Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Koppeling mehano reeks 77

Gestart door bolle neus, 18 mei 2008, 21:33:17 PM

bolle neus

Ik heb mij onlangs een tweede dieselloc reeks 77 aangeschafd en hoe prachtig ik het model ook vind er is steeds dat probleem bij het koppelen.  Zijn er soms forumleden die een oplossing hebben voor dit probleem?  Ik gebruik M?rklin kortkoppelingen en ook nu weer (ook het geval voor mijn eerste 77) problemen bij het koppelen.  De koppeling bij de loc hangt te laag t.o.v. van de te koppelen wagon (ook voorzien van dezelfde koppeling).  Bestaat daar een oplossing voor??
Dank voor suggesties;)
Etienne

Gerolf

De reeks 26 heeft een gelijkaardig probleem. Ik heb echter nog geen tijd gehad om het te bezien [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Stefan Appelmans

Soms hangt de koppeling te laag omdat de opening van het NEM doosje te breed (hoog) is voor de dikte van de clip van de koppeling. Ik heb dat met wagons voorgekomen. Ik heb dan een stukje evergreen van de goede afmeting tussen de twee gedeelten doen glijden (boven of onder, dat hangt er van af)om de koppeling horizontaal te krijgen. Als nu het NEM doosje van de loc ECH te laag zit is het moeilijker te maken.
stefan.