Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Goed nieuws voor Gerolf

Gestart door Peter, 06 juni 2008, 11:23:23 AM

Peter

Gisteren stond op de teletext van ATV dat vanaf decemeber 2008 er op de lijn Antwerpen-Essen dubbeldekrijtuigen ingezet worden.
Dus meer komfort voor onze Gerolf, en ook voor de andere rijzigers natuurlijk. Weet iemand soms welke types het zullen worden? En met welke loks?
Met vriendelijke groeten
Peter

Decapod

Waarschijnlijk M6 met een 21 of 27 ervoor zeker?
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Anarchy

Zal wel met M6'en zijn he. M5'en denk ik niet, die worden trouwens meer in P-treinen gebruikt. Loc zal wel HLE 21/27 zijn zeker ... ?

Decapod

Fiew, dat was close [:D][}:)]!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

janjozef

de M5 zijn ze of zullen ze restaureren, kan dus ook goed mogelijk zijn, allee ziet ge Gerolf al in zo'n luxe M6 zitten, [:)]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter


citaat:
allee ziet ge Gerolf al in zo'n luxe M6 zitten,



JA [:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Decapod

Ja, die M5 dat waren idd 'beestenbakken'. Allez, toch minstens tochtkoten.
Nu ja, hoe ging dat ook vroeger: als de NMBS een bestelling wenste te plaatsen ging dat altijd via het ministerie en daar pitste men er d'office zoveel percent vanaf door wat te besparen op aantallen en op de uitvoering. Vandaar dat het zo van die standaardkarossen zijn.
Als het nieuw gebouwde M6 zijn, gaat Gerolf met comfort pendelen, maar het zal toch niet zijn zoals die van de eerste reeks die op L23 rijden: in de fietswagen heb je op de verdieping steeds een restant van eerste klas gedegradeerd tot tweede. Het comfort is daarentegen niet gedegradeerd [:D].
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

doomslu

Persoonlijk vind ik de AM 96 comfortabeler dan de M6'en. Meer plaats in eerste klasse bvb.
Als ik tussen Luxemburg en Brussel reis is het met ??n van deze twee soorten materieel. Het andere materieel ken ik dus niet zo goed.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Comfort op lijn 12? Sta me toe dat ik sceptisch reageer...
Ik heb de indruk dat de NMBS daar liefst oud materieel laat bollen (varkensneuzen, klassiekskes, ...) We hebben kortstondig "modern" materieel gehad (duikbrillen) maar die zien we niet meer op lijn 12.
Ik vermoed vanuit die ervaring dat het dan M5's zullen worden.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

wat mogelijk na renovatie nog zo slecht zou zijn

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Decapod

Bwa, troost je Gerolf. Jij hebt tenminste wat afwisseling en iets om op te kijken.
Hier is het huilen met de pet op. Altijd maar die cleane M6'en met een 21 of 27 ervoor (soms wel eens leuk om te zien dat een MUX 'doorhangt' - de kiekens [}:)]). Piekuur is van hetzelfde maar dan met M4 en in het weekend AM96. Pffff, van variatie gesproken.
Geen ??n goederentrein of zo en zeggen dat Sint-Truiden vroeger nog een interessant station was. Niet veel meer van over.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.