Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

RALkleur Belgisch geel

Gestart door martintje, 06 juli 2008, 16:20:34 PM

martintje

Ik heb net een mailtje gekregen van David met het verzoek om wat lettertjes te snijden voor zijn locs in aanbouw.
Als bijlage zat er een geel voorbeeld bij van de kleur.
Echter ik zal nooit een scherm gebruiken als kleurreferentie, veel te gevaarlijk, 10 schermen geeft 10 verschillende kluertinten helaas.

Weet iemand het RALnummer welke de Belgische spoorwegen nu gebruikt om de nummering te schilderen.
ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kon het juiste nummer niet vinden.
PMS nummer is uiteraard ook ok, maar die zal alleen bekend zijn bij diegene die het drukwerk verzorgt voor de brieven en enveloppen ben ik bang.
Als het RAL nummer bekend is kan ik daar weer met de waaiers de juiste kleur folie bij zoeken.
Ook namens David (Marklinrijder) dank
Mvg Marty

Peter

Hangt er een beetje vanaf voor welke periode het is.
Momenteel is het cadmiumgeel RAL 1021, maar bij rood/gele motorstellen is het RAL 1007, en vroeger was het op groene diesels enz. RAL 1021 voor de lijnen en RAL 1019 voor de nummers
Met vriendelijke groeten
Peter

martintje

Dank u Peter, dat wordt dan 3 setjes snijden, want ik heb  net zoveel verstand van Belgisch ( en Nederlands ) materieel als een politiecus verstand heeft van wat er onder het volk leeft [:D]
Mvg Marty

wisselstromer

peter
heb je toevallig niet een tabel met al de ral kleuren voor de spoorwegen
ik ben opzoek naar de TEE rood/beige ral kleuren
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

trainfreak

Ik heb boeken in bezit waar de RAL kleuren telkens bijstaan.

Geef een seintje achter welke kleuren voor welke loc je op zoek bent en je krijgt ze! (enkel Belgische locs/stellen)
Spoorse groeten
Dimitri

Peter

De TEE kleuren zijn: RAL 1001 beige  en  RAL 3004 Purpurrot. Dit geld voor alle TEE loks (bv. de 103 van de DB) treinstellen en rijtuigen.
Met vriendelijke groeten
Peter

wisselstromer

ook voor de zwitsrese RAe stellen?

alvast bedankt
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Peter

RAL 1001 en RAL 3004 zijn de officiele TEE kleuren in heel Europa, dus zowel geldig voor DB, SBB, FS, NS enz. enz.
Met vriendelijke groeten
Peter