Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

ho rails.

Gestart door th30kuip, 27 maart 2008, 11:29:13 AM

th30kuip

hallo iedereen,

ik ben nieuw op de forum en wilde me even voor stellen en een vraagje.
ik heet theo en ben al enige tijd bezig in de modelbouw.
ik werkte voorheen met lgb spoor en ben nu overgestapt op ho.

mijn vraag was wie ken er mij uitleggen wat het verschil is tussen al die rails benamingen ho m en ho n enz enz.plus ken het kwaad om verschillende merken railsen te combineren.

hoor het graag van jullie

groetjes

INFO

Dezelfde vraag in twee draadjes wordt niet op prijsgesteld op welk forum dan ook, dus dit is iets wat je nooit meer moet doen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

th30kuip

citaat:
Geplaatst door INFO

Dezelfde vraag in twee draadjes wordt niet op prijsgesteld op welk forum dan ook, dus dit is iets wat je nooit meer moet doen.

oke dit wist ik niet, en ik merkte te laat dat er ook een ander topic voor was. dus mijn excusses ervoor, was niet mijn bedoeling.

janjozef

Sorry Theo info is zeker niet vriendelijkste persoon op dit forum hij had dit gerust een heel stuk vriendelijker kunnen zegge Ho is de normale breedte van spoor, HOe en HOm zijn smalspoor. Dit evenzo in spoor G waar LGB een smalspoor versie van is.
Heb je verdere vragen stel gerust maar rechts boven staat ook een zoekfunctie om van die rot reactie te vermijden zoals hiervoor kun je eerst eens nakijken

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

modeltreinbart

Ik geloof, ben niet 100 procent zeker dan HO 16,5 mm is en HO m is 12 mm
HO de gewone spoorbreedte word gebruikt voor de treinen in het algemeen
HO m het meterspoor dat ze ook zeggen is meer voor trams of meterspoor treinen
De 2 rails systemen als roco , Lima ,Mehano en Fleischmann kunnen met elkaar gecombineerd als de overgangen overeen komen uiteraard
Het 3 rails systeem enkel Marklin kunnen de verschillende Marklinsporen door een overgangs rail gecombineerd worden de zijn meestal wel verkrijgbaar bij je modelbouw winkel in jouw buurt
Modelspoorse groeten Bart
trambaantje van Gent te volgen op dit forum.

th30kuip

dank jullie wel voor de tips en info.
En janjozef, ook bedankt voor de mildere versie van informatie verspreiding haha. maar ik ben wel wat gewend op forums. heb een tijdje autotuning/race naast modelbouw gedaan, en zat toen veel op autotuning forums. en wat daar allemaal tegen je gezegd word, is dit wel mild haha. maar aan de andere kant, dit is wel een rustgevende hobby, dus had zoiets niet echt verw8. maar ja in ieder geval bedankt.

Klaas Zondervan

Theo, je ziet nu dus ook waarom je een vraag niet op twee plaatsen moet zetten. Je krijgt nu antwoorden van mensen die niet weten dat er nog een draadje bestaat met dezelfde vraag, en deels met dezelfde antwoorden.

conducteur

kunnen de moderators de berichten knippen en plakken[:D]zodat het een geheel wordt,het is het meest verwarrende dat je ooit zou kunnen tegen komen.[:D]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

citaat:
Geplaatst door conducteur
het is het meest verwarrende dat je ooit zou kunnen tegen komen
Dacht je? Wacht tot je in mijn sector werkt [:D] [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

th30kuip

Ja dat heb ik dus in de gaten[:I]. maar het is een wijze les voor de volgende keer haha[:)]