Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Type 7

Gestart door Peter, 24 mei 2008, 14:44:43 PM

Peter

Bij H?nerbein in Aachen staat er in de kast met de nieuwigheden een prachtig (handmonster) van een stomer Type 7.(H0) Zie er al prachtig uit, ook zonder de beschrifting.
Heb geen info gevraagd, want het was er gewoon veel te druk, maar mischien weet iemand meer over dit model.
Met vriendelijke groeten
Peter

Mr-tsjoektsjoek

Zeer interessant.  Zal H?nerbein zich toespitsen op de Belgische markt ? Ik ben ten zeerste geinteresseerd in verdere informatie.

Er waren daar verschillende versie van.  Worden die alle uitgebracht ?

Groeten Mr tjsoektsjoek.

janjozef

staat die type 7 er al niet jaren,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Ze hebben vroeger verschillende Belgische loks gemaakt op bestaande onderstellen, maar deze is nieuw. Zoals gezegd: een handmonster.
De kast met nieuwigheden verandert trouwens regelmatig van inhoud.
Met vriendelijke groeten
Peter

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door janjozef

staat die type 7 er al niet jaren, Jan



die staat daar inderdaad al jaren,misschien hebben ze het stof er nog eens afgeblazen[:D][:D] Die type 7 is volgens mij een  model dat dateerd uit de vroege jaren 90.Overigens heeft Hunerbein zich  altijd al "ontfermd" over Belgische modellen.Van zich toespitsen is dus geen sprake.

Gerrit

janjozef

Ik was er veertien dagen geleden geweest en had niets nieuws gezien, wat natuurlijk toen niet was kan nu altijd zijn

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Decapod

Zou wel eens tijd zijn dat er een nieuw model komt van deze loc (en haar varianten). E?n van de knapste en meest typische machines van de Belgische Staat of de NMBS.
Sinds de modellen van Jocadis uitgeput zijn is er qua stoomlocs toch een serieus gemis vind ik. 't Zijn altijd maar wapenstilstandlocs of terugbetalings-Duitsers. Niet dat dat geen knappe locs zijn hoor, maar die typisch Belgische (Belpaire/Flamme-)machines maken toch het verschil. Olaerts vult wat op, maar is toch niet voor ieders beurs, vrees ik. Of je moet al getalenteerd zijn als Mr. Tsjoektsjoek om zelf radicaal met zaag, sloophamer en veel fingerspitsengef?hl aan de slag te gaan.
Trouwens, is er iemand die weet hoe dat zit bij Jocadis, met die modellen? Ze blijven wel op de site staan. Komen er dan nieuwe edities?
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Mr-tsjoektsjoek

Dank U Decapod voor je lof.

Wat die typisch belgische machines betreft, ben ik het volledig met je eens.  Alle mogelijke varianten van de types 25, 26 en 64 brengen niet veel nieuws op je baan.

Daarom ben ik zelf aan de slag gegaan.  Het heeft trouwens meer voldoening een geslaagd zelf geknutseld model te zien 'stomen' over je baan dan een seriemodel.  

Zelfbouw is heus niet zo moeilijk.  Gewoon eens proberen eerst een kast te bouwen voor je de sloop zet in een model.  De rest volgt.
Vind je een loco te moeilijk, probeer dan eerst eens een wagon.

Groeten Mr tsjoektsjoek

Decapod

Ik houd het voorlopig maar op wagons en dan alleen nog maar in testfase: wagons die ik voor een appel en een ei kocht om wat op te experimenteren.
Ik moet trouwens ook opnieuw leren solderen, dus alles messing licht nog te 'slapen' in de kast. Met die nieuwe bout is het wel even terug leren werken.

Probleem is dat voor grote fabrikanten het type 7 helemaal niet haalbaar is: reed alleen in Belgi? rond, wel mooi machien, maar niet rendabel op de markt te brengen.

Ik vind het jammer dat we op messingmodellen steeds minder en minder kunnen rekenen blijkbaar. 15 jaar geleden was dat de revolutie, nu is het precies meer te doen om peperdure kleinseriemodellen (waarmee ik niet wil zeggen dat die niet interessant zijn natuurlijk!). Jocadis vulde de leemte in de markt zo ongeveer in zijn eentje op, maar valt nu toch ook precies weg. Goed dat PB er nog is, alleen wat aan de dure kant en niet altijd even 'perfect fits' (was bij Jocadis meestal wel het geval - zie ook TMM-forum).
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.