Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

verweren van Z-schaal rails

Gestart door Roderik, 02 mei 2008, 00:19:59 AM

Roderik

Hallo Z-schalers,

Ik ben in het stadium gekomen van verweren van de rails op mijn mini-baantje. Zoals jullie misschien al weten werk ik in schaal Nm en gebruik ik Z-schaal rails.
Er is me echter afgeraden om deze met roestkleur te verweren omdat Z-schaal loks sowieso al moeilijkheden hebben om de stroom goed af te nemen.
Wat zijn jullie ervaringen?
Always be modelling!

Gerolf

Chemisch wheatheren? Er bestaan producten waardoor de geleiding intact blijft (bvb blacken-it)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Zamateur

Als jij de bovenkant van de rails en de holtes in aiguillages, niet een probleem schoonmaakt. In aiguillages, gaat de stroom via een kleine flexibele plaat
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

mahtoska1

Hallo,
Het is geen probleem om de zijkanten van de sporen te verweren. zelf doe ik dat al sinds enkele jaren.
De bovenkant kan echter niet geverft worden. Anders heb je geen contact meer.

Chemisch verouderen heb ik geen ervaring mee. Je vind hierover vast meer informatie op het forum van http://www.z-friends-europe.de/indexnl.html.

Succes en de beste groeten,
Pieter