Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

Koppelingen OVB.

Gestart door harzfreak, 04 mei 2008, 13:17:17 PM

harzfreak

Welke koppelingen gebruiken jullie voor de k-rijtuigen en m-rijtuigen van OVB.

Groetjes Maarten

Arbeco

Hoi Harzfreak,

Ik gebruik bij beide type wagens de kortkoppelingen van Roco, zoals op al mijn materieel. Enkel, bij de trek-duw stam van M1 rijtuigen wil bij geduwd verkeer de eerste wagen wel eens uit de bocht wippen. Hier heb ik dan een makkelijke oplossing voor; gewoon een standaard beugel koppeling tussen loc en eerste rijtuig en 't is opgelost. Deze type's rijtuigen rijden zo bij mij al vele jaren uitstekend.

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

harzfreak

citaat:
Geplaatst door Arbeco

Hoi Harzfreak,

Ik gebruik bij beide type wagens de kortkoppelingen van Roco, zoals op al mijn materieel. Enkel, bij de trek-duw stam van M1 rijtuigen wil bij geduwd verkeer de eerste wagen wel eens uit de bocht wippen. Hier heb ik dan een makkelijke oplossing voor; gewoon een standaard beugel koppeling tussen loc en eerste rijtuig en 't is opgelost. Deze type's rijtuigen rijden zo bij mij al vele jaren uitstekend.

Groetjes Len[;)]

bedankt.
Groetjes Maarten

janjozef

met de fleischmann kortkoppelingen koppelen ze iets dichter en mooier, afhankelijk van het type wagon rijd ik steeds met kortkoppelingenvan roco of fleischmann. Mijn voorkeur gaat echter uit naar die van FLeischmann. Ook ik plaats steeds een beugelkoppeling langs de kant van de loc

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

argilla

kadee-koppelingen. Mooi dicht bijelkaar komen de rijtuigen. Alleen.... misschien toch eens rondkijken op het net voor balgen. Zal zekers nog beter effect hebben, toch ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

T03

Fleischmann kortkoppelingen.

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"