Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Volop aan het herstarten!

Gestart door Quadran, 05 april 2008, 17:33:27 PM

Quadran

Hello iedereen,

Vandaag begonnen met de zolder muren te schilderen.

Volgende week hopelijk nieuwe tapijttegels.

De week daarop de elektriciteit + verlichting aanbrengen.

En dan zou de zolder in orde moeten zijn om na 20 jaar opnieuw te herbeginnen :p

 

ERVIN

All??, het schiet daar precies goed op, nog veel succes met de werken.[;)]

Tom

Ik ben blij voor u.
Maar ik  weet niet of tapijttegels wel zo verstandig is voor uw hobbyruimte, het is beter om zoveel mogelijk stof te vermijden bij je modelbaan. [;)]
Tom

krispy

Daar moet ik Tom bijtreden
Denk goed na over tapijttegels , men maakt op deze hobbyruimte dikwijls veel troep [}:)] , zaagsel ,lijmen , verven , noem maar op en dat is moeilijk uit tapijt te verwijderen [B)]. Mischien een s denken aan een zeer goedkoop lot laminaat of een balatum , dit is met een sopje te reinigen [;)]
( ikzelf heb een overschot van laminaat gelegd , hierop kan alles verwijderd worden [;)]
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Peter

Ik heb kamerbreed tapijt (vloerbedekking) gelegd op mijn treinen zolder. Even met een goede stofzuiger erover en al het vuil is weg.
Het is wel aangenaam onder de voeten en dempt ook meer het geluid.
Grof zaagwerk doe ik meestal beneden onder de veranda
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

En nog nooit een klein onderdeeltje tussen de tapijtvezels kwijtgespeeld?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erik50

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

En nog nooit een klein onderdeeltje tussen de tapijtvezels kwijtgespeeld?


Bij mij ook tapijt.
En inderdaad al eens iets kwijt gepeeld [:D]
Maar het voordeel is wel als je over een goede stofzuiger beschikt al eens iets terug vind [;)]
En wat ook belangrijk is dat tapijt het stof goed vasthoud en zodoende weinig aan het rondvliegen gaat en op de baan terecht komt.
Erik
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

loebaske

Bij het vernieuwen van het dak, meteen OSB platen gelegd, nadien behandeld met goede parket vernis, en mag nu zagen en boren op de treinzolder, effe met de stofzuiger passeren en klaar is kees, gemakkelijk om te dweilen, ben dus best tevreden.

dirkske

Hoi quadran,

Leuk dat er weer een modeltrein wordt opgebouwd.
Hoe gaat het er uit zien, land, tijdperk, digitaal,...?[:p]
Ik heb als vloer geopteerd voor ceramictegels, daar ik in de kelder ben "gestationeerd",en in een kelder kan[:(]al eens een spatje water komen bij overvloedige regen.[}:)]
En euh,..., foto's[?][?][?]
Je eigen baan, je eigen wereldje!

Quadran

Haha, leuk dat iedereen meedenkt :-)

Vloerbekleding moet ik nog nadenken, hier de reacties nagelezen te hebben.


Thema van de modelbaan is een Zwitsers thema. Al zullen er ongetwijfeld ook nog DB's gaan rondrijden. Een mooi stoomlokdepot + draaischijf zal er ook wel komen en een rangeerheuveltje.

Tijdperk, tja, spijtig genoeg een beetje door elkaar vrees ik.
Ik heb nog 3 V200' van Fleischmann van 1960, die zou ik graag in dienst hebben.

Eerst en vooral zullen ze analoog gaan rijden met Dinamo + koploper.
Waarom Dinamo, omdat ik ze dan nog kan ombouwen naar digitaal [:p]
 

Stefan Appelmans

Bij mij in de kelder is het gladde beton. Als de grond vol stukjes afgesnden, afgebroken of afgeschuurd plastiek of resine is, is het altijd plezierig een klein tandwielleke van iemand anders zijn locomotief te laten vallen!!
Maar het stof gaat overal, ook op de planken die hoger aan de muur vastzitten.[xx(]
Na een "zekere tijd" moet dan toch alles goed opgezogen worden....[:D]
Dus, als het mogelijk is, het echt vuil werk op een adere plaats doen.[^]

PS: Wat is feitelijk Dinamo en koploper?
stefan.

janjozef

Ik ben voorstander van laminaat, warm aan de voeten, makkelijk te kuisen en als je wat laat vallen met stoffer en blik alles bij elkaar vagen en je kunt het er zo afhalen. Eigenlijk nog nooit iets verloren, alles altijd al terug gevonden.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

citaat:
Geplaatst door Stefan Appelmans

...
PS: Wat is feitelijk Dinamo en koploper?

Koploper is een gratis besturingsprogramma (software) van Nederlandse origine :
http://www.pahasoft.nl/
Dinamo is een besturingssysteem (hardware), ook van Nederlandse makelij. Oorspronkelijk bedoeld voor digitaal rijden zonder locdecoders :
http://home.hccnet.nl/leon.van.perlo/
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Gerolf schreef:

citaat:
En nog nooit een klein onderdeeltje tussen de tapijtvezels kwijtgespeeld?


Gelukkig nog nooit. Mijn fijn knutselwerk (aan loks, planten, gebouwen enz.) doe ik in onze, van mijn echtgenote en mij, hobbykamer. Daar zitten we gewoonlijk samen aan een tafel die aan het raam staat, te knutselen.(mijn echtgenote aan haar (wenskaarten)hobby)
Daar ligt inderdaad laminaat parket.
Met vriendelijke groeten
Peter

Stefan Appelmans

Dank u, Luc, ik ben gaan kijken!
stefan.