Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

boemeltrein in Blankenberge

Gestart door conducteur, 09 april 2008, 13:45:37 PM

conducteur

hoe komt het dat je in Blankenberge de laatste tijd aankomt met een boemeltreintje.je moet dan overstappen in Brugge op dat rood ding.
anders komen er heel veel IC treinen,ik zie er bijna geen meer.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

Dus 1 klassiekske moet 4 of 5 M6 rijtuigen vervangen? Sterk bezig. [}:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rixke rail

Volgende stond daarover in ODB # 84 - april 2008
Sorry voor het verschillende formaat van tekst; (Edit :) het waren oorspronkelijk 3 kolommen,.
Hopelijk is het goed leesbaar !
Lees en huiver !






Wie laat toe dat er zo met ons belastingsgeld gegoocheld wordt ?????
Laat de heren bestuurders van de mij. daarvoor eens opdraaien : zullen ze dan nog met ons, reizigertjes en pendelaartjes, lachen [?]
Grootspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Bundesbahnfreak

Denk ge echt dat ze bij de NMBS er niet wakker van liggen??????

Havoc

Het personeel dat in aanraking komt met de reizigers wel. De de verkeersleiding op het terrein ook. De managers in Brussel? Die trekken zich dat geen bal aan...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Bundesbahnfreak

Ik kom regelmatig met mensen van de directie in contact, ik weet wel beter hoor.
De M6en die de IC-E trafiek doen zijn bij ons in onderhoud en dit is een hot item zelfs op directieniveau.

Maar je tegen vooroordelen kan men toch niet op zelle

nmbs

Ik kan me niet voorstellen dat men er echt van wakker ligt hoor.  
1 Op geen enkel moment werd de mening gevraagd van de personen die er het meest ervaring mee hebben; nl de treinbestuurders zelf.
2 De HLE27 is voorzien om een GF INGEBOUWD te krijgen, doch na testen op een 27 enkele jaren geleden in Frankrijk is gebleken dat het chassis niet sterk genoeg is hiervoor.  Men lost dit probleem ook niet op door simpelweg gans het koppelingssysteem naar voor te schuiven ipv onder de stuurposten.
3 Die rotzooi aan 1 kant van de HLE weegt iets van een 650kg, nog wat rommel in de machinekamer en de totale massa van de 27 is met een ton verhoogd.  Al een 27 gezien met aangepaste gegevens op de zijkant?  Ik niet.
4 Flexibiliteit van de machines?  HLE'S kunnen maar voor 1 soort treinen meer ingezet worden? dit terwijl een 27 heus wel meer dan 5 M6jes kan trekken hoor (terwijl Quievrain Luik G soms met een 21 en twaalf M4en wordt verzekerd?)
5 Nut van dat MUX gedoe?  Tijdrovend
Kan nog tijdje doorgaan maar vind het zo al erg genoeg [:(!]

Bundesbahnfreak

Beste NMBS,

Jullie zitten gefrustreerd in de stuurpost, waarvoor begrip, maar ik hoop dat jij niet van dat type machinist net dat ervan overtuigd is dat men in de TW's niets doet.
Ik hoop ook dat je niet van het rap-rap type bent dat geen geduld heeft om zijn stuurpost (MUX) te laten opstarten want daat zijn al veel problemen rond geweest hoor.
Ik weet wel dat die GF-koppeling niet de ideale manier is maar ik kanu verzekeren dat wij (FHS) en Bombardier de zaak kort op de bal volgen.
Als de zaak niet werkt kan ik begrijpen dat je daar op den duur pissig van wordt, maar dat worden wij ook.
ALs ik hier aan de bestuurder vraag hoe de zaak rijdt zijn de meeste tevreden een enkeling niet, misschien met reden maar voor sommige mensen kun je toch niets goed doen.

Zo kan ik ook verder gaan [V]

arvooke

waarom niet gewoon de stuurstand rijtuigen aan elkaar koppellen en de locs langs buiten
 

nmbs

Hallo Bundesbahnfreak,

Ik heb soms wel de neiging en indruk dat er door SOMMIGEN in de TW'S niet te veel tijd wordt ingestoken, ik spreek dan over reparaties.  Bon, zo zijn er overal, ook bij de machinisten, en niet iedereen is iedere dag bij de pinken.  
Geduld om een MUX stuurpost in dienst te zetten is er wel, maar we vragen ons nog altijd het grote nut ervan af?  Dat je twee treinen met HLE'S kan koppelen en laten rijden? Mss wel als die locs enkel op die verbinding worden gebruikt, zodat je de andere locs zonder MUX kan laten.  Feit is dat die locomotieven er niet echt klaar voor zijn voor die GF koppeling.
En dan mss even kort op de bal spelen, goed bedoeld he [:)];
als je zegt dat jullie weten dat die GF niet de ideale manier is, .... waarom blijft men dan 27en ombouwen wetende dat binnen korte termijn er toch problemen opduiken?  Waarom wordt er geen ander oplossing gezocht?  Waarm werd er niet eerst wat langer getest met enkele 27 ipv onmiddellijk in te zetten?
Zoveel twijfel, vragen, gewetenskwesties bij de bestuurders [:D]

Mvg Stephane

nmbs

@Maxim:   Die zooi is meer dan 2 meter (+/-2m15) lang.  In de tijd van de Vikings zou het dan tenminste nog nuttig geweest zijn [:D] (sorry bundesbahnfreak, ik kon het niet laten [;)] )

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door nmbs

@Maxim:   Die zooi is meer dan 2 meter (+/-2m15) lang.  In de tijd van de Vikings zou het dan tenminste nog nuttig geweest zijn [:D] (sorry bundesbahnfreak, ik kon het niet laten [;)] )



Geeft niet, persoonlijk vind ik het ook geen mooie oplossing en dan bedoel ik het niet esthetisch, feit is dat wij (TW FHS) en BN er mee bezig zijn om de nodige wijzigingen aan te brengen.
Vandaag zijn in OP FHS weer enkele T27 en M6Bxen gewijzigd door BN.

Het voordeel van de MUX zou zijn dat je nu alle bevelen over 2x2 draadjes kunt versturen waar vroeger 3 dikke kabels werden gebruikt.

Het feit dat heel die rim-ram weeral computer gestuurd is maakt het er weeral niet simpelder op h?.

Ik zou zeggen na regen komt hopelijk zonneschijn.

Inderdaad zo'n koppeling zou bij de Vikings niet mistaan hebben op hun schepen.

Groeten

Rudy

PS Kom je soms in TW FHS????

quf

Ik volg met intresse deze discussie onder NMBS medewerkers. Maar voor ons buitenstaanders, althans voor mij, wat betekent: MUX?, OP FHS?, TW FHS?...
Vandaag staat weer een gans artikel over dit probleem in "De Standaard on Line".Blijkbaar geinspireerd door enkele gefrustreerde dagelijkse pendelaars. Ik kan enkel begrip opbrengen voor die mensen.

Groeten

Frank

rgp

Dag,

Reizegers zijn als fietsers; ze zijn heilig en het is allemaal de anderen hun fout.

Men zou kunnen:
1? Al de vuilbakken uit de treinen halen, en verbieden om in treinen te eten en te drinken.

2? Ze duidelijk maken dat als een trein stopt, men de reizigers eerst de kans laat om uit te stappen.

3? Dat ZIJ niet de regels maken en ze dus ook NIET het recht hebben ze zelf aan te passen. (in 1? klasse gaan zitten als er geen zitplaats is in 2?)

4? Dat ze altijd hun auto mogen nemen.

Roland

factageklerk

citaat:

Ik volg met intresse deze discussie onder NMBS medewerkers. Maar voor ons buitenstaanders, althans voor mij, wat betekent: MUX?, OP FHS?, TW FHS?...



Wel FHS is de telegrafische afkorting van station hasselt (dateert nog van de tijd dat men telegraaftoestellen gebruikten om tussen verschillende spoorwegterreinen te communiceren).Op FHS : wil zeggen dat dit een groot spoorwegterrein is (met een vorming ,rangeerheuvel, afstelbundels,werkplaatsen ...
MUX : dat weet ik niet precies.
En TW FHS wil zeggen tractiewerkplaats Hasselt (de WDT genoemd door spoormedewerkers)hier doet men kleine herstellingen en onderhoud aan de treinstellen reeks 41 , de breaks ,de tweetjes,de deense neuzen. verbeter me als ik fout ben he mannen [;)][:D]