Functiedecoder voor sluitverlichting

Gestart door Iebor, 06 maart 2008, 09:44:08 AM

Iebor

Sinds kort ben ik in het bezit van de VT11.5 van Roco. Deze 7 delige TEE set heeft naast een lokdecoder in het frontrijtuig ook een functiedecoder in het achterste rijtuig. Volgens de beschrijving dient deze voor de verlichting en sluitlichten van de achterzijde van de trein. Nu heb ik meerdere sets bestaande uit meerdere rijtuigen (Mat '46 en Mat '54)en op dit moment heb ik de verlichting aan kop en achterzijde middels dunne draden door alle rijtuigen heen. Dit heeft als nadeel dat de rijtuigen niet meer uit elkaar kunnen worden gehaald. Helaas past een spanningsvoerende koppeling niet. Nu wil ik dat net als bij die TEE trein het laatste rijtuig met een functiedecoder uitvoeren. Naar wat voor functiedecoder moet ik dan zoeken want daar heb ik niet echt veel verstand van en heeft iemand een aansluitschema of waar zou ik zoiets kunnen vinden. Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is

INFO

Functie decoders, zijn te koop bij Brelec, Zimo, Tran, Lenz Uhlenbrock, Fleischmann, Marklin, Tams, ESU en nog vele andere. Het aansluitschema zit daar altijd bij, en zijn van de meeste te downloaden vanaf hun site.
Alleen de waarheid ligt in het midden.