Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

vreemde "luikjes" in de reeksen 52-53-54...

Gestart door Arbeco, 15 maart 2008, 10:00:27 AM

Arbeco

Beste collega-spoorders,

Nu ga ik dan toch deze vraag eens stellen aan jullie omtrent de "luikjes" in de zijwanden van deze loc's. Op elke zijwand van deze machines zitten 4 kleine luikjes, 2 onder de cabine's en 2 wat hoger ter hoogte van de helft van het geel, half op de kast (uitgegaan van de laatste kleurstelling). Het zijn een soort deurtjes met een kruis erin; lijkt een soort vergrendeling.Bij bezoek aan werkplaatsen heb ik ze wel eens open gezien, en volgens mij lopen ze door tot de andere zijde van de loc, ze zitten tegenover elkaar en je zou er dus door kunnen kijken. k heb wel een ideetje wat dit zou kunnen zijn, maar weet het niet zeker, ik denk dat het gaten zijn om met behulp van ??n of ander toestel de kast van het onderstel te lichten. Als ik het mis heb, weet dan misschien iemand van jullie waar deze luiken voor dienen? Ik wou er nog een foto van plaatsen, maar dat lukte me niet, vandaar deze wat omslachtige omschrijving...:I
Alvast dank voor jullie reactie's!!

Groetjes Len;)
Old diesels never die...

dgrr57


eric

Ik denk dat Len deze bedoelt?



Ik heb nog ook wat verdere info gevraagd aan bolleneuzen fraeks.

nmbs

Dat zijn inderdaad de zandbakken.

Mvg Stephane

Arbeco

Jongens, bedankt voor de reactie's!! Inderdaad, die luikjes bedoelde ik. De zandbakken... dat had ik er toch niet achter gezocht hoor! Weer wat geleerd vandaag!![;)][;)]
Ga ze direct vullen bij mijn AFB's, hebben ze nog meer trekkracht![:D][;)]

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...