Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

NMBS museum in Schaarbeek

Gestart door maxim, 28 april 2008, 17:36:17 PM

Havoc

citaat:
Ik hoop dat er dan eindelijk toch een nationaal spoorwegmuseum komt waar we allen trots op kunnen zijn.


Zolang men dat gaat overlaten aan de NMBS zal het er nooit komen. De NMBS heeft al 50 jaar of zoiets tijd gehad om er een te maken. Toen waren er gebouwen en plaatsen waar dat zonder veel problemen kon. Toen was er geld. Toen was er nog meer materieel. Sinds de NMBS overgegaan is naar een holding met al wat erbij komt is het te laat. Het zal nooit meer gebeuren.

Je denkt toch niet dat ze nu in een keer een museum uit de grond gaan stampen? In Schaarbeek is niks dat bruikbaar is om een museum te maken, geen loods niks. En om dat tegen 2010 recht te zetten??? Met het zoeken naar geldschieters, echt geld, aanvragen voor stedebouw, milieu, aanbesteding uitschrijven (europees!) en dan nog bouwen, uitrusten en alles verhuizen... In 2010 zullen ze wat materiaal in weer en wind aan enkele perrons zetten voor een week of zo. Gedurende die week zullen die vol graffiti gespoten worden, ruiten ingeslagen en onderdelen gestolen of in brand gestoken. Dan hebben ze een reden om alles als schroot te verkopen.

Het enige dat echt een oplossing kan bieden is alles tegen schrootprijs aan een nieuw op te richten museum of trust te verkopen. Zoiets als met de verzameling Mahy gebeurd is. Misschien dat onze bleitende minister daar voor kan zorgen, hij heeft zo toch al 1 verzameling gered. (het enige lichtpunt in zijn carriere)

Pessimist? Jazeker. Maar enkel een pessimist kan blij verrast worden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

Hier wordt wel veel gezeverd moet'k zeggen.
Volgens mij zijn er hier enkelen die hun dromen voor werkelijkheid willen nemen.
Ik zou zeggen, dat ze eens een kijkje gaan nemen in het spoorwegmuseum in Utrecht. Laat ze daar maar een voorbeeld aan nemen. Ik ben er onlangs geweest en ik heb mezelf geamuseerd. Heel wat anders dan dat donker kot daar in Brussel Noord.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

T03

Ze spraken van een budjet van 40 miljoen. Eerlijk gezegd ik weet niet wat een budjet van 40 miljoen voorsteld om een museum in te richten of te bouwen. Ik zou zeggen, laat ons afspreken ter plaatse als het er zal zijn, een forumuitstap naar het museum[;)], en dan zien we wel.

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

jarikd

De verbouwing van het spoorwegmuseum in Utrecht heeft 32 miljoen euro gekost. Dus voor 40 miljoen is wel iets op poten te zetten.
Haalt toch uit den vreemde niet, hetgeen uw eigen land u biedt

jarikd

Overigens levert de verbouwing ook geld op. Voor de verbouwing had men een bezoekersaantal van 150.000, na de verbouwing 300.000. Die 150.000 extra bezoekers schijnen vooral gezinnen te zijn.

Reken maar uit:
37.500 gezinnen (vader/moeder/2 kinderen) aan 48 euro per gezin. Dat is 1,8 miljoen euro per jaar aan extra inkomsten uit entreekaartjes. En daarnaast nog de verkoop van eten/snoep en souvenirs.

Grtz,
Jarik
Haalt toch uit den vreemde niet, hetgeen uw eigen land u biedt

rixke rail

Ik ben gisteren (do. 01-05-2008) voor het eerst naar het Vlatam geweest, en het viel mij op dat De Lijn dit w?l kan : hun oud materi?el stallen, zelfs in een oude stelplaats. (links of rechts bescheten door vogels weliswaar [:0][B)]) Een mooie collectie (niet alleen van A'pen) in een afgedankte tramstelplaats.
Vele complimenten naar De Lijn toe.
Waarom kan dit dan niet bij de nmbs, sorry b-rail ?
Geen respect voor b-rail ! [:(!][:(][|)][xx(]

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

factageklerk

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Ik ben gisteren (do. 01-05-2008) voor het eerst naar het Vlatam geweest, en het viel mij op dat De Lijn dit w?l kan : hun oud materi?el stallen, zelfs in een oude stelplaats. (links of rechts bescheten door vogels weliswaar [:0][B)]) Een mooie collectie (niet alleen van A'pen) in een afgedankte tramstelplaats.
Vele complimenten naar De Lijn toe.
Waarom kan dit dan niet bij de nmbs, sorry b-rail ?
Geen respect voor b-rail ! [:(!][:(][|)][xx(]





Daar ben ik het absoluut mee eens ik ga proberen van dit weekend er eens binnen te wippen
 

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

fluppe

Ik vind vooral de bij het artikel gemelde commentaren fantastisch [:D] [:D]

--------------------------
En avant - Belgique
11.02.11 | 09h09
5 votes favorables
Voter pour ce commentaire
"Chuck Norris - Belgique 11.02.11 | 07h13,
Y aura un stand Syndicalistes avec des piquets de gr?ve ?"

Si vous insistez, ce devrait ?tre possible!

------------------------------
Chuck Norris - Belgique
11.02.11 | 07h13
11 votes favorables
Voter pour ce commentaire
Y aura un stand Syndicalistes avec des piquets de gr?ve ????

------------------------------

mvg,

Philippe.
 

dgrr57

citaat:
Geplaatst door fluppe

Ik vind vooral de bij het artikel gemelde commentaren fantastisch [:D] [:D]

--------------------------
En avant - Belgique
11.02.11 | 09h09
5 votes favorables
Voter pour ce commentaire
"Chuck Norris - Belgique 11.02.11 | 07h13,
Y aura un stand Syndicalistes avec des piquets de gr?ve ?"

Si vous insistez, ce devrait ?tre possible!

------------------------------
Chuck Norris - Belgique
11.02.11 | 07h13
11 votes favorables
Voter pour ce commentaire
Y aura un stand Syndicalistes avec des piquets de gr?ve ????

------------------------------

mvg,

Philippe.


Dat zijn 'normale' commentaren, voor de krant 'La Derni?re Heure' [:D][:D][:D]

Wel had ik niet verwacht dat een journalist dacht dat de TGV een stomer zo zijn  
citaat:
il sera possible de jouer au chauffeur de TGV

Ik weet dat de afkorting TGV ook gebruikt is voor Tubine Gaz-Vapeur, maar toch [:D][:D][:D]

nohab


janjozef

ik zal het pas geloven als het er ooit is,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

chef garde

citaat:
Geplaatst door janjozef

ik zal het pas geloven als het er ooit is,

Jan

Gelijk met onze  regering ...