Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

M

Gestart door fredvervoort, 19 april 2008, 19:49:36 PM

fredvervoort

Omdat mijn Intellibox 'de aap uithangt', overweeg ik om de besturing van mijn baan terug met orginele M?rklin onderdelen te gaan doen.
Iets wat mij echter niet duidelijk is in de publicaties van dit onderdeel met nummer 60212 is het aantal wissels en/of seinen ik rechtstreeks kan bedienen met dit toestel ?n of ik dan de oude keyboards moet laten staan. Of die geen enkel nut meer hebben.
Heeft er iemand ervaring met het Central Station van M?rklin? Of kan ik beter naar een ander merk uitkijken.
Graag uw reacties.
Fred

INFO

Fred en wat is er dan mis met je Intellibox?

Alleen de waarheid ligt in het midden.

fredvervoort

Bij het opstarten komt steeds een foutmelding, doet hij een reset, blijft heen en weer gaan met verschillende meldingen. Coit, als ik dan na 20 maal de stekker in en uit het stopkontakt gehaald heb, lukt het soms om van start te gaan.

doomslu

Ik denk dat dit onderwerp meer in "digitaal" thuishoort. Daarom heb ik het verplaatst.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Gaat hij ook in de fout als je hem op een apart stukje rail aansluit?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

INFO

Heb je de Intellibox recent geupdated? Of misschien dat het helpt als je hem gewoon opnieuw update? Geen idee of het helpt maar je kunt het altijd proberen, niet geschoten is altijd mis.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

fredvervoort

De IB is NIET ge-up-dated. Daar is niets aan veranderd sinds de aankoop.
Ik heb vandaag een andere IB die mij ter beschikking stond, aangesloten en die gaf mij de mededeling "kortsluiting booster". Onmiddellijk alles uitgetrokken en dan deel per deel, spoor per spoor afgekoppeld en dan ??n voor ??n terug aangesloten. Telkens opnieuw de stekker erin en alles bleef werken. Ik moet nu nog een heel deel doen - maar zal dit monnikenwerk op deze manier verder zetten.
Wat wel eigenaardig is: er is aan de spooropbouw NIETS gewijzigd. Ik begin te vermoeden dat hier of daar een stukje metaal een kortsluiting veroorzaakt en zal dit stuk 'ongeluk' moeten vinden
Neemt niet weg dat ik ondanks alles toch ge?nterreseerd blijf in de aankoop van een central station.

LokSound

citaat:
Geplaatst door fredvervoort

Omdat mijn Intellibox 'de aap uithangt', overweeg ik om de besturing van mijn baan terug met orginele M?rklin onderdelen te gaan doen.
Iets wat mij echter niet duidelijk is in de publicaties van dit onderdeel met nummer 60212 is het aantal wissels en/of seinen ik rechtstreeks kan bedienen met dit toestel ?n of ik dan de oude keyboards moet laten staan. Of die geen enkel nut meer hebben.
Heeft er iemand ervaring met het Central Station van M?rklin? Of kan ik beter naar een ander merk uitkijken.
Graag uw reacties.
Fred


Fred,
als je een CS koopt moet je je keyboards niet sparen. Vanuit de CS kan je rechtreeks de wissels en seinen bedienen (K83 wel laten staan!) en dit via het touchscreen. mvg, Patrick

LokSound

ESU-update voor de CS1 binnenkort verkrijgbaar!
zie http://www.modeltrainservice.com/NL/nieuws.htm

n/a

En hoe lang gaat die nieuwe CS nu meegaan[:0][:0][:0][?]

LokSound

vandaag werden de eerste updates voor CS1 geleverd door ESU.
Wij starten heden de verdeling.
mvg,   Patrick