Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Schandaal in Duitsland !!

Gestart door Peter, 16 mei 2008, 18:36:12 PM

Peter

De voorzitter van de treinbestuurders vakbond (je weet wel, die kort geleden nog een tijd gestaakt hebben) is bestuurslid bij de Deutsche Bahn geworden.
Een bocht van 180? Vraag is nu hoe goed hij de belangen van die treinbestuurders heeft verdedigd tijdens de onderhandelingen, of heeft hij........!!! vragen zich velen (ook de pers) nu af.
Waar gaat het tegenwoordig toch naar toe, als je al moet gaan twijfelen aan degenen die je belangen moeten verdedigen.
Hopelijk maken we zo'n toestand hier niet mee.
Met vriendelijke groeten
Peter

C.B.

GLD is niet de enige vakbond voor machinisten in Duitsland.
Die staan voornamelijk sterk in het voormalige Oost Duitsland.
(Tijdens de stakingen had ik weinig of geen last in het NRW gebied)
Als het effectief de voorzitter is van deze vakbond, is het inderdaad een vreemde gang van zaken.
Groetjes.
Claudio.

Peter

De persoon waarvan sprake is voormalig Transnet chef Norbert Hansen.
Van vakbondschef naar "Arbeidsdirektor" die als eerste het aantal personeelsleden zou willen verminderen[:(!][}:)][}:)]
Hier in Antwerpen noemen ze zo iemand "een kazakkendraaier"

Hierbij een link naar een artikel in de S?ddeutsche zeitung:
http://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/artikel/489/174966/
Met vriendelijke groeten
Peter

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Peter
Hier in Antwerpen noemen ze zo iemand "een kazakkendraaier"



In het A.N. : "poenpakker" !
Grootspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rgp

Dag,

Enkel in Duitsland ??

En in Belgi?: Inge Vervotte van vakbondsvrouw (ACV) naar de politiek

Michel Bovy (ACV-Transcom) vakbondsbaas bij NMBS, naar een kaderplaats bij NMBS en na ??n jaar in het kaninet van .... Inge Vervotte !

Roland

wimmeke

Deze heren en dames denken enkel aan hun eigen en hebben er geen enkel probleem meen hun pet andersom te zetten [:o)][:o)]

argilla

als vakbondsafgevaardigde in mijn bedrijf ( onlangs herkozen) heb ik de "eer" ( ik zeg wel degelijk de "eer") om Inge heel goed te kennen. Destijds nog vaak samen ACV vergaderingen bijgewoond. Ik kan U zeggen , het is de beste minister van arbeid die men zich kan inbeelden. En inderdaad er zijn ACV'ers op het kabinet. Maar juist daardoor haalt men bij wijze van spreken het Trojaanse paard binnen in de regering. Met het hand op het hart , wacht maar eens af. De Liberalen zijn nu al pisnijdig op Inge( om haar verdedeging van den arbeider, en wees eerlijk het orakel vab Brakel is ook minister geweest van arbeid met de bevoegdheid over de NMBS , ging het dan zoveel beter ?? )Bovendien weet zij of kent zij verdomd goed haar dossiers.Ze weet heel goed waarover ze spreekt hoor !( heb het zelf ondervonden)En vergeet niet een van de volgende "eerste ministers "zou weleens Inge kunnen worden. Ze staat hoog aangeschreven en dat weet ik uit goede bron !!!
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

rgp

Dag,

Argilla, het gaat hem om de deontologie.  Op de voorste rij staan roepen voor de arbeiders en dan weglopen voordat de laatste arbeider uitbetaald is.  Sorry kan niet.

Anderzijds proficiat met uw herverkiezing.  Ik ben ook lid maar denk er sterk aan na de uitspraken van uw ACV pipo op TV vanavond op mijn lidmaatschap op te zeggen (een staking lukt niet met administratief personeel.  Wel als die administratieven niet de juiste fiches invullen zal het rijden personeel niet veel geld zien op het eind van de maand)

Ze kan mss haar dossiers goed kennen, maar wat heeft ze al verwezenlijkt ?  Wachtlijsten niet opgelost. Jeugddeliquentie niet opgelost.

Enfin, terug naar de treinen.

Roland

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door argilla
het orakel vab Brakel is ook minister geweest van arbeid met de bevoegdheid over de NMBS ,


De partij van de hardwerkende Vlaming waar het orakel van Brakel thuis hoort heeft een wetsvoorstel klaar om op demente mensen euthanasie te plegen, ze kunnen het misschien demonstreren op hem.
ALs ik die paljas bezig hoor in het algemeen en over de spoorwegen in bijzonder, dan draait mijn maag ondersteboven. Afvoeren die handel (of zijn pensioen geven) maar ja het manneke zijn zakken zijn nog niet genoeg gevuld zeker.

Hopelijk doet het nimfje uit mijn geboortestad het veel beter

Groeten

Rudy

doomslu

citaat:
Geplaatst door rgp

...
Enfin, terug naar de treinen.


Goed idee ! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door rgp

...
Enfin, terug naar de treinen.


Goed idee ! [;)]



Is OK, liet me even gaan, sorry[;)]

Groeten

Rudy