Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Fleischmann: slecht nieuws

Gestart door Peter, 04 april 2008, 12:40:42 PM

Brunel

citaat:
Geplaatst door ERVIN

citaat:
Geplaatst door Havoc

En dan de CEO een opslag van 100% geven "omdat de streefdoelen behaald zijn"...


gaat het slecht, dan zal daar eerst een aandelenhouders-meeting aan voorafgaan waarbij de CEO alles eens mag komen uitleggen, kan hij geen uitsluitsel geven over de slechte resultaten dan mag hij zijn boeltje pakken,


Ja, maar het gekke is, dat de CEO in dergelijke gevallen vaak nog met een vette premie vertrekt.

jarikd

Ik heb ooit stage gelopen bij een bedrijf waar ze 300 op 800 werknemers hadden ontslagen. Niet omdat ze verlies draaiden, maar omdat ze naar mening van de aandeelhouders te weinig winst maakten.

De betreffende manager kreeg na het ontslaan van 300 werknemers een vette bonus en een lintje van de koningin. En dan nog was hij niet tevreden. Hij vondt dat hij na het ontslaan van 300 werknemers een hogere bonus had verdiend. Ook vond hij dat hij hiervoor een hogere onderscheiding dan "lid in de orde van oranje-nassau" had moeten ontvangen.
Haalt toch uit den vreemde niet, hetgeen uw eigen land u biedt

stoomloc

citaat:
Geplaatst door factageklerk

citaat:
de meeste managers, waaronder ik, draaien soms meer dan 12 uur per dag, terwijl de werknemers hun dagtaak er na 8 uur werken op zit zonder zich verder ergens zorgen over te maken.
Diegene die zeggen dat wij veel te veel verdienen mogen gerust eens een weekje met mij meegaan hoor, zij zien daar de bazen in een net pak aankomen met een dikke auto, maar de rest zien ze niet.



[:(]Ervin brave jongen[;)] De tijd dat werknemers en vakmensen hun werkdag na 8 uur werken er op zit ,is ook al een beetje voorbij in een fabriek of openbare diensten werkt men nog 8 uur per dag in de priv?[?] Vergeet het maar ik ken weinig loodgieters,schrijnwerkers,bakkers elektriciens en noem maar op...... die een werkdag van 8 uur hebben zij zijn al heel vroeg de boemel op en komen s'avonds laat ook thuis zien hun gezin weinig en zitten ook niet zonder zorgen hoor. Pas op, die functie die jij doet is ook niet gemakkelijk en er zijn velen die na jaren van dit werk al een attackske gekregen hebben of die gevloerd zijn door stress. er is ooit eens een programma geweest (vraag me niet welke zender) waar men de manager eens een week liet meedraaien op de werkvloer achteraf bekeken begrepen de werknemers en de manager elkaar beter


Factageklerk,
Ook in de openbare sector zijn in sommige diensten mensen die meer dan 8 uren per dag werken. verbaasd, [:0]toch is het zo kijk maar eens naar de douane en accijnzen. In de maritieme wereld is er 24 op 24 uur werk en 7 op 7 dagen, want de schepen komen op alle dagen en alle uren aan in de haven. Maar is dit wel de plaats om hierover verder te gaan ?
groeten
Wim

factageklerk

citaat:

Factageklerk,
Ook in de openbare sector zijn in sommige diensten mensen die meer dan 8 uren per dag werken. verbaasd, [:0]toch is het zo kijk maar eens naar de douane en accijnzen. In de maritieme wereld is er 24 op 24 uur werk en 7 op 7 dagen, want de schepen komen op alle dagen en alle uren aan in de haven. Maar is dit wel de plaats om hierover verder te gaan ?
groeten
Wim



Neen , dit verbaasd me niet. Ikzelf heb ook al in de openbare sector gewerkt en ik respecteer ieders werk manager,arbeider...... Ik weet ook dat dit hier de plaatst niet is om daar over te discuss?eren maar ik vond toch dat ik hier op moest reageren[;)]voor mij is daarom ook deze discussie afgelopen
 

Gert1

citaat:
Geplaatst door jarikd
De betreffende manager kreeg na het ontslaan van 300 werknemers een vette bonus en een lintje van de koningin. En dan nog was hij niet tevreden. Hij vondt dat hij na het ontslaan van 300 werknemers een hogere bonus had verdiend. Ook vond hij dat hij hiervoor een hogere onderscheiding dan "lid in de orde van oranje-nassau" had moeten ontvangen.



O ja, vond meneer dat? Nou dat noemen we in Nederland nou 'hufterig gedrag'...

mvg,
Gert

rgp

Dag,

We dwalen wat af, maar ik lees hier wel erg duidelijk en simpel nieuws.  Ervin, je hebt het prachtig gezegd.

Ik werk bij de NMBS en de -onbetaalde uren - van de laatste 7 jaar stapelen zich op.  Bestekken, vorderingsstaten worden thuis in het week-end of in de week 's avonds nagekeken.

Factageklerk, als ge vindt dat er niets veranderd is dan moet ge maar eens vragen aan een pakweg 70-jarige wat hij kon doen in 1975bv en wat een arbeider nu kan doen.  Niet op vooruitgegaan ?

Een manager wordt per forfait of per prestatie betaald (en iedere dag vinden ze wel nieuwe regeltjes uit), een arbeider of bediende in uurloondienst die legt na x-uur het werk neer.  En probeer maar eens een overuur te forceren.  Ik zit in den bouw en ge kunt het gewoon vergeten.  Werkgevers van de grote firma's zijn het nu al moe pom het te vragen.

Roland

T03

Ik weet ??n ding en dat is dat alvorens de grenzen opengingen in Europa verkochten wij nog lekker goed op het werk (audio,video en multimediaproducten). Daarna is de buitenlandse concurentie bikkelhard toegenomen, ja klein landje hier h?. Al zeggen alle mediakanalen dat het prima gaat dankzij Europa, de economie gaat erop voorruit!? Voor wie? Voor de multinationals en de buitenlandse bedrijven die hier alles opkopen om te saneren, te sluiten en te verplaatsen naar lageloonlanden. En wat met de kleine en middelgrote bedrijven ? Ik ben mijn job kwijt sinds 01/04, na meer als 27 jaar dienst. "Onze" producten worden voortaan uit onze nabijje buurlanden verdeeld. Besparen noemt men dat. Europa moest er komen, zonder Europa (zegt men op TV) was het niet houdbaar geweest.
Positief blijven, en modeltreinen...das pas belangrijk[;)]
SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"