Verlichting rijtuigen

Gestart door argilla, 16 april 2008, 15:33:01 PM

argilla

ik ga zelf mijn personen rijtuigen uitrusten met binnen verlichting. Hierbij ga ik gebruik maken van smd-kes en ook componenten. De verlichting zal blijven branden d.m.v. oplaadbare (2)knoopgatcellen. Heeft iemand een schemaatje voor het opladen hiervan. Ik rij digi ( ik dacht.... dat er dan geen caps mochten gebruiken worden in het schema , klopt dat ???, kan schade aan de booster veroorzaken ????)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Bij digitaalverkeer heb je toch constant spanning op je rails? Waarom heb je dan oplaadbare cellen nodig?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

Gerolf sorry voor de laattijdge reactie maar....je hebt gelijk. Waar ik toen was met mijn hoofd ik weet het niet of het ben serieus in de fout gegaan ofwel .0..... was ik op dat ogenblik aan de heuveltjes van mijn lieftalige eega aan het denken .... mijn excuus voor de domme vraag Gerolf [;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

eyeris

domme vragen zijn er niet[:D]

maar inderdaad gewoon de smd's in serie hangen en weerstand voorzetten

Riny

citaat:
Geplaatst door argilla

0..... was ik op dat ogenblik aan de heuveltjes van mijn lieftalige eega aan het denken ....


Ja, je kunt niet met scenery bezig zijn en gelijktijdig met binnenverlichting.[:D][:D]