Fretbol's modelbaan

Gestart door Fretbol, 20 juni 2008, 19:19:19 PM

Fretbol

#30
Michiel,

Rekening houdende met je opmerkingen heb ik het sporenplan wat aangepast:

- Het schaduwstation is wat verplaatst zodat alle sporen nu even lang zijn (310 cm). Meer plaats om langere sporen te leggen heb ik echter niet als ik het schaduwstation op gelijke hoogte met de rest van de modelbaan wil bouwen. De sporen in het station (of tenminste de lengte van de perrons) zijn 290cm lang dus normaal mag dit geen problemen geven.

- De engelse wissels zijn zo veel mogelijk verdwenen uit de hoofdlijn en vervangen door slanke wissels.

- Het ontwerp van het locdepot staat nog lang niet vast. Op dit plan is de werkplaats geinspireerd op het ontwerp van het depot "Muydonix-Toucourt" uit MSM 30. Ik bekijk nog wel even hoe ik dit precies ga oplossen maar als ik voor een relatief eenvoudige hoofdbaan kies zoals in dit plan heb ik ruimte genoeg om een realistisch locdepot te bouwen.

Dit is het aangepaste plan:



Graag opnieuw jullie opmerkingen [:D]

Fretbol [;)]

doomslu

#31
Ik vind het niet mis.
Er kan gereden worden. Het plan ziet er niet te stijf uit. Ik hou wel van vloeiende lijnen. Het ziet er niet te druk uit. Ja. Ik kan weinig kritiek geven eigenlijk.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Fretbol

#32
Bedankt, ik ben er meer en meer van overtuigd dat dit het sporenplan zal worden.

Zoals eerder gezegd moet het lokdepot nog herbekeken worden maar het plan voor de hoofdlijn staat zo goed als vast

Fretbol [;)]

Michiel

#33
Ik vind dit plan ook goed. Het sluit prima aan met wat je vooropgesteld hebt. Technisch lijkt het me in orde. Oh ja, nog een klein detail: laat bij een tunnelopening het spoor niet meteen in de bocht gaan, maar laat het nog een klein stukje rechtuit gaan (of overgangsboog). Ander knikken de wagons nogal eigenaardig als ze de tunnel induiken of uitkomen.

Gefeliciteerd met je nieuwe spruit!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Fretbol

#34


citaat:
Geplaatst door Saraan

Ik vind dit plan ook goed. Het sluit prima aan met wat je vooropgesteld hebt. Technisch lijkt het me in orde. Oh ja, nog een klein detail: laat bij een tunnelopening het spoor niet meteen in de bocht gaan, maar laat het nog een klein stukje rechtuit gaan (of overgangsboog). Ander knikken de wagons nogal eigenaardig als ze de tunnel induiken of uitkomen.

Gefeliciteerd met je nieuwe spruit!



Bedankt voor de tips, ik zal er op letten. Ik zit er over na te denken om de linkse tunnel te camoufleren met een brug en aan de rechterzijde het spoor al gebogen in een tunnel te laten verdwijnen.
Eens de sporen gelegd zijn zie ik wel wat het beste uitkomt.

Dit plan zal dus in grote lijnen het plan voor de modelbaan gaan worden.

Ik zal in de rubriek "ooit zal het klaar zijn" een nieuw draadje starten waar jullie de bouw kunnen volgen [:D]

Fretbol [;)]