Nieuw project "boerenland"

Gestart door th30kuip, 07 april 2008, 09:24:19 AM

th30kuip

Heey hallo mensen,

ik ben bezige met een andere fase van mijn baan, en dat is namelijk een boerenlanderij. ik heb al een boerderij gebouwd en wil er akkers  omheen en ben van plan om nog een laadstation te maken om eventueel vee en of voedingstoffen te kunnen laden/lossen. aangezien ik nog in beginfase ben heb ik wel idee maar geen plaatjes in me hoofd om het te kenne maken. hebben jullie misschien voorbeelden van hoe ik zoiets moet doen om het zo mooi mogelijk te krijgen. ik hoor het wel gr.

Tom

Een klein beetje je verbeelding gebruiken.
Er zijn trouwens tegenwoordig vele pruducten op de markt die dit gemakelijker maken.
Een basis kan zijn is de weide, niet moeilijk om te maken, maar toch esentieel aanwezig.
verder is dat een beetje je eigen keuze: mais van bush, hooi en stro van bush/faller, een geploegd vel van bush,...
Tom

th30kuip

oke,

bush is zoiets als faller? want ik bouw al mijn bouwprojecten met faller. maar in ieder geval bedankt voor de tip

WAJ Janse

Hallo TH,
kijk eens even bij "Oogstscene...".
Voor een akker zou je golfkarton kunnen nemen, waar je er aan ??n kant
de schutlaag afhaalt. De golfjes geven dan de voren van een akkerland
weer. Eventueel kun je daar nog "beplanting" op aanbrengen, afhankelijk
van welke akker: vers geploegd, aardappelveld, resten van graan/stro
enz.
Als je dit spul kant en klaar wilt kopen, zou je bij Busch, maar ook
bij Heki en Noch kunnen kijken. Deze 3 firma's zijn veel meer gespecia-
liseerd in landschapsaankleding dan Faller is.
Ik ben bezig met een stuk geploegd land, daar zal ik vandaag of morgen
eens een foto van maken.
Vast succes met je speurtocht.
Groet, Wim

th30kuip

daar had ik al wat over gelezen ja, dat je zoiets met karton kan maken.
ik ben ook op zoek geweest naar luchtfoto's van akkerland, en heb daar ook al het een en ander kunnen vinden. om daarvan een beeld te kunnen krijgen hoe ik het zo echt mogelijk ken maken, maar het is een hele goede tip en ik zal zeer zeker even bij die bush gaan kijken.

Peter

Voor een geploegd veld kan je beter de donkerbruine plaaster van Heki gebruiken. Ondergrond donkerbruin schilderen, een laagje (2 ? 3 mm) plaaster eroverheen, en met een grove haarkam (als je vrouw even niet kijkt) er de groeven intrekken. Afwerken met "echte" grond die je even in de oven hebt gestoken, en nadien gezeefd hebt(liefst zeer fijn).
Met vriendelijke groeten
Peter

th30kuip

oke dat is een goeie ja eigenlijk net zoiets als met de zandwegen dat je er ook echt zand voor gebruikt. dat is een mooie tip thnx

hobbyist

Je kan voor het akkerland net zo goed koffiedik gebruiken.

th30kuip

Oke,

ben momenteel nog bezig met de boerderij zelf samen met de bijgebouwen,
op een hout plaat te zetten samen met de voet van een berg al te realiseren.
ik zal kijken of ik binnenkort wat foto's ervan hierop kan zetten, dan kennen jullie al zien hoe het vordert. ik denk zelf dat ik de voorkeur geef om het met fijne aarde zal gaan doen, omdat ik zoveel mogelijk echte aspecten in mijn baan wil verwerken. mijn baan krijgt namelijk ook echt water enzo dus mijn voorkeur is dan aarde.
in ieder geval bedankt voor de tip.

Gerolf

Koffiedik is inderdaad prima bruikbaar als polderaarde of teelaarde.
Dat heb ik zelf ooit in miniatuur-bloempotjes toegepast [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

KoenD

Gerolf, een vraagje : die koffiedik, beschimmelt die op de duur niet ?
Vriendelijke groeten,

Koen D

------------------------
Oud Duits Tp I en II, wisselstroom drie-rail met EcOS

Gerolf

Even gaan kijken op mijn baantje ... nee, geen schimmel.
Ik moet er bij zeggen dat er een laagje matte vernis overheen is gegaan, en ik verse drab had gebruikt.
Een (afgesloten) potje van diezelfde drab dat ik had klaarstaan voor volgende projecten is intussen wel beschimmeld. Dankzij jouw tip is dat nu weggegooid [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Als je het met het echte produkt (gewoon zand) kan doen, waarom zou je dan iets anders nemen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Zand heeft vaak een te grove korrel, Peter.

WAJ Janse

Ik had nog wat foto's beloofd. Hierbij dus.
Zoals te zien, is nog niet alles klaar: land moet nog verder afgewerkt
worden, de omgeving van de groentetuin is ook nog niet af.

Ook heb ik nog een foto van een oude boerderij geplaatst. Dit kan natuurlijk wel wat verschillen met de situatie in Belgi?, maar voor
Walcheren was dit een veel voorkomende situatie.
Veel succes.