Railsystemen - enqu

Gestart door doomslu, 04 mei 2008, 10:21:42 AM

janjozef

Dat is effectief zo, maar dat komt omdat ze allemaal hun liefhebbers hebben, ik rijd al jaren op peco code 100 en zie geen enkele rede om te veranderen, als ze morgen zeggen dat ze code 100 afschaffen en iedereen maar met code 83 of 75 moet rijden zou ik buiten al mijn sporen te veranderen ook een deel wagons moeten aanpassen en daar heb ik helemaal geen zin in. Op een clubbaan is dat nog een stuk moeilijker want daar moet je als club bepaalde mensen gaan uitsluiten die het gewoon om financiele reden niet kunnen aanpassen.

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

citaat:
Geplaatst door loebaske

Geraak je er nog aan uit Luc, want op sommige momenten gaat het niet meer over de gebruikte code van rail maar over nutteloze heen en weer ide?n over gebruikte railcode...[;)][;)]

Geen probleem hoor, Loebaske. Ik hou het nog steeds bij. [;)]
En nutteloos vind ik de discussies niet hoor, wel leerrijk. Ik hoor graag wat leeft onder de liefhebbers.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Stefan Appelmans

Ja, dat is wel juist, ik gebruik ook peco code 100. Ik heb dat gekozen omdat ik in het begin dacht oud materieel op de beurzen te kopen, en dan "zeker" te zijn.
Eindelijk koop ik geen oud (echt oud) materiaal meer, de eerste keer was de goede keer![xx(]
Maar alles rijdt goed op Peco 100, tot RP25/110. Dat is wel niet waar met de oude Roco wissels, het is trouwens laatst in MSM goed uigelegd![:)]
stefan.

Decapod

Momenteel is het nog allemaal code 83. Ik heb nog wat 100, maar die vliegt de deur uit (ge?nteresseerden?). Als ik aan zelf aan het knoeien ga zal het code 70 of misschien zelfs code 55 worden, want dat past in het tijdperk en de situatie waaraan ik zit te denken. Veel zelfbouw, dus ik ga het vel van de beer nog maar niet verkopen [:D] ... .
Maar soit, met Gerolfs eigen wissels te zien en zijn uitleg te horen heb ik er weer wat moed bij!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

bumper

Voor mijn HO drierail wisselstroom gedeelte gebruik ik mijn oude M?rklin metaalrails voor het onzichtbare gedeelte en de K rails voor het zichtbare traject. Voor het HO tweerail gelijkstroom gedeelte gebruik ik overal Rocoline sporen.
 

vandomm

3 rail systeem op K rails van Marklin in HO . Alle locs van Marklin , digitaal met mobile-station. Wisselbediening analoog .

Gebouwen en scenery zijn voor mij belangrijker dan het spoor .
Tijdperk IV - V .
Cees .

Klaas Zondervan

Mijn bijdrage:

Hoofdbaan: Peco code 75 flexrail
Zijsporen: zelfgespijkerd met code 70 (Amerikaanse staven, ik dacht van Railcraft)
Wissels: zelfbouw, enkele van code 80 (N-spoorstaven), later overgestapt op code 75, staven uit de flexrail gewonnen.

Schaal H0, norm P-87.

guyguy

Dag[:)]
Voor mij is Marklin HO  analogiek met spoor "M"
Het is niet een "modelbaan", het is een "electric trein"

guyguy[:o)]
Er is geen noodzaak te gek te doen modellering,...
Maar het helpt enorm.
Al mijn foto's kunnen worden gekopieerd en gebruikt voor prive-doeleinden (persoonlijke documentatie, scherm ...)

centauri167

Alle sporen zijn van RocoLine ( zonder bedding ), best tevreden over.

jefke100

Ik gebruik de M rails van Marklin momenteel nog analoog bezig later eens overgaan naar Delta systeem.
Daar ik nog steeds in de bouw fase zit zien we wel wat er later van komt.
Denk eventueel aan computersturing.

conducteur

Waarom zijn jullie (al dan niet) tevreden?
Wat zijn de voordelen en nadelen volgens jou?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

n/a

Uitsluitend Roco Geoline, Lokmuis 2, alles in HO. Materieel: NS periode VI en V

n/a

Mijn baan is zoals mijn naam al doet vermoeden een drierail-systeem baan. In mijn schaduwstation heb gebruik gemaakt van de oude Maerklin M-rails. Vanwege de prijs heb ik een aantal handwissels zelf omgebouwd tot elektro-magnetisch wissel. Strijkregels verbeterd, enz.. Naar 'boven' toe (mijn schaduwstation ligt een niveau lager dan het modelstation 'Arnhem' in Nederland) heb ik gebruik gemaakt van tweede-hands rails (Roco bijv.) en een puntcontacten matje van Conrad. De wissels heb ik allemaal voorzien van een motoraandrijving. Rijden doe ik met deels Maerklin materieel, ook met gelijkstroommodellen, voorzien van een sleepcontact en omgebouwd naar digitaal. De gebruikte centrale is van Uhlenbrock, Intellibox.
Er valt nog meer over te vertellen,maar5 dan kom ik buiten de vragen van de enquete.

arkema

Ik rijd H0, tweerail sinds altijd, maar ben meer een bouwer dan een rijder. Aangezien ik geen rondlopende baan heb, maar enkel modules ook een vrij beperkte hoeveelheid rails in Roco line (code 83). Deze heb ik bovendien nog weer aangepast qua hart op hart afstand van de biels. Materieel; vooral omgebouwd fabrieksmaterieel (NL tijdperk 2) en een enkele geheel zelfgebouwde loc en wagen.

poco loco

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Mijn bijdrage:

Hoofdbaan: Peco code 75 flexrail
Zijsporen: zelfgespijkerd met code 70 (Amerikaanse staven, ik dacht van Railcraft)
Wissels: zelfbouw, enkele van code 80 (N-spoorstaven), later overgestapt op code 75, staven uit de flexrail gewonnen.

Schaal H0, norm P-87.




een off-topic-en-late-reactie:

Klaas,

Hoe verbind jij die drie verschillende spoorstaafhoogtes tot vloeiend verloop?

groeten,
Luc.