Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Iets raar

Gestart door Quadran, 14 juni 2008, 17:56:45 PM

Quadran

Nu was ik daarstraks al mijn loks aan het testen op de rollenbank en nu kwam ik dit voor:

Bij twee treinen van Roco, beide stoomtreinen, van hetzelfde type maar toch een ander artikel nr gebeurde iets als volgt:

de lok was aan het rijden op de testbank en de wielen draaiden perfect mee.

dan opeens, na een tijdje, stonden de wielen stil, maar de motor blijft draaien, net alsof er een koppeling gebroken is.

dit kwam dus bij beide loks voor !

wat zou dit kunnen zijn en staat er mij dure reparaties te wachten ?

met dank
 

Ludwig

Ooit ook eens voor gehad.
Dit komt door het te lang op non actief staan van de loc.
Ik weet niet welke uitvoering jij hebt maar bij mij waren de koppelstukken die op de cardan zaten los gekomen.
Gewoon een beetje lijm er tussen en alle werkte weer goed.
De juiste naam van die koppelstukken moet ik eens opzoeken.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Rochevalien

[?][?] Als er iets gebroken is dat moet je toch gehoord hebben? zou het niet kunnen dat de veer die tussen de cardankoppelingen zit losgeschoten is?

Gerrit

pabe

Ik heb al wel eens voorgehad dat het wormwieltje op de motoras begint te slippen...  kan je eenvoudig controleren.

Blausee-Mitholz

Een generatie oudere Roco modellen is een tijdlang geleverd met een productie fout. De cardankogels is van een te hard kuntstof gemaakt welke op den duur scheuren. Werd destijds erkend op de Roco site onder FAQ.
Voor het faillisement van Roco kon je gratis nieuwe kardankogels krijgen. Bij de importeur van Roco in Nederland R&Z heb ik destijds voor 3 Roco modellen gratis kardankogens opgestuurd gekregen terwijl ik (werd vermeld) de modellen in CH gekocht had.

Ik denk niet dat de nieuwe Roco deze service nog biedt maar je kunt het proberen.

Betreft dus een oud bekend probleem.

Mvg, Johan