Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Mehano reeks 51

Gestart door svvander, 23 maart 2005, 17:25:10 PM

rgp

Dag,

De winkelier begrijpen ?

Hij wil zijn kans op verlies beperken, OK.  Maar als het een succesjaar is, krijg je dan een dividend voor je getrouwheid ?  Neen.

Handel drijven houdt risico's in.  En die moet men niet afschudden op zijn klanten.

Roland

mark7758

Ik denk dat je eens een maand in een winkel zou moeten werken.
En aan het eind even afrekenen.
Wat heb je nog verdient en wat heb je weggeven van je eigen broodwinning?
Kijk eens goed rond en vertel dan eens eerlijk.
Hoeveel modelbouw zaken zijn er het afgelopen jaar er mee gestopt?
En hoeveel nieuwe winkels denken dat er brood in te verdienen is?
Het eerste onderdeel durf ik niet te schatten, maar persoonlijk ken ik al 5 winkels die gestopt zijn of stoppen.
En ja. 1 nieuwe winkel zover ik het weet. (En ik ken veel winkels in de benelux.
En vertrouwen hebben in de fabriekanten. Kijk eens naar Marklin. Dat was een vertrouwd merk, maar nu het kan niet eens de jaarboeken op tijd bij winkels brengen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

svvander

Zouden de meeste winkels ermee gestopt zijn, omdat ze niet uit hun kosten geraken???? Of is dit de offici?le versie...?
Ik weet het niet... heb het er al veel over gehad: in mijn andere hobby, fietsen, klagen ze ook tand en been... "Een fietszaak mijnheer, daar valt niks mee te verdienen... Geld insteken en u kapot werken..." Maar dan staat ge wel al een uur aan het aanschuiven in hunne winkel, omdat er ne klant ne fiets van ?2.500 gekocht heeft. (Waar ze waarschijnlijk wel meer als ?100 op winnen).

Maar bon... ik zou zeggen, ik weet het echt niet. Schoenmaker blijf bij u leest of m.a.w. 't is ni aan mij om een ander zijn rekening te maken![|)]

Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

rgp

Dag,
Mark 7758: mijn grootmoeder en mijn moeder hebben een winkel uitgebaat van 1930 tot 1981.  Dus ik weet over wat ik praat.
En geen geld verdienen.  Ga eens naar wintersportcentra of de betere zomervakanties: geen arbeiders van aan de band !
En diegene die zogezegd moeten sluiten, komt door de volgende feiten (in DALENDE belangrijkheid)
1? Te weinig kennis over het product
2? Ondergekapitaliseerd
3? Economische conjunctuur (nu pas)

Roland

mark7758

Ik geef grif toe. Vroeger was er een goede boterham in te verdienen.
Maar de laatst jaren gaat het bergaf.
Het is geen slechte handel, maar de grote winst van vroeger heb je niet meer.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

locomotion

rgp heeft gelijk.
Ook voor een frituur of een caf? moet je een bussiness ingesteldheid hebben. Maw, je moet ervoor werken. het geld komt niet zomaar binnengestroomd. Dit geldt jammer genoeg ook voor een treintjeswinkel. Er zijn voorbeelden die het wel goed doen, en die ook klein begonnen zijn.
Locomotion

rgp

Dag,

Nog iets vergeten.  Toen mijn moeder tijdens de middag de winkel sloot gedurende 1 uur, riep haar moeder moord en brand.  1 uur sluiten en 1 maand groot verlof.  (Toen was de winkel nog wel 6 dagen open van 8 tot 18u)
Want in de tijd van mijn grootmoeder (1931-1960) ging de winkel open om 6u !! (toen de eerste tram uit het pajottenland aankwam) en sloot om 21u !! (toen de laatste tram naar het pajottenland vertrokken was).
Maar tegenwoordig doet men open om 10u.  Sluit men 2 uur onder de middag en legt men de sleutel onder de mat om 18u.  En 's zaterdags nog vroeger.

Men moet dus niet klagen dat men nu geen grof geld meer verdient, want men klopt veel minder openingsuren en men heeft niets in stock.

Roland

Bert

citaat:
Geplaatst door mark7758

Ik moet zeggen dat ik ze dan erg laag vindt.
Zelfs een 77 is duurder.



Bij Van Biervliet lagen ze, als ik mij niet vergis, in dc versie voor 120 euro.
De reeks 59 (groen-gele 5950)heb ik daar in de dc versie voor 63,40 gekocht.

boke

Hallo,

Momenteel is het windstil over de nieuwigheden die Mehano aankondigde... Is er al iets bekend over hoever het staat met de ontwikkeling van de 51-er? Zouden ze nog op schema zitten of moeten we hem pas verwachten in 2006?

Groeten,

Boke

BD1701

Volgens de laatste berichten dat ik vernomen heb, mogen we hem verwachten in November, dus volgens mij redelijk op tijd zoals aangekondigd he.
Ik kijk er alvast vol spanning naar uit.
 

tonycabus

Maak daar maar 10 december van. Officiele voorstelling in St. Ghislain in de hangar van het TSP, bevestigd door de importeur himself.
Prijskaartje ong. 160? zegt Paul.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Tom

IK heb ook gehoord op euromodelbouw dat de 51 pas in December zou komen.
Tom

FREMO e.V. - afd België

Ik moet Tony betreden, dag Tony. Hoe was het weekeinde in Genk?

Na een persoonlijk gesprek met de invoerder, is mij ook  bevestigd dat de voorstelling van de reek 51 van Mechano op 10 DECEMBER 2005, in Saint - Ghislain zal gebeuren en beter nog dat het eerste nummer de 51.83 zal zijn.

Ook de prijs was bekent. Voor een analoge versie start de prijs reeds vanaf 160,00,-? per stuk. De verkoop van het model zal dan pas beginnen.

Dus voor de geinterresseerden, op naar TSP - St- Ghislain op 10 DEC 2005.

Mvg
Fremo e.V. - Afd Belgi?
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

ERVIN

OKE,dat het dan maar vlug december is.Ik heb 3 verschillende nrs besteld,komen er nog meer nrs van uit??[:p]

ronny-vdv

Er komen meer dan 7 nrs uit.

Keuze genoeg.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv