Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Bewaarplaatsen NMBS Leuven en La Louv

Gestart door the_gold, 17 maart 2008, 19:07:25 PM

dgrr57

#15





harzfreak

#16
Prachtige foto's[:p]
Groetjes Maarten

the_gold

#17
http://www.treinfoto2000.be/stelplaatsen/stelplaatsleuven/IMAGES1.htm

Miljaar tstaan daar nog mooie stomers buiten ( Wat jullie mooi vinden natuurlijk in zo'n staat)... zelf ne 29!
Schandalig in welke staat die zijn en in blote lucht staan.
Staan die er eigenlijk nog?
Ik heb er veel vragen bij...

factageklerk

#18
Ik ga je toch moeten teleurstellen in oktober 2002 heeft men deze locomotieven (eigenlijk waren het nog alleen maar mobiele stoomgenerators) even buiten de goederenbundel van Leuven kant Aarschot (achter ecowerf) met de snijbrander naar de eeuwige jachtvelden gestuurd[:0][:0][:0] , de stomste zet die men ooit heeft gedaan....... een machinist van de stelplaats leuven die bij ons in de buurt woonde vertelde me dat men daar grote kuis aan het houden was.
 

the_gold

#19
Schandalig.

dgrr57

#20




Tom

#21
Ze zullen het nooit leren. [V]
Tom

Gerolf

#22
Het doet zeer om zoiets te zien [:(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

rgp

#23
Dag,

Als ik de reacties hier lees, dan kan ik alleen maar begrijpen dat de NMBS er de snijbrander in laat zetten.

Want het zijn niet de forumlullers, tooghangers, scheldwoordenverkopers die in dit project nooit iets PRAKTISCH hebben ondernomen die een waardige gesprekspartner zijn.

Zoals ik zei toen FEBELRAIL regaeerde: toon mij EEN dossier waarin gevraagd werd om deze museumstukken over te nemen.  Nooit iets gezien.

Dus niet zeveren op een forum: sticht een vzw, zoek kapitaal en en koop het volledige historisch patrimonium over, restaureer het, laat het keuren en zorg dat je niet failliet gaat.

Doe je het niet, wees dan tevreden dat er nog iets is en blijf met modeltreindoosjes kopen.

Roland

Peter

#24
Roland, dit is de laatste keer dat ge op mijn tenen trapt.
Ik ben weg hier.
Met vriendelijke groeten
Peter

factageklerk

#25
citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,
Als ik de reacties hier lees, dan kan ik alleen maar begrijpen dat de NMBS er de snijbrander in laat zetten.

Want het zijn niet de forumlullers, tooghangers, scheldwoordenverkopers die in dit project nooit iets PRAKTISCH hebben ondernomen die een waardige gesprekspartner zijn.



Dit is mijn laatste bericht dat ik hier op dit forum plaats
in een ander draadje over de NMBS service zegde je dat de poetsers bij de NMBS allemaal geherklasseerden waren en dat het door de priv? beter gedaan werd en nu deze reactie. als de Forumlullershet zouden kunnen , zouden ze zeker geprobeert hebben om een oplossing te vinden voor deze materie
heren moderators zou u mij alstublief uit dit forum willen verwijderen en mijn gegevens wissen ik heb het hier wel gehad
foert
 

Gerolf

#26
[:(!] Roland, wat probeer je in hemelsnaam te bereiken door op zo'n manier tekeer te gaan?

Dit is een MODELspoorforum, en uiteraard vinden mensen het spijtig dat er w??r een stuk van "het grote voorbeeld" verdwijnt.
Je opmerking "sticht een vzw enz ..." is misschien gepast op een forum als HGBTF, hier is het hooguit goedkoop.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

#27
Mensen toch, storen jullie je nog aan die opmerkingen van Roland ? Die man heeft zich hier toch al meermaals hopeloos belachelijk gemaakt. Komaan zeg, zijn enige kunnen is herrie schoppen en daar trappen jullie in. [xx(]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

the_gold

#28
Gasten toch...
We kunnen toch wel op een volwassen manier over iets praten zeker?
Het gaat hier om machines waar een verhaal achter zit, Dat spreekt de ene persoon natuurlijk meer aan dan de andere maar daarom is een reactie als deze niet nodig.
Ikzelf heb het enorm graag over buiten dienst gestelde oude roestbakken of over museumlocs wat jullie wel al zullen gemerkt hebben in mijn andere topics over de reeks 18 bvb.  

Peter en factageklerk, Trek je het alstublieft niet aan.
Ikzelf als jonge gast heb verdomd al veel geleert uit jullie info.

Bedankt.








Jurgen

#29
citaat:
Geplaatst door rgp

sticht een vzw, zoek kapitaal en en koop het volledige historisch patrimonium over, restaureer het, laat het keuren en zorg dat je niet failliet gaat.


Ah, is het zo gemakkelijk? All?, iedereen is morgen uitgenodigd op de opening van mijn museum.
Ah nee, wacht, morgen is't zondag. [B)][}:)]

Het is de taak van de overheid om zo'n dingen te starten en niet die van verschillende kleine of grote vzw's. Als men 25000 euro (2 jaar terug 60000 [xx(]) kan geven aan een mottig kleed voor Eurovisiesongfestival dat maar 1 keer zal gedragen worden, dan kan men ook wat geld missen voor een spoorwegmuseum. Het heeft allebei met cultuur te maken, maar het laatste is wel blijvend.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.