Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Digitaal rijden met marklin

Gestart door GTT_tommy_GTT, 01 juli 2008, 21:00:18 PM

GTT_tommy_GTT

hey,
ik zou graag digitaal willen gaan rijden,
alleen ben ik daarin een leek,
graag zou ik aan jullie dus wat help willen vragen
en ik bedoel digitaal rijden niet alleen met de loks, maar ook aansturen van sijnen, en wissels
waar juist de sijnen moeten komen staan enz, geen idee, jullie wel hoop ik :p en ook de afremvertragingen enz,
welk ga ik alvast nodig hebben?
CS/MS
hoeveel sijnen?
enn
enz...
het is voor deze baan
imghttp://img122.imageshack.us/img122/1615/treinbaanlr6.png/img
je ziet dat er nog 2 kanten open zijn gelaten, die niet verder gaan, maar deze gaan onder de grond voor een HST (ice)
deze rijd daar in rondjes en gaat per X aantal rondjes ff naar boven
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,
mvgr

thalysken

Dag Tom,

Je plan op zich is wel goed maar de ice zou ik gewoon ook rond op je baan laten rijden. De kring in he midden zou ik weglaten en vervangen door een zand instalatie, opstelsporen, enz... Je zult daar veel meer speelplezier aan beleven.

Aangezien je alles digitaal wil zou ik een ecos of cs kopen.
[;)]

ysbeer

Ik zou zeggen ,haal die linkse kronkel er uit.
En maak het station langer,nu is wel erg kort.
ook die vreemde wissel kruising aan het einde van het staion (rechts)is niet erg naar het orgineel.
probeer een normaal station te maken ,met iets minder (maar wel langere sporen)
wim

GTT_tommy_GTT

hey,
ja die linker kronkel is wel raar ok, da geef ik toe, maar da een raar bochtje (links boven) is een aaneenplaksel van 1x1 datk nog extra bij men baan kan voegen (tot daar links onder de bocht is het 3M) zo moet men baan worden) of da linkse deeltje van 1x1 moet eraf,
kvind het jammer datk men baan niet gewoon 4M x 1.80 kan maken, maarja dit gaat niet ivm plaatsgebrek [:(]nu is ze 3M x 1.80 + da 1 deeltje van 1x1M
@ Wim, hij zou jij dan rechts da oplossen (bij die opstelsporen)

grtzzz

Ludwig

Dag Tom,
Moest je informatie zoeken over Marklin Surf dan eens naar de website van Marklin Nederland (www.marklin.nl)
Daar vind je allerhande handleidingen die te downloaden zijn.
Op de Belgische site vind je die handleiding niet.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2