Ruhrtallbahn

Gestart door Jurgen, 23 juli 2008, 18:45:29 PM

Jurgen

Vandaag rond 17.30 uur heb ik in Aarschot een loc zien voorbijrijden met de vermelding "Ruhrtallbahn". Hij had een sleep lege autotransporters aan de haak.
Het is (volgens mij) een loc van Vossloh zoals Mehano er ook eentje gemaakt heeft (in grijs en blauw dacht ik).
Ik had een camera bij in een plastic zakje, maar tegen dat ik die klaar had was de trein al weg. xx( Ik kan dus geen foto laten zien.

Weet iemand sinds wanneer deze firma hier in Belgi? rondrijd?
Welke diensten verzekeren zij? Is dit enkel het vervoer van auto's of doen zij ook containervervoer?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

Die rijden al geruime tijd bij ons op het net hoor. Is een zwarte loc. Heb het even in google ingetypt voor een foto.

http://www.railmedia.be/1802/G2000.JPG

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

kom eens kijken in de haven van Zeebrugge!

ik zie ze daar bijna elke keer,meestal staan ze stil,maar vandaag heb ik een gezien die aan het rijden was ook met een stel autotransporters.


let wel op dat je niet in het havengebied terechtkomt,want dan kan het zijn dat de politie (of een of andere veiligheidsdienst) je op je hielen zit.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Die rijden al geruime tijd bij ons op het net hoor. Is een zwarte loc. Heb het even in google ingetypt voor een foto.

http://www.railmedia.be/1802/G2000.JPG



Dat is hem inderdaad.
Ik had ze nog nooit gezien. Vandaag zag ik hem toevallig toen ik met de fiets aan het rijden was. Ik had de camera meegenomen om af en toe eens te stoppen en een trein te fotograferen. Toen deze loc voorbij reed, was ik net vertrokken op weg naar huis. [:(]

@conducteur: wees gerust, het havengebied daar blijf ik buiten. Zeebrugge ligt trouwens ook een beetje ver om met de fiets naartoe te komen. [;)] Vandaag ging de rit naar Leuven, dat is blijkbaar ook al verder dan ik dacht. [xx(] Tja, komt ervan als je bijna niet meer op je fiets kruipt h?. [:D] Ik ga vandaag goed slapen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

conducteur

je moet niet speciaal komen hoor!
als je hier bent is de haven een aanrader voor mensen die graag goederentreinen spotten
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

Ik vind het vreemd dat Spoorwegjournaal hier nog niets over verteld heeft.
Afin, toch niet voor zover ik me kan herinneren. [}:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

13erke

Eergisteren nog gespot:


Jurgen

Toevallig heb ik gisteren in Testelt de Class 66 variant van Ruhrtallbahn gezien.
Ik had mijn camera bij, maar was te laat om te fotograferen. Ik was weer op weg naar huis. [xx(]
Bij de loc in Aarschot was dit ook al het geval.

Misschien moet ik toch maar eens overwegen om een tent mee te nemen en niet naar huis te gaan. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

13erke

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Toevallig heb ik gisteren in Testelt de Class 66 variant van Ruhrtallbahn gezien.
Ik had mijn camera bij, maar was te laat om te fotograferen. Ik was weer op weg naar huis. [xx(]
Bij de loc in Aarschot was dit ook al het geval.

Misschien moet ik toch maar eens overwegen om een tent mee te nemen en niet naar huis te gaan. [:D]


Dat zal de class 66 van trainsport geweest zijn (Ruhrtalbahn heeft geen class 66) , deze 2 ondernemingen werken nauw samen.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door 13erke

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Toevallig heb ik gisteren in Testelt de Class 66 variant van Ruhrtallbahn gezien.
Ik had mijn camera bij, maar was te laat om te fotograferen. Ik was weer op weg naar huis. [xx(]
Bij de loc in Aarschot was dit ook al het geval.

Misschien moet ik toch maar eens overwegen om een tent mee te nemen en niet naar huis te gaan. [:D]


Dat zal de class 66 van trainsport geweest zijn (Ruhrtalbahn heeft geen class 66) , deze 2 ondernemingen werken nauw samen.



Toch staat Ruhrtallbahn op de loc vermeld hoor. Daarmee dat ik zeg de Class 66 variant.
De loc die in Peter zijn link staat hierboven is het. Je ziet het niet goed, maar als je het logo al gezien hebt, weet je dat het er staat. [;)]
Trainsport heb ik niet als vermelding gezien, maar de trein reed nogal snel voorbij. Het kan dus zijn dat ik het gemist heb.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

conducteur

zal even even vragen of ik even naar zeebrugge mag fietse, in het mooie weer.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

13erke

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door 13erke

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Toevallig heb ik gisteren in Testelt de Class 66 variant van Ruhrtallbahn gezien.
Ik had mijn camera bij, maar was te laat om te fotograferen. Ik was weer op weg naar huis. [xx(]
Bij de loc in Aarschot was dit ook al het geval.

Misschien moet ik toch maar eens overwegen om een tent mee te nemen en niet naar huis te gaan. [:D]


deze heb ik in oktober gemaakt:

Met daarop duidelijk het logo van Trainsport:

ga maar even kijken op hun site, er staat ook een foto bij.
Dat zal de class 66 van trainsport geweest zijn (Ruhrtalbahn heeft geen class 66) , deze 2 ondernemingen werken nauw samen.



Toch staat Ruhrtallbahn op de loc vermeld hoor. Daarmee dat ik zeg de Class 66 variant.
De loc die in Peter zijn link staat hierboven is het. Je ziet het niet goed, maar als je het logo al gezien hebt, weet je dat het er staat. [;)]
Trainsport heb ik niet als vermelding gezien, maar de trein reed nogal snel voorbij. Het kan dus zijn dat ik het gemist heb.


Jurgen

Die 2 bollen heb ik gezien, maar de naam zelf niet. Zoals gezegd, de trein reed te snel voorbij.
Ik geloofde je zonder foto ook wel hoor. [;)]

Blijkbaar staan dus beide logo's op de loc vermeld.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

Gisteravond is die g2000 van de ruhrtalbahn hier ook in boechout gepasseerd, spijtig genoeg had ik geen fototoestel bij, ga daar morgenavond eens terug kijken met fototoestel
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem