Belgische signalen - enqu

Gestart door B-models.be, 28 juni 2008, 13:09:08 PM

B-models.be

Beste,

Zoals jullie wellicht al weten zal B-models Belgische signalen uitbrengen.
Nu hadden we graag al eens een rondvraag gedaan (enqu?te) welke signalen u wenst
te plaatsen op uw baan.

De lijst met alle modellen die we gaan uitbrengen staat nu op onze site www.B-models.be

U mag ons doormailen welke Belgische seinen u zou plaatsen/aankopen voor uw baan of hier een reactie op het forum plaatsen.
(liefst met hun referentienummer)

Alle idee?n zijn welkom.


Spoorse groeten,
B-models

Michiel

In welke schalen dachten jullie de seinen uit te brengen (ik hoop stilletjes op schaal N) [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

B-models.be

de seintjes zullen gemaakt worden in schaal 1/87
mogelijks brengen we later de seinen ook in andere schalen uit.

Anarchy

Volgende seinen zouden nog handig kunnen zijn:

- Grote stopseinen die meer dan ??n lichtcijfer kunnen geven, bvb. "4" ?n "6"

- Kleine stopseinen (twee witten lichten horizontaal/diagonaal)

- Vereenvoudige stopseinen (geel/rood, al dan niet op een mast)

- In het optiepakketje een "kroontje" toevoegen om van een sein een permissief sein te maken.

ERVIN

Vanaf morgen ga ik eens een grondige studie maken waar ik precies welk sein nodig ga hebben, dus je hoort nog van mij.

Ze zien er trouwens heel erg mooi uit!![:p]

Peter

Een hele uitdaging zou het AVG sein zijn, dus het sein dat gebruikt wordt op de perrons. Een rood lichtje gevolgd door een cirkel van 6 witte lichtjes.
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Mijn wens zou zijn:

- Belgische armseinen (ik heb geen voorkeur voor maatschappij of stijl)

- Belgische overwegsignalen dubbelspoor

In schaal N natuurlijk! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bollen neus

Graag, indien mogelijk, seinen uit tijdperk 3 ook een paar lantaarn seinen, enkel en dubbel.Schaal Ho is al moeilijk genoeg wegens kleine led.

bollen[:o)]neus, Eric.

prulleman

Het liefste armseinen. met een goede mechaniek zoals Viessman. Misschien kun je samenwerken?

dieselfreak

Mijn voorkeur gaat eveneens uit naar licht- en armseinen in Tijdperk 3 in alle mogelijke varianten. Een Belgische overweg met bijbehorende signalisatie uit de periode 1950- 1960 is ook iets waar ik al jaren naar uitkijk.
MC

Decapod

Tijdperk III armseinen en de dwergstopseinen voor emplacementen zijn mijn voorkeur. Een overwegsysteem met rolbareel zou ook niet misstaan op heel wat banen!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Mr-tsjoektsjoek

En een realistisch vereenvoudigd stopsein (rechthoekig bord, rood met wit kader), dat op de juiste manier werkt.

Te weten : een kwarttoer wegdraaien en niet omhoogklappen zoals het duits verwittigingssein dat soms wel eens als basis dient voor scratchbuild.

Groeten Mr tsjoektsjoek.

prulleman

In de cw Mechelen heeft er anders wel ??n gestaan ( als monument) dat duidelijk omhoog klapte. Misschien was dit een speciaal geval. De verlaagd opgestelde draaien inderdaad allemaal opzij, maar dit was een verhoogd opgesteld. Al kan ik me natuurlijk totaal vergissen ook.[:o)]

MARKLINRIJDER

Volgens wat ik weet, gaat het voorlopig enkel over lichtseinen.  Deze worden reeds i.s.m. Viessmann gemaakt heb ik me laten vertellen.
Dus misschien is in een latere fase deze optie wel mogelijk. [:p]

Groetjes,

David