Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Teststrookje

Gestart door PeterC, 09 juli 2008, 21:28:57 PM

yvessan77

Ik weet niet zenne jongens.
Het is naar Portugal en ze spreken daar maar een raar taaltje.
Op de koop toe is't dan nog een afgelegen plaats.
Maar ik zal zeker zoeken en hopelijk iets vinden.
De groeten vanuit Moerzeke,
Yves.

loebaske

[:D]Jan....das de bedoeling dat gans het forum langs komt op de meeting, en het is zekers nie alleen voor nen drink, maar gezellig idee?n uitwisselen, afbreken en/of goedkeuren [:D][:D]

janjozef

H? erik ik bedoelde wel dat gent-zuid ging af zijn [:)]

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

loebaske

Jan.........niet goe zekers[:0], als het over 2jaar klaar is zal ik al kontent zijn, je weet niet hoe hoog ik de laat leg[:D][:D] en dat bijna ook alles moet zelf gemaakt/gebouwd worden[:)]
het is geen minibaantje[:D] het begint al een ferme lengte te worden[8)]

PeterC

Ik ben juist terug van Sint Niklaas waar ik de nodige ballast van Woodland Scenics gevonden heb (en ook nog 2 bouwdozen).
Nu nog aanbrengen op mijn nieuw teststrookje...
Groetjes, Peter

janjozef

ja ik ben niet goe maar dat wist al he, we zullen het wel zien als we bij jullie zijn. het is duidelijk dat jullie momenteel harder werken als wij [:D]

loebaske

Jan.....harder werken [?][?][?] ik weet het niet zenne, denk dat wij het met veel minder mankracht moeten doen dan bij uw club [:(][:(]

janjozef

ah er wordt gewerkt, doe zo voort voor de goei zaak, [;)]

Jan

PeterC

Daar ik in verlof ben en het feit dat de zoekmachine op dit forum af en toe wel werkt, heb ik een heleboel draadjes over ballasten gelezen.  Gewapend met de nieuwe kennis ben ik aan de slag gegaan.  Deze middag een fles onbewerkte latex aangeschaft (7,70 Euro) en de ballast van Woodland Scenics aangebracht.  Ik ben begonnen met de latex aan te brengen met een penseel, maar dat mislukte: mijn penseel was na 5 minuten al rijp voor de vuilbak doordat de latex reeds hard geworden was.  Vervolgens ben in begonnen met de latex erop te druppelen met een pipet en dat werkte.
Ik moet toegeven dat het ballasten met ?gekochte? ballast een stuk gemakkelijker gaat dan met de kattebak korrels.  De korrels lossen absoluut niet op.
Na de afwerking volgen de foto?s?
Groetjes, Peter

loebaske

Goed begonnen Peter, ben al benieuwd naar het resultaat..

PeterC

Tijdens de verlofperiode nogmaals een poging ondernomen om eens een teststrookje te maken.

Ditmaal met gekochte ballast, vastgelegd met latex.  Het onkruid wat minder opzichtig.  Noch (sorry voor de woordspeling) eens gras ?gezaaid? en de rails en ballast afgewerkt met verschillende roestkleurige washes.  Daarna het geheel eens onder het stof gestoken met pastelkrijtjes.
Hier een foto:

En ter vergelijking teststrookje 1 en 2 naast elkaar (rechts teststrookje 2).
Graag commentaar.
Groetjes, Peter

Anarchy

Beide zijn mooi. Teststrookje 2 is goed voor een lokaallijntje of een bundel waar veel goederentreinen over moeten. [:)]

Gerolf

Het kan natuurlijk aan de foto en/of aan mijn scherm liggen, maar ik vind de roestkleur nogal fel-rood. Iets te "flashy" voor mijn ogen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

Gerolf,
De foto geeft natuurlijk een beetje een verkeerd beeld van de kleuren, maar het roest is inderdaad iets te fel.  Ik probeer met andere krijtjes!
Groetjes, Peter

Anarchy

Op foto 2 ziet teststrookje 2 er wel een pak minder fel (lees: beter) uit. Dus het zal wel iets met de foto te maken hebben zeker?