Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Ombouw AM 800 naar 3rail

Gestart door Ludwig, 16 juli 2008, 00:17:30 AM

Ludwig

Hoi,
Ik ga een AM 800 van Lima ombouwen naar 3 rail.
Heb het stel voorzien van een Model torque motor en ga deze aansturen met een multiprotocol decoder van E.S.U.
Nu is mijn vraag welke sleper ik best kan gebruiken, Marklin of misschien beter een sleper van Roco ?
Als er iemand deze ombouwing al eens gedaan heeft en er misschien foto's van heeft zijn deze zeker welkom.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

wisselstromer

neem maar de korte roco fluistersleper
die heb ik ook voor bijna al mn modellen
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Ludwig

Bedankt voor de reactie Wim.
Kleef je de sleper vast of gebruik je een schroef ?
Groeten
ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

argilla

Ik zoek ( wegens ombouw grijze break met PB stukken) goede foto's/of gewoon foto's van de grijze break. Mij gaat het vooral om zijaanzichten of dakzichten. Dit voor de plaatsing van de vents en andere stukken ( deze zijn niet vermeld op de ombouw schets van PB)

De zijstukken zijn reeds geplaats ,vandaar de vraag voor de dakdetails ( tekening mag ook .
Dank U
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

chef garde

Ben ook van plan mn AM800 aan te passen, maar welk type van Modeltorque motor past daarin??  En waar kun je die nog bestellen??  Ik rij 2-rail.

Rochevalien

Argilla,wat is een grijze break? en heeft pb daar dan een ombouwset voor? ik zou daar ook wel eens wat foto's van willen zien[:p]

Gerrit

bollen neus

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Argilla,wat is een grijze break? en heeft pb daar dan een ombouwset voor? ik zou daar ook wel eens wat foto's van willen zien[:p]

Gerrit



Eens kijken op PB zijn site en je bent heel wat wijzer denk ik.

Groeten vanuit de atelier van de bolle neuzen,Eric.

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door bollen neus

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Argilla,wat is een grijze break? en heeft pb daar dan een ombouwset voor? ik zou daar ook wel eens wat foto's van willen zien[:p]

Gerrit



Eens kijken op PB zijn site en je bent heel wat wijzer denk ik.

Groeten vanuit de atelier van de bolle neuzen,Eric.




>>> dat denk ik dus niet h?,de site van pb is niet echt gebruiksvriendelijk te noemen en de superset voor de AM800 is nog in studie het enige dat beschikbaar is zijn de zijwanden voor de 1ste klasse afdeling.
Mocht dit op de markt verschenen zijn zou dit zeker in MSM gestaan hebben.

Gerrit

bollen neus

Tja , ik kan niet meer doen dan iets voorstellen , anders zelf eens contact opnemen dan verneem je de mogelijkheden of wanneer er iets uitkomt uit de eerste hand wat je nodig hebt.

Vriendelijke groeten vanuit de atelier van de bolle neuzen, Eric.

Artologic

Zelf heb ik de lange standaardsleper van marklin onder lopen, werkt perfect :-)

Mvg Kristof
 

chef garde

Ben ook van plan mn AM800 aan te passen, maar welk type van Modeltorque motor past daarin?? En waar kun je die nog bestellen?? Ik rij 2-rail.

krispy

citaat:
Geplaatst door chef garde

Ben ook van plan mn AM800 aan te passen, maar welk type van Modeltorque motor past daarin?? En waar kun je die nog bestellen?? Ik rij 2-rail.




hoi chef garde ,

Als ik het me goed herinner , wordt de motor in dit stel mede op zijn plaats gehouden door het motor schild , en kan er daardoor GEEN [:(] modeltorque motor gebruikt worden ( zelfde verhaal zoals bij de oude TVG van vroeger )want dat dient verwijderd te worden evenals de volledige inhoud van de lima motor, waarna de modeltorque in de plaats van de oude motorinhoud komt zonder oud motorschild .


Schiet me niet af moest ik fout zijn , maar denk mij dit te herinneren.

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Artologic

Ik heb ook de motor laten zitten, dus ik kan je helaas niet helpen...
 

dgrr57

citaat:
Geplaatst door chef garde

Ben ook van plan mn AM800 aan te passen, maar welk type van Modeltorque motor past daarin?? En waar kun je die nog bestellen?? Ik rij 2-rail.


Helpt DIT [?]

chef garde

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door chef garde

Ben ook van plan mn AM800 aan te passen, maar welk type van Modeltorque motor past daarin?? En waar kun je die nog bestellen?? Ik rij 2-rail.


Helpt DIT [?]

Ge zijt een engel!!!  Bedankt, helpt zeker!!  De kernzin uit het document ken ik al uit het hoofd trouwens: une bonne Chimay bleue
pour nous donner du courage et on attaque par le d?montage de la caisse.