Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Transwaggon

Gestart door Peter, 04 juni 2008, 11:40:20 AM

Peter

Zag gisteren in Boom twee dubbele goederenwagens van Transwaggon staan. Dubbele wagens omdat ze telkens met twee vast?? aan elkaar gekoppeld zijn.
De ene was een Duitse D-TWA wagen type Hiirrs met opschrift Transwaggon, de andere een Zweedse S-TWA type Laais met opschrift Nordwaggon en in het klein een sticker met Transwaggon.
Ondanks dat beide wagen identiek leken, zijn het toch twee verschillende types.
Wat is het verschil tussen beide, en bestaat van beide of een van beide een H0 model
Met vriendelijke groeten
Peter

matti

Ik denk niet dat ze in model bestaan, het is me toch nog nooit opgevallen. Het verschil in de type aanduiding zit waarschijnlijk in kleine onderlinge verschillen. Door de vele afwijkende types die er heden ten dage bestaan van elk hoofdtype is het niet verwonderlijk dat wagens van verschillende types toch op elkaar lijken.

Matti [8]

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Peter

Zag gisteren in Boom twee dubbele goederenwagens van Transwaggon staan. Dubbele wagens omdat ze telkens met twee vast?? aan elkaar gekoppeld zijn.
De ene was een Duitse D-TWA wagen type Hiirrs met opschrift Transwaggon, de andere een Zweedse S-TWA type Laais met opschrift Nordwaggon en in het klein een sticker met Transwaggon.
Ondanks dat beide wagen identiek leken, zijn het toch twee verschillende types.
Wat is het verschil tussen beide, en bestaat van beide of een van beide een H0 model



Kijk eens op volgende link, Peter ![:D]
(Ik heb de Duitse versie gekozen, ik denk dat u beter Duits kan ?[;)])


http://www.transwaggon.de/Wagendaten.14.0.html


Met pdf-fiches per wagen ! Z??r interessant ! [:p]
Grootspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Peter

Bedankt Eric,

De verschillen zijn inderdaad miniem.
Een goede link trouwens met veel informatie.
Nu nog een model...[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Alex

Hallo Peter,

Ik ben zelf ook zoekende geweest naar de Laais van NordWaggon in model. Deze heb ik echter nooit kunnen vinden. Hij is er dus niet in model. Dit vind ik best opmerkelijk, want het is een attractief model en je komt ze echt vaak tegen in internationale goederentreinen. Ik hoop dat er nog eens een merk komt met dit model. PIKO brengt wel steeds nieuwe schuifwandwagens uit, wellicht dat die het Laais nog eens zien?

Groeten Alex

Jurgen

Dit is nu eens een link die bij mijn favorieten een plaatsje gevonden heeft.
Die van B-Cargo staat daar trouwens ook bij. Moest iemand nog een andere link hebben, laat maar weten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

geeft ook mooie voorbeelden van belading
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem