Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Fleischmann stoomlock met tender en rookgenerator

Gestart door n/a, 11 maart 2008, 07:40:13 AM

n/a

Beste forumleden,
Gisteren heb ik op marktplaats.nl een bod gedaan op een stoomlok, nu zou ik graag te weten willen komen of deze lok reeds voorzien is met een stekker zodat ik er een decoder in kan bouwen. Deze meneer zegt dat hij niets van digitaal kent maar hoe kan ik nu te weten komen of deze reeds voorzien is of niet? Volgens deze meneer is het type BR 01 220...
Alvast bedankt voor de reacties en groetjes,
Marc

INFO

Nou diike vriend, als jij er al niet bij zet in je vraag om welk merk het hier gaat, hoe kunnen wij je dan verder helpen?
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

In de onderwerp lijn staat toch dat het een Fleischmann is, is dit niet voldoende? ;-)

Klaas Zondervan

Voor jouw gevoel is dat wel voldoende, maar zoals je merkt is dat iets waar je makkelijk overheen leest. Dus het was handiger geweest als je alle relevante informatie in het bericht zelf had gezet.
Nu is het dus gewoon een kwestie van op de Fleischman site gaan kijken wat ze er over zeggen.

Brunel

De Fleischmann Br 01 is al een jaar of 10 uit de catalogus verdwenen en is nooit digitaal voorbereid verkocht. Op het laatst wel met een FMZ-decoder dacht ik, maar daar heb je weinig aan en het was ook niet de BR 01 220. De BR 01 220 is echt een ouwetje.

Klaas Zondervan

Dat is ook mijn bevinding. Op de Fleischmann website kan ik helemaal geen BR01 vinden

Peter

Inderdaad de baureihe 01 220 is echt al heel oud. Geen digitale stekker, en ik ben er niet zeker van of voor de motor in deze lok een vervangmotorschild bestaat. Anders is het veel meer werk.
Dit model is trouwens op schaal 1/85 en niet op 1/87
Met vriendelijke groeten
Peter

Brunel

In 1976 is de artikelnummering gewijzigd, maar in de catalogus van 86/87 staat de BR 01 220 nog steeds onder nummer 4170. Een jaar later was hij vervangen door de BR 01 164 en daarvan is ook een FMZ-uitvoering geleverd.

Klaas Zondervan

Dikke vriend, als de verkoper de originele doos er nog bij heeft, vraag dan eens naar het artikelnummer. Dat geeft misschien wat meer duidelijkheid.

Brunel

Duidelijk is er al.
De BR 01 220 is nooit digitaal voorbereid geleverd.
De BR 01 164 is nooit digitaal voorbereid geleverd, maar wel met een FMZ-decoder.
Dat doet vermoeden dat er in ieder geval een ge?soleerd motorschild voor de Fleischmann BR 01 bestaat en dat ombouw naar digitaal mogelijk is. Maar alleen met de soldeerbout in de hand en niet door een decoder simpelweg in te prikken.

Brunel

Jawel, maar onze dikke vriend vroeg niet naar een catalogusnummer, spaken of opschriften. Hij wilde weten of een Fleischmann BR 01 220 ooit met een nem-stekker is uitgebracht. Niet dus.

pabe

Net een Fleischmann BR01 gekocht en binnengekregen:  01-164, maar wel de speciale uitvoering met zilveren ketelbanden en NEM KKK.  Spijtig zonder de doos... dus geen art. nr...   Tender even opengemaakt, en hier is het een moderner motorschild dat geisoleerd is...  dus bij deze uitvoering is ombouw naar DCC niet echt een probleem.

groetjes,  Paul

n/a

Aan iedereen een dikke merci voor al jullie hulp, ik ben eruit, ik heb besloten om die lok niet te kopen.
Dank u en veel plezier verder,
Marc

INFO

Ik denk dat dit een verstandig besluit is gezien de eventuele hoge leeftijd van de lok en daarbij de nodige slijtage. Hij wordt niet voor niet in de verkoop gedaan.
Alleen de waarheid ligt in het midden.