Nieuws:

Nu in MSM 251 REPORTAGE: Smalspoormodelbouwdagen 2024

Hoofdmenu

Hoeveel lokomotieven

Gestart door Quadran, 10 april 2008, 13:01:34 PM

jacques timmermans

Hier kan ik Peter alleen maar bijval geven. Een Duits spreekwoord: ?Weniger ist mehr? zegt hier omtrent alles.
We beoefenen onze hobby toch niet om er tegen andere mensen mee op te scheppen, maar toch om het plezier dat we eraan kunnen en nog mogen beleven. We doen er beter aan om leken de nodige objectieve informatie te verschaffen en waar het mogelijk is ze met daden bij te staan.
Langs de andere kant zullen aspirant treinliefhebbers, nadat zij van de een of andere kletsmeier gehoord hebben: ?Ik heb zo en zoveel locomotieven en . . . . .  die een (nieuw)waarde van een . . . . . bezitten?, eerder afhaken dan beginnen. Is dat dan de opzet van een mooie hobby, en hebben onze locomotieven dan zo een grote re?le waarde ? Kan ik dan op de bank een verzameling locomotieven als borgstelling voor een hypothecaire lening geven? Ik geloof het niet!
Over zijn bezittingen maakt men beter geen of niet al te veel publieke reclame; Immers kan zo?n uitspraak, wanneer die in een verkeerd oor valt desastreuze gevolgen met zich mee brengen.
Laten we liever met onze twee benen op de grond blijven staan en ons met de modelbouw bezig houden. Dan hebben we geen tijd om ons over aantallen en kapitaal te uiten.

Xa4

Mij maakt het niet uit hoeveel locs andere mensen hebben.Het is wel altijd leuk om iemand zijn verzameling te zien natuurlijk, en ik heb er geen problemen mee om te zeggen hoeveel ik er heb (+-20 ? 25),zie mijn link maar onderaan, er staan foto's van mijn locs en rollend materieel bij (hoewel nog niet alles...)
En wat betreft het "jaloers" maken of "ontmoedigen" van nieuwelingen, heeft niet iedere modelspoorder of verzamelaar in den beginne gedroomd van zijn eigen verzameling[?][?][?] ik alvast wel,en anderen hun verzameling deed mij alleen maar meer dromen.... En ik droom er nog van..[:D][:D]

amest

ik sta soms versteld van het aantal locs iemand heeft.

Ik heb er 4 waarvan eentje uit elkaar ligt (de wielen blokkeerden soms) en die ik niet meer in elkaar krijg[:D][:D].

Dus 3 werkende op dit moment, allemaal stoom. Mijn vader heeft al 30 jaar treinen en heeft er ook maar 4 geloof ik.

Mijn baan is nog volop in opbouw trouwens
groeten,

Arvid

janjozef

Ik volg Peter en Jacques en vind dat aantallen in lange niet alles zegt of veel te veel. Ik behoor tot degene die, in beperkte mate, kan kopen wat hij wil hebben, En als ik genoeg banen ter beschikking heb kunnen ze allemaal rijden. De schalen gaan van Z over N HO= en HO~ tot O.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

Daar wil ik al heel lang eens naartoe gaan, maar het is zo weinig geopend h?.
Was dat niet pas vanaf mei ofzo tot ergens in september of oktober geopend?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.