probleem mee dat er zulke bedragen gevraagd ?n betaald worden voor dergelijke modellen maar dat is niet voor mij weggelegd.
Dat een ombouw  met mastica setjes niet van de poes is zal ik niet ontkennen maar magertjes zou ik dat nu ook weer niet noemen.
De afwerking (schildering+detailering)doet ook veel,er is misschien wel wat te vinden in jouw gamma ivm superdetail[:p]
Laten we ook niet vergeten dat de lima basis en de Mastica setjes respectievenlijk 30 en 20 jaar geleden uitkwamen.
Een vergelijking tussen het Lima<Piko>philotrain model gaat dan ook niet op .

Gerrit

HugoPaul

#20
Dag Gerrit,
Ja, natuurlijk heb ik veel onderdelen voor de hondekop in messing.
Ik heb namelijk ook reeds een volledige hondekop in messing. ( al meer dan 10 jaar )
Maar ik wacht nog altijd ( 10 jaar ) tot ik een gebouwd model heb. Er is daar iemand in Nederland mee bezig, maar ze houden mij aan het lijntje.
Ik wil de bouwkit niet op de markt brengen tot ik een zelf een gebouwd model heb. Dan pas weet ik of het model voldoet.
De normen zijn nu niet meer dezelfde als 20-30 jaar geleden h?.
En geloof mij het zal even mooi zijn als het Philotrain model. Alleen weet ik niet wanneer de man die het proefmodel voor mij aan het bouwen ( ? ) is, ermee klaar zal zijn. Het is reeds voor 80 % klaar.
Ik ben wel niet van plan een gebouwd model op de markt te brengen, maar een bouwkit volledig in messing ( zelfs het interieur is reeds klaar  ( gegoten messing ). Trouwens gebouwde modellen kunnen enkel op aanvraag bekomen worden. En het zal veel minder kosten dan het gebouwde Philotrain model.
Maar toch verkoop ik nu een gebouwde Philotrain. En geloof mij er zijn nog mensen die het niet teveel vinden. Ik zelf koop ook wel eentje hoor!
Groetjes,
Paul.

tonycabus

#21
Zagen, zagen, zagen.....[:I]
In die lima-bakken dus h?[:D]
Net zolang tot je de goeie stukken hebt om op de goeie plaats terug aan elkaar te zetten.
De deuren meteen ook eruit zagen en een halve millimeter dieper er terug inplakken. Dan moedermodelletjes maken voor de raampjes (deuren, WC, 1e klas, 2e klas, keuken) en als je dan nog geduld over hebt, ook die van de cockpit gelijk met de buitenkant brengen, dwz ook de raamstijlen bijwerken[:p][xx(]
En dan de "jung" je ding niet kapot laten gooien[}:)][}:)][}:)][}:)][}:)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)