Railsystemen - enqu

Gestart door doomslu, 04 mei 2008, 10:21:42 AM

janjozef

Dat is effectief zo, maar dat komt omdat ze allemaal hun liefhebbers hebben, ik rijd al jaren op peco code 100 en zie geen enkele rede om te veranderen, als ze morgen zeggen dat ze code 100 afschaffen en iedereen maar met code 83 of 75 moet rijden zou ik buiten al mijn sporen te veranderen ook een deel wagons moeten aanpassen en daar heb ik helemaal geen zin in. Op een clubbaan is dat nog een stuk moeilijker want daar moet je als club bepaalde mensen gaan uitsluiten die het gewoon om financiele reden niet kunnen aanpassen.

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

citaat:
Geplaatst door loebaske

Geraak je er nog aan uit Luc, want op sommige momenten gaat het niet meer over de gebruikte code van rail maar over nutteloze heen en weer ide?n over gebruikte railcode...[;)][;)]

Geen probleem hoor, Loebaske. Ik hou het nog steeds bij. [;)]
En nutteloos vind ik de discussies niet hoor, wel leerrijk. Ik hoor graag wat leeft onder de liefhebbers.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Stefan Appelmans

Ja, dat is wel juist, ik gebruik ook peco code 100. Ik heb dat gekozen omdat ik in het begin dacht oud materieel op de beurzen te kopen, en dan "zeker" te zijn.
Eindelijk koop ik geen oud (echt oud) materiaal meer, de eerste keer was de goede keer![xx(]
Maar alles rijdt goed op Peco 100, tot RP25/110. Dat is wel niet waar met de oude Roco wissels, het is trouwens laatst in MSM goed uigelegd![:)]
stefan.

Decapod

Momenteel is het nog allemaal code 83. Ik heb nog wat 100, maar die vliegt de deur uit (ge?nteresseerden?). Als ik aan zelf aan het knoeien ga zal het code 70 of misschien zelfs code 55 worden, want dat past in het tijdperk en de situatie waaraan ik zit te denken. Veel zelfbouw, dus ik ga het vel van de beer nog maar niet verkopen [:D] ... .