25.5 van Marklin

Gestart door wisselstromer, 12 juli 2008, 16:39:20 PM

Jurgen

Op de site van Het Spoor in Haasrode staan foto's van de 2 modellen.
De 2558 heeft geen fabrieksplaat voor zover ik kan zien, de 2551 wel. Net zoals het in het echt is dus.

De 2558 heeft wel een grijze stekkerdoos op de foto's. Iemand die een verklaring heeft? Heeft die ooit zo rondgereden?

Link naar de pagina: Klik
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Loc weet mij wel te bekoren, alleen vind ik het een vrij raar zicht om hem daar zien te staan met maar ??n panto, ik weet het, is in het "echt" ook zo, maar ik blijf het vreemd vinden, trouwens, waarom heeft deze reeks maar ??n panto??[:I]

Bedankt voor de link Jurgen.[;)]

Jurgen

Was dat niet om het gewicht zo laag mogelijk te houden?
Ik heb dit ooit eens ergens gelezen, maar ik weet niet meer waarom het gewicht lager moest zijn dan bij de reeksen 22, 23 en 25.
Misschien dat iemand anders het weet?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

Slechts ??n panto om gewicht te besparen. Kgeloof dat de asdruk per meter spoor in Nederland lager ligt dan hier. Aangezien de 25.5 naar NL gaat ...

Het is inderdaad een raar zicht. Zeker omdat je je model meer van bovenaf bekijkt dan de echte loc. Maar weerstaat je toch niet hem in huis te halen [:p]

Jurgen

Ik heb hem. [:)] Vandaag gaan afhalen. Een M?rklin onderstel met de kap van Trix.
Hij rijdt als een zonnetje. Mooi wit driepuntsfrontsein en twee rode sluitseinen.
Ik ben blij. (en een beetje armer)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Foto's Jurgen, dringend Foto's!!!!![:p]

Ik ga mij er ook ??ntje aanschaffen, vandaar.

B-Modelbouw

Vol ongeduld wacht ik ook op mijn exemplaren ...




Olivier77

Een goede avond,

Wat mag deze lok eigenlijk kosten, maw wat betaalde jullie ervoor en
waar.

Mvg

Olivier
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Jurgen

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Foto's Jurgen, dringend Foto's!!!!![:p]

Ik ga mij er ook ??ntje aanschaffen, vandaar.



Ik zal mijn best doen. Maar je zal toch minstens tot het weekend moeten wachten hoor. (Zo krijg je nog meer zin om er 1 te kopen.) [:D]


Trouwens, de 2558 van Trix heeft dus echt geen fabrieksplaten. M?rklin heeft dus toch op dit detail gelet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

daniel

Tada ...


gelukkig [:p][:p][:p]

Brunel

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Op de site van Het Spoor in Haasrode staan foto's van de 2 modellen.
De 2558 heeft geen fabrieksplaat voor zover ik kan zien, de 2551 wel. Net zoals het in het echt is dus.

De 2558 heeft wel een grijze stekkerdoos op de foto's. Iemand die een verklaring heeft? Heeft die ooit zo rondgereden?



Die stekkerdozen zijn rond de eeuwwisseling geplaatst. Op de loc met doorlopende gele streep horen ze dus helemaal niet en op de loc met onderbroken streep pas sinds een aantal jaren. Voor de Benelux of de Eurocity hebben ze nooit met die dozen gereden.
Ik zie de stekkerdozen op de kap van de 2551 hierboven toch zitten. Zijn het afneembare onderdeeltjes?
Voor wie een Trix heeft. Hoeveel antislipbandjes heeft de loc?

ronny-vdv

Geweldig[:p][:p][:p][:p][:p]

zijn er al personen die de Trix-versie hebben ?
Kan je ook eens foto op dit plaatsen, aub ?

Bedankt,

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Brunel

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Op de site van Het Spoor in Haasrode staan foto's van de 2 modellen.
De 2558 heeft geen fabrieksplaat voor zover ik kan zien, de 2551 wel. Net zoals het in het echt is dus.

De 2558 heeft wel een grijze stekkerdoos op de foto's. Iemand die een verklaring heeft? Heeft die ooit zo rondgereden?



Die stekkerdozen zijn rond de eeuwwisseling geplaatst. Op de loc met doorlopende gele streep horen ze dus helemaal niet en op de loc met onderbroken streep pas sinds een aantal jaren. Voor de Benelux of de Eurocity hebben ze nooit met die dozen gereden.
Ik zie de stekkerdozen op de kap van de 2551 hierboven toch zitten. Zijn het afneembare onderdeeltjes?
Voor wie een Trix heeft. Hoeveel antislipbandjes heeft de loc?



Die stekkerdozen kan je inderdaad afnemen. Net zoals bij de 25 uit de set met M2 rijtuigen.

Op het blote oog zie ik ook niet meteen een verschil tussen de koplampen van de 25.5 en mijn 25 of 22. Ik dacht dat de koplampen bij een 25.5 platter lagen dan bij de andere reeksen. MSM had hier ooit eens iets over vermeld bij de ombouw uit een Lima reeks 23.

Vreemd is wel dat je de rode sluitseinen op je CS moet aanzetten om ze uit te zetten en omgekeerd. [?] F1 ingeschakeld betekent dus front- en sluitsein aan. F1 en F2 ingeschakeld is dus enkel het frontsein aan. Maar enfin, klein en onbelangrijk detail.

Op mijn model is het B-logo aan 1 kant een beetje mislukt. Wat er precies gebeurt is weet ik niet, maar er staat nog een deel van een cirkel doorgedrukt.

Een foto volgt deze avond. Nu ben ik op mijn werk en dan is het nogal moeilijk om een foto te nemen. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

erik50

Ik vraag me af hoe jullie er al eentje hebben kunnen kopen.
Bij Olaerts is het blijkbaar nog wachten tot November.
Erik
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

LockyLuke

citaat:
Geplaatst door erik50

Ik vraag me af hoe jullie er al eentje hebben kunnen kopen.
Bij Olaerts is het blijkbaar nog wachten tot November.
Erik



ja, z'n site aanpassen gebeurt maar enkele keren per jaar[V]
bij Van Biervliet in Ingelmunster en Vyncke in Oostende zijn ze vlotjes verkrijgbaar.