Nieuws:

Nu in MSM 251 BAAN: Lisette * Useldange

Hoofdmenu

beste merken

Gestart door Quadran, 31 maart 2008, 21:29:58 PM

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Jean_Hoogstad

Welke problemen bij KATO kom je zoal tegen, Wim?

Eigenlijk maar een,de stroomafname,verder is de afwerking van de modelen perfect,maar soepel weg rijden heb ik nog nooit kunen bereiken.
Ook niet, nadat ik alle beschikbare stroomafname punten tegelijk aangesloten had.
Weg rijden bleef bij mij knudde (slecht dus)
wim

Jean

Jammer, ik was bijna zover om de BR 515 en/of 517 in H0 van KATO winkelnieuw aan te schaffen. Voor een bedrag van rond de 200 Euro verwacht is geen gedoe met de stroomafname of een mager rijgedrag op lage snelheid.  
Welke modellen van KATO betreft het precies?

Jean

ysbeer

Ik heb zowel de 515 als de sigaar(517) gekocht.
Ze zien er perfect uit.
Mar beide hadden het probleem met stroom afname.
Via marktplaats dan ook beide weer verkocht(met verlies)
Ik weet dus niet of er ook mensen zijn met positieve ervaring ???
Maar ik dus nooit meer KATO

wim

Jean

Peter

Je kan er altijd een setje van SB met Faulhaber in bouwen.
Dan rijden ze perfekt. Kosten ong. 80 euro per set
Met vriendelijke groeten
Peter

Quadran

Ik vind wel dat Fleischmann ergens stil is blijven staan, en weinig nieuwe modellen hebben uitgebracht.

Hun stoomtreinen assortiment is dan weer indrukwekkend vind ik persoonlijk...

Jean

citaat:
Geplaatst door Peter

Je kan er altijd een setje van SB met Faulhaber in bouwen.
Dan rijden ze perfekt. Kosten ong. 80 euro per set

Ik vrees dat als de stroomafname tekortschiet dit niet opgelost gaat worden met een motorsetje...ook niet als die van SB afkomstig is.

Jean

Peter

Als er iemand toevallig een ET25 van Kato (wel als ET25) heeft waar hij vanaf wil voor een redelijke prijs hou ik me aanbevolen. Heb een paar maangeleden een ETA-150 gekocht voor 60 euro. Een set van SB erin, een decoder geplaatst en enkele verbeteringen aangebracht zoals op een Duitse website voorgesteld en nu rijdt dat ding perfekt.
Had al spijt dat ik mijn eerste ETA150 verkocht had. (weet je nog Wim)
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Peter
[Had al spijt dat ik mijn eerste ETA150 verkocht had. (weet je nog Wim)

Ja ik weet het nog,ik heb in mijn leven wel betere dingen gedaan of gezegd gelukkig.
Waren die verbeteringen aan de stroomafnamen.
Ik zou best een 515 of 517 willen want mooi zijn ze wel.
Met twee draden er aan liep hij wel goed(alleen niet zover)
wim

Peter

Wim, kijk op onderstaande website een naar de uitleg om zo'n ETA150 fatsoenlijke rij-eigenschappen te geven.
Het enige dat hij niet gedaan heeft is er een SB-set in geplaatst met Faulhaber. Zo'n setje kost 60 euro en heeft moeilijkheidsgraad II wat wil zeggen "slechts minieme aanpassingen nodig". Het hoeft niet want zonder die SB set gaat het ook al heel goed, maar met is ie gewoon perfekt.
http://www.forsten-online.de/index.htm

Met vriendelijke groeten
Peter

Steven86

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

heeft er iemand veel ervaring met AC digital modellen die niet van marklin of roco zijn
bv liliput fleischmann LS vitrains

Ik heb 2 Fleischmann locs voor AC digitaal en die zijn zeer goed. De standaard sleper voor AC van Fleischmann maakt wel erg veel lawaai. Ik heb die vervangen door slepers van M?rklin.

Ik heb de Mehano HLE 26 en die bevalt mij ten zeerste. Hij rijdt zo goed als mijn Roco AC locs en is erg mooi afgewerkt.

Roco AC, goed tot heel goed. Op een enkele tegenvaller na.

Groeten,

Steven