Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Naamgeving

Gestart door doomslu, 15 juni 2008, 18:52:54 PM

Mr-tsjoektsjoek

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

citaat:
Geplaatst door Mr-tsjoektsjoek

Boulroie, komt dat van een Koninkse, in A'pen ook wel bolleke genaamd ?
Helemaal juist [^]



Niet slecht h?, voor iemand van Bachten de Kupe ?

Groeten Mr tsjoektsjoek.

Tartaruga

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Het station op mijn spoorbaan heet Groote Kuvelesse. Ik ga nog niet vertellen waarom, probeer het maar eens te raden. Je hebt twee weken de tijd, want morgen vertrek ik op vakantie. Als ik terugben zie ik wel wat de resultaten zijn.



Groote Kuvelesse = grote dakkapel, modelbaan op zolder, dus?. Niet zo moeilijk te raden wanneer je ook uit Zeeland komt... Goeie vakantie gehad, Klaas?

Jan

marimon

Mijn baan is genoemd naar het stationetje "Alverweghe" (volgens model van het oude station van Sijsele)dat ergens halfweg de baan staat. Het kopstation noemt "Theindent" naar het dialect  van "het einde" en de stelplaats wordt "Ghed?ne" genoemd naar "gedaan, einde werk, naar huis nu". Alles een beetje met frans accent uitspreken en zo heeft de baan een min of meer franstalige invloed.[:)]
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

wisselstromer

mijn stad en station op mn toekomstige baan gaan
Kreuzberg gedoopt worden naar de gelijknamige "deelgemeente" van Berlijn
omdat berlijn mn stad is ene ik 5maand in kreuzberg heb gewoont
vandaar
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

modelbaanHO

Mijn station / baan noemt "Haschenbach". Het is de letterlijke vertaling van Hazenbeek, maar hoe ik daar ben opgekomen weet ik niet meer.
Ik vind het trouwens moeilijk om originele namen te bedenken. Zo ben ik al een tijdje op zoek naar namen die ik aan bedrijven om mijn modelbaan wil geven echter zonder succes (m.a.w. ik kan geen namen bedenken die ik zelf origneel genoeg vind).
Ik vind het dan ook knap dat jullie daar wel in slagen !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Pol

Mijn baantje gesitueerd in Epoche II in Deutsland zal "Bokst?dt" heten. De reden hiervoor is dat mijn toekomstig treinenparadijsje zich zal bevinden achter een paar muren waartegen grote boekenkasten zullen aangebouwd worden. Bokst?d is eigenlijk Noors of Deens of zoiets voor boekensteun. Dat las ik eens op een boekensteuntje dat ik voor m'n zoontje kocht. Een beetje "verduitst" en "'t ding h? ne naom!"
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Tartaruga

Groote Kuvelesse = grote dakkapel, modelbaan op zolder, dus?. Niet zo moeilijk te raden wanneer je ook uit Zeeland komt... Goeie vakantie gehad, Klaas?
In ??n keer goed! De kuvelesse strekt bijna over de hele breedte van het huis. Eigenlijk is het geen echte dakkapel, maar een opgetrokken dak.
Ik heb dit woord overigens alleen op Zuid-Beveland horen gebruiken, wist niet dat ze dat in Zierikzee ook kenden. En veel geboren en getogen Zeeuwen blijken het nog nooit gehoord te hebben. Dus toch niet algemeen bekend.

Inderdaad, goeie vakantie gehad. Heel veel Belgie gezien, o.a. veel kasseien. Daar moeten er miljarden van zijn. Mijn huzarenstukje was het beklimmen van "De Muur". Weliswaar lopend naast de fiets, want ertegenop fietsen met 30 kg bepakking, dat lukt dus echt niet.

Mr-tsjoektsjoek

Hallo Klaas,

En, ook sporen gezien in Belgi? of enkel maar kasseien ? [:D]

Groeten Mr tsjoektsjoek

Klaas Zondervan

Inderdaad, ook sporen gezien, veel sporen. En treinen, veel treinen.

conducteur

muur van Geraardsbergen?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Klaas Zondervan

Ja, welke andere muur zou het kunnen zijn?[:)]

conducteur

De muur van Huy tussen Namen en Luik,niet zo ver van Durbuy
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Klaas Zondervan

Ik kende alleen die van Geraardsbergen. Is er in Huy ook een muur?
Maar waar is die dan? Want Huy en Durbuy liggen toch wel zo'n 30 km bij elkaar vandaan. Overigens ben ik niet zo ver geweest.

René

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Ik kende alleen die van Geraardsbergen. Is er in Huy ook een muur?
Maar waar is die dan? Want Huy en Durbuy liggen toch wel zo'n 30 km bij elkaar vandaan. Overigens ben ik niet zo ver geweest.


Ook Berlijn had ooit eens een muur. En vandaag hoorde ik dat er in Bretagne ook nog een muur (a la Geerardsbergen) is. Dat plaatsje daar het dan ook Mur.

Om terug te komen op het topic, de naam van mijn station mag je zelf raden. De herkomst lijkt mij niet zo moeilijk.  [:D]  [:D]
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl