Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

M6 Hobbytrade (Train Technology)

Gestart door Jurgen, 10 juli 2008, 23:25:11 PM

Jurgen

Hoe zit het eigenlijk met deze rijtuigen?

Bij een grote kuis hier in mijn foldertjes ben ik op zo'n foldertje van de M6 gestoten.
Hierop staat vermeld dat men de details van dit project kan volgen op de website van Train Technology, maar daar kan ik alleen maar op terugvinden wat op dat foldertje ook staat.

Volgens het foldertje en de website werd verwacht dat men de uitlevering van de M6 rijtuigen midden 2008 kon aankodigen. Tot nu toe is het eigenlijk vrij stil geweest hierover.

Daarom mijn vraag, heeft er iemand info over de stand van zaken?

PS: met de zoekfunctie heb ik geen specifiek draadje hierover teruggevonden. Wel een draadje over de LS M6 rijtuigen, maar dat is iets anders. Daarom ben ik maar een nieuw draadje gestart.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Jurgen,
Ik heb deze vraag doorgespeeld aan Train Technology en hierbij zijn antwoord:

citaat:
Beste Peter,

Alle publiek beschikbare informatie staat op de website, als er meer nieuws
is dan verschijnt dat ook daar en in onze nieuwsbrief.

Vriendelijke groet,
Mattias Vermeulen

Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Bedankt Peter, dat weten we dan ook alweer, toch eens benieuwd wanneer ik ze hier op mijn baan zie rondrijden, dat gaat volgens mij nog een hele tijd duren.

B-Modelbouw

Als ze ooit rijden ... En de fabricanten niet in een eindeloos proces verzeilt geraken.

De M6 dubbeldekkers worden door Train Technology en door LS Models aangekondigd. Als dat maar goed komt.

Gelukkig dat het grootspoor er ook nieuwe aankoopt (of worden dat al M7's [;)]), da's altijd een stimulans om het in model ook uit te brengen.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Peter

Jurgen,
Ik heb deze vraag doorgespeeld aan Train Technology en hierbij zijn antwoord:

citaat:
Beste Peter,

Alle publiek beschikbare informatie staat op de website, als er meer nieuws
is dan verschijnt dat ook daar en in onze nieuwsbrief.

Vriendelijke groet,
Mattias Vermeulen





Bedankt.

Blijkbaar gebeurt alles dan in het geheim, want op de website vind ik identiek hetzelfde terug als op mijn foldertje van vorig jaar tijdens Euromodelbouw in Genk.
Afin, ik zal me eens inschrijven op de nieuwsbrief.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Jurgen

Volgens de site van De Pijl komt het model er dan toch niet.
De plannen steken bij den O'Cool* en het is blijkbaar ook niet duidelijk wie nu de rechten heeft om de modellen uit te brengen.

Volgens mij redelijk brekend nieuws dat niet op de website te lezen is en ik heb ook geen nieuwsbrief ontvangen (nog geen enkele trouwens).

De plannen van LS om deze modellen uit te brengen zullen dus ook wel in de den O'Cool* terug te vinden zijn. In de vriezer naast die van Hobbytrade. [:D]

Met andere woorden, blablabla, op naar de volgende diepvriesprojecten.

*Voor onze noorderburen: Dit is een winkel met voornamelijk diepvriesprodukten. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

B-Modelbouw

In deze koude periode van het jaar nog eens tijd om die diepvriezer van O'cool open te trekken ...

Weet er ondertussen al iemand iets meer over deze M6-rijtuigen in H0 ???

Bij Hobbytrade vind ik ze geheel niet meer terug
en bij LS Models staan ze vermeld onder volgende referenties:
- 12059=/12559~ : 2753 MUX + M6B + M6B                      (Tp Vb)
- 43010         : M6ABD + M6B + M6A                         (Tp V)
- 43011         : M6BD  + M6B + M6A                         (Tp Vb)
- 43012=/43512~ : M6BDX + M6B + M6B                         (Tp Vb)
- 43013=/43513~ : M6BDX + M6B + M6B automatische koppeling  (Tp Vb)
- 43014         : M6B ex-A                                  (Tp V)
- 43015         : M6B ex-A                                  (Tp V)

Trouwens wat is de werkelijke samenstelling in grootspoor ?
Reeks 27 met MUX (en automatische koppeling) ... samenstelling van de stam M6-rijtuigen.

ERVIN

Ik weet dat de 27ers meestal 10 M6'en trekken, en dat is toch wat van het goede teveel hoor, een sleep met 7 of 8 rijtuigen is hier meer dan voldoende.

Maar wanneer ze komen en wie ze eerst zal uitbrengen...???????

13erke

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ik weet dat de 27ers meestal 10 M6'en trekken, en dat is toch wat van het goede teveel hoor, een sleep met 7 of 8 rijtuigen is hier meer dan voldoende.

Maar wanneer ze komen en wie ze eerst zal uitbrengen...???????


Ofwel beeld je de helft uit van de treinen die onderweg geplitst worden, dan zijn 5 al genoeg.[;)]
27+5M6+27+5M6

doomslu

Van Hobbytrade horen we inderdaad niets meer.
Bij LS komen ze wellicht wel, maar ik denk dat het nog even wachten zal zijn.

Op de lijn Brussel-Luxemburg worden er dikwijls 10 ingezet, maar het kunnen er ook 5 zijn, tijdens daluren of in het weekend. Ze worden getrokken door een 20, 13 of 3000 van de CFL.
Naar ik gehoord heb is een 27 nu ook mogelijk aangezien er heel wat treinen beperkt zijn tot Arlon. Zelf heb ik het nog niet gezien.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

En ik die dacht nieuws te vinden over de Hobbytrade rijtuigen. [xx(]
Afin, geen nieuws is ook nieuws zeker? [:D]

Volgens mij is het project afgeblazen wegens rechten op het 1 of ander. Dat was dacht ik toch een discussiepunt voor deze rijtuigen wie ze nu eigenlijk mocht produceren in model.
Blijkbaar is het dus LS Models geworden.

De samenstelling kan je ook als een 27 met slechts 4 rijtuigen maken. Deze zomer ben ik eens met de fiets vertrokken en ik had mijn vader zijn camera mee. Ik heb toen een filmpje gemaakt van een samenstelling van 5 M6 + reeks 27 + 4 M6 + reeks 27. Die moet ongetwijfeld op een bepaald moment gesplitst geweest zijn en dan bleef er dus ongetwijfeld een reeks 27 met 4 M6 rijtuigen over als volledige trein. Het filmpje is gemaakt op 15 juli 2008, maar staat niet online.
Op 18 juli heb ik nog eens een foto gemaakt van dezelfde samenstelling. Net als op 1 augustus, maar ook die foto's staan niet online.
Je kan dus perfect een korte trein met M6 rijtuigen op je baan inzetten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

LockyLuke

en heeft iemand al iets van nieuws over de colli wagens van Hobbytrade ??
volledige stilte na expo Mechelen
 

Anarchy

Met die M6'en kan je allerlei samenstellingen maken h? ... Je hebt op de luxemburglijn de 13-3000 met 5 of 10 M6'en, nu ook met 27 tijdelijk. Dan heb je de knokke/blankenberge die met meestal 4+5 rijd (4 voor knokke en 5 voor blankenberge). Dan had je vroeger de Gent - Genk die met 21/27 en 5 of 10 M6'en reed. Nu rijd die in trek-en-duw met normaal 8 rijtuigen. Dan kan je nog piekuur treintjes met een 16 enzo nameken, keuze te over!

chef garde

Met een 16 is idd een heel schone ram, Schaarbeek Oostende of omgekeerd, 8M6'n voor nodig, maar dan rijden we zonder stuurrijtuig.  Of Antwerpen-Charleroi en Antwerpen-Oostende uit de tijd dat het stuurrijtuig nog NIET bestond 21/27-8M6-21/27 en ook paar keer gezien 21/27-8M6-13, verban dus uw Lima nog niet zo snel naar de vitrine ... [;)]

LokSound

citaat:
Geplaatst door LockyLuke

en heeft iemand al iets van nieuws over de colli wagens van Hobbytrade ??
volledige stilte na expo Mechelen




vanaf eind deze week (eerste week aug. 2009) bij uw winkelier verkrijgbaar.