Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

zwitserse rijtuigen in brussel

Gestart door conducteur, 21 juli 2008, 18:05:13 PM

conducteur

toen ik op de trein zat naar de luchthaven voor mijn reis naar Ierland- zie draadje "schakeling" van mijzelf- zag ik in Brussel-Noord een trein met enkele Belgische rijtuigen en enkele grijze Zwitserse rijtuigen.
is dit een speciale trein?weet iemand meer info voor mij?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

trainfreak

#1
citaat:
Geplaatst door conducteur

toen ik op de trein zat naar de luchthaven voor mijn reis naar Ierland- zie draadje "schakeling" van mijzelf- zag ik in Brussel-Noord een trein met enkele Belgische rijtuigen en enkele grijze Zwitserse rijtuigen.
is dit een speciale trein?weet iemand meer info voor mij?



Die trein rijd elke dag hoor (in het weekend ben ik niet zeker van)
Spoorse groeten
Dimitri

conducteur

#2
je ziet dat niet elke dag hier in Blankenberge[:D]
was het maar waar,ik zie die eigenlijk wel graag.ik heb ze in de groene kleur en een rood restaurant rijtuig in model.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

13erke

#3
citaat:
Geplaatst door conducteur

toen ik op de trein zat naar de luchthaven voor mijn reis naar Ierland- zie draadje "schakeling" van mijzelf- zag ik in Brussel-Noord een trein met enkele Belgische rijtuigen en enkele grijze Zwitserse rijtuigen.
is dit een speciale trein?weet iemand meer info voor mij?


Dit is de "vauban" of de "iris" die je gezien hebt, deze verbinden Brussel met Brig respectievelijk Interlaken. Deze treinen rijden dagelijks met loktype 20 voorop.[;)]

conducteur

#4
die trein is dus genoemd naar S?bastien Le Prestre de Vauban(bron:Wikipedia)en is een toch wel een speciaal persoon.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum