Gevraagd gegevens en tekening van HLE 11

Gestart door edwin1974, 14 april 2008, 19:32:11 PM

edwin1974

Hoi

Ik ben op zoek naar gegevens en tekening van HLE 11 1181-1192 voor de Beneluxtrein tussen Amsterdam en Brussel.
Ik ben op zoek naar deze info voor de bouw van een loc van deze serie in spoor O.Ik ben al in het bezit van de tekeningen van de NS ICR rijtuigen zodat ik deze ook kan gaan bouwen.

groetjes Edwin

rixke rail

#1
Bedoelt U dit, Edwin ?

http://www.tassignon.be/trains/Rixke/hle_fiches_techniques/hle_fiches_techniques_nl.htm

Bijna alle e-loks staan erop ! [;)]
Grootspoorse grooeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

edwin1974

#2
Ja inderdaad alleen mis ik volgens mij toch nog wel wat maten zoals de maat hoe breedt de lok is. maar verder is de info zeer goed.

groetjes edwin

trainfreak

#3
Ik heb hier een opleidingsboek of iets dergelijks over de HLE11 (als ik me niet vergis toch).

Ik zal morgen eens zien of er wat instaat over maten enzo.
Je hoort nog van me[;)]
Spoorse groeten
Dimitri

edwin1974

#4
Nee je vergist je niet het gaat over de HLE 11
Alle info is welkom dus ook tekeningen van deze loc zowel van de zijkant bovenaanzicht en van voren hier kan ik ook zeker wat mee.[;)]
Ik hou jullie via dit mooie forum dan op de hoogte van de bouw van deze loc en de ICR rijtuigen.

groetjes edwin

trainfreak

#5
Ik heb geen aanvullende info meer gevonden.
Enkel het plannetje wat DGRR al online heeft staan.

Laat iets weten als je nog iets nodig hebt.
Spoorse groeten
Dimitri

edwin1974

#6
Geeft niet Trainfreak.
Ik weet dat deze loc,s zijn af geleid van de HLE 21misschien heeft iemand een boven aanzicht tekening van deze loc.
Wat ik zag op de foto,s dat de cabine,s van de loc iets naar binnen lopen.
Als er iemand is die een boven aanzicht heeft van deze loc dan ben ik al heel blij.

groetjes edwin

edwin1974

#7
Ik heb eens wezen zoeken op het internet en heb ook de site van Paul Bellon gekeken en kwam dit tegen "De Bleser nr. 15 - Tekeningen op schaal 1/87 van de electrische locomotieven van de NMBS",misschien staan hier tekeningen in van de HLE 11 of 21.[:)]..
Ik vind dit wel een handig naslagwerk voor mogelijk meer projecten op het gebied van eloc's van de NMBS.[:D][:D].

Dus wacht ik rustig af en zal jullie op de hoogte houden van de bouw van mijn NMBS eloc's

nmbs

#8
ideetje misschien?:  Antwerpen Centraal; de benelux passeert op de
-2  en vanop het balkon op de -1 kan je perfecte fotos maken van de bovenkant van de HLE 11?

quf

#9
citaat:
ideetje misschien?: Antwerpen Centraal; de benelux passeert op de -2 en vanop het balkon op de -1 kan je perfecte fotos maken van de bovenkant van de HLE 11?
.
Heb ik gedaan en de foto's reeds door gemaild naar Edwin. Ik had die vroeger al genomen op vraag van een ander forumlid.

Groeten

Frank

Peter

#10
In een van de oudere nummers van Rail Revue staat een artikel over de ombouw van de Lima lok met een setje van Jocodais. Daar stonden duidelijke tekeningen en foto's bij.
Met vriendelijke groeten
Peter

edwin1974

#11
Hoi Peter

heb jij dit blad Rail Revue dan want ik ken het namelijk niet in Nederland[?]
Kan je deze tekeing dan eventuul inscannen en me deze toe mailen[?][?][?].


groetjes edwin

Peter

#12
Ja, ik heb nog heel die reeks van ongeveer 30 nummers die verschenen zijn. Maar het lukt me niet hier nog scans van te nemen. De drukkwaliteit van deze magazines was niet bepaald "deluxe"
Volgens mij kunnen degene die het boek over de Belgische elloks hebben betere informatie kunnen geven.
Met vriendelijke groeten
Peter

edwin1974

#13
Geeft niet Peter ik blijf zoeken naar tekeningen van deze loc.
Ik heb zelf bij PB messing modelbouw wel een boek gevonden met tekeningen van belgische eloc's van de H.de Blezer ,ik denk dat ik deze ga bestellen.
wat ik heb begrepen staat hier wel een tekening in van de HLE 11.

groetjes edwin

Gerolf

#14
Dat artikel in RailRevue toont niet veel van de kast-bovenzijde. Antwerpen-Centraal is, zoals gemeld, een goed alternatief.
Ik wil het artikel eventueel wel voor je scannen. Stuur me maar een mailtje.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw