Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Fleischmann 4204

Gestart door Quadran, 10 juni 2008, 17:16:21 PM

just4fun

Ik heb ook zo'n locje, meer dan 40 jaar oud met catalogusnummer 1306 uit de catalogus van 1966-'67.



Hier en daar heb ik een likje verf gegeven en een kleine poging tot verweren:

.

Geen grote kunst, eerder iets waar ik me een tijd geleden mee heb bezig gehouden.
Maar het locje rijdt nog steeds, ondanks z'n hoge leeftijd. Welke 40-jaar oude voetbalschoen doet ook nog steeds z'n ding? Modelspoor duur? in aanschaf misschien wel, maar het gaat dan ook erg lang mee!
Paul

Quadran

Prachtig lelijk [}:)]
 

Quadran

Nu moet ook wel aanvaarden dat de huidige Fleischmann versie er een stuk beter uitziet dan het model van 40 jaren geleden.

Om te beginnen zijn de vensters aanwezig [:D]
 

Powered By Diesel

citaat:
Geplaatst door just4fun

Ik heb ook zo'n locje, meer dan 40 jaar oud met catalogusnummer 1306 uit de catalogus van 1966-'67.



Hier en daar heb ik een likje verf gegeven en een kleine poging tot verweren:

.

Geen grote kunst, eerder iets waar ik me een tijd geleden mee heb bezig gehouden.
Maar het locje rijdt nog steeds, ondanks z'n hoge leeftijd. Welke 40-jaar oude voetbalschoen doet ook nog steeds z'n ding? Modelspoor duur? in aanschaf misschien wel, maar het gaat dan ook erg lang mee!
Paul

running on heavy fuel

RobE

Ik heb net twee van deze lokjes helemaal opgeknapt.
Een rode en een groene uitvoering.
Nieuwe wielen, contacten, railing, buffers en profi koppelingen.
Onderdelen zijn nog steeds leverbaar.
Beide voorzien van een Modeltorque motor en met een Zimo decoder.
Kost een paar centen maar rijden nu weer geweldig rond.
Beter dan ze ooit gedaan hebben.

Groet,
Rob

conducteur

@just4fun: E?n van mijn locomotieven, heb ik ook van onder het stof gehaald(van mijn nonkel van vroeger), na ook ongeveer 30 jaar niet meer gereden te hebben. Na er een decoder(met alle gevolgen van dien; Ik ga hier niet het hele verhaal uit de doeken doen i.v.m winkelnamen enz.) er in laten steken rijdt hij veel beter dan mijn andere delta loc.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jean

Zoals bijna iedere modelspoorder ben ik ook bekend met de O&K. Ik heb de oude en de nieuwe versie, beiden in het rood. De nieuwe versie is uitgerust met een decoder en een modeltorque. Op wissels en kruisingen bleef de V42-03 al nooit hangen en sinds de laatste toevoeging rijdt ie perfect. Heel geschikt om mee te rangeren.

Dit in schril contrast met de 260 van Roco en de 323 van Trix, die op elke wissel zo'n beetje blijven hangen.  [:(]

Wellicht lap ik de oudste versie ook nog eens op.

Groeten,
Jean


tikfout herstelling [}:)]

Peter

Hallo,
Hierbij een paar foto's van het "echte"  O&K dieseltje.
Heb dit modelletje zelf (1 rood, 1groen) waarbij het rode mijn eerste lok was toen ik met modelspoor (een 45 tal jaar geleden) begon.





Met vriendelijke groeten
Peter

Arbeco

Wauw Peter; w?t een verweerd machien zeg! Dat is het leuke van die oude industrielocjes he... Mooie foto's!

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Quadran

Wow, machtig prachtig!

Leuk commentaar allemaal op dit kleine lokje.

 

just4fun

citaat:
Geplaatst door conducteur

@just4fun: E?n van mijn locomotieven, heb ik ook van onder het stof gehaald(van mijn nonkel van vroeger), na ook ongeveer 30 jaar niet meer gereden te hebben. Na er een decoder(met alle gevolgen van dien; Ik ga hier niet het hele verhaal uit de doeken doen i.v.m winkelnamen enz.) er in laten steken rijdt hij veel beter dan mijn andere delta loc.


Allez, we doen hier in antiek [;)].
En ja, digitaliseren is nog zo'n droompje van mij ...
Paul