Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Service

Gestart door Peter, 05 maart 2008, 11:19:42 AM

Peter

Dat er klantvriendelijke firma's bestaan wisten we al langer, maar bij Faller (Duitsl.) zijn ze toch wel heel snel. Zondag 02/03 een mailtje gestuurd over een ontbrekend stuk in een bouwdoos, en vanmorgen zat het, samen met een vriendelijk briefje, in de bus.
Daar kunnen een aantal anderen toch een lesje van leren.
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

dat is inderdaad snel

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Tom

Het zou jammer zijn dat zo'n service zou moeten verdwijnen na een overname.
Tom

stoomloc

Hallo Peter,

Ik heb in het verleden ook eens een bouwdoos van Faller gekocht waarin een stuk ontbrak. Ik heb dan een brief samen met een kopie van de handleiding, waarop het ontbrekende stuk aangeduid was en ja op een heel korte termijn kon ik beschikken over het ontbrekende stuk en kon ik  het huisje volledig afwerken. Dit is meer dan 15 jaar geleden en het doet me plezier dat hun service nog altijd goed gebleven is.

groetjes

Wim

factageklerk

Bij Kibri en auhagen doen ze dat ook, want ik heb dat bij hun bouwpakketten het ook al eens voorgehad dat er een onderdeel ontbrak. Een briefje sturen en binnen de 14 dagen had ik het onderdeel.
 

adrievans

Bij Preiser hetzelfde,ik miste een onderdeel van een truck,briefje met copie bouwtekening opgestuurd,kreeg binnen een week excuusbriefje,onderdeel en een paar onbeschilderde preiserianen.
Over service gesproken.

ysbeer

Ook de service van PIKO is uitstekend
Je kunt direct via hun site (waarop ook nog alle bestelnr staan)een onderdeel bestellen.
wim

Klaas Zondervan

Ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat ze een stuk nasturen als dat ontbreekt in de doos.
Heb wel eens gelezen van Amerikaanse firma's die nog verder gaan. Die sturen een vervangend stuk als je het zelf naar de eeuwige jachtvelden hebt geholpen.

modelbaanHO

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Heb wel eens gelezen van Amerikaanse firma's die nog verder gaan. Die sturen een vervangend stuk als je het zelf naar de eeuwige jachtvelden hebt geholpen.


Dat doen (sommige) Duitse firma's ook. Ik heb deze ervaring bij Preiser en Kibri, waar ik telkens het verneukte onderdeel gratis heb toegestuurd gekregen nadat ik hen een briefje had geschreven waarin ik ook toegaf dat het onderdeel door mijn toedoen naar de ... was geholpen. (Kibri stuurde mij het onderdeel zelfs 2x op [:D]).

Ook Roco heeft mij ooit een volledig chassis van een BR44 toegestuurd nadat dat model op een tentoonstelling van de club een val van ??n meter niet had overleefd. ('t was mijn eigen schuld dat het gebeurde [:(] ). Dat is al wel zo'n 25 jaar geleden.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

conducteur

we mogen denk ik blij zijn dat we zo'n prima service hebben bij ons(favoriete) merk.Moest dat niet zo zijn was ik al lang gestopt met deze hobby[:D]

Ik denk dat er bij  M* iets is fout gegaan,ben al twee maanden aan het wachten op sleperwippen en 74030(van die midenleider-isolatie's(voor de niet-marklinrijders))
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

wisselstromer

@conducteur
in welke winkel heb je die onderdelen van marklin besteld??
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

conducteur

bij onze tony,in 't station van Blankenberge.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

Pff, ik ben al enkele weken (van ergens voor nieuwjaar) aan het wachten op enkele vervangings onderdelen van Roco. Mijn I6-rijtuig was tegen de vlakte gegaan en er waren enkele dingen stuk.

Mijn koppelingsschacht heb ik reeds ontvangen. Op het draaistel en een buffer ben ik nog aan het wachten. Detail, dezelfde wagen wordt in eenzelfde kleurstelling dit jaar opnieuw geproduceerd, dus de stukken moeten in voorraad zijn bij Roco.

De laatste keer dat ik ernaar vroeg in de winkel zeiden ze dat ze een mailtje zouden sturen. Tot op vandaag heb ik nog niks ontvangen.


Enkele jaren geleden ontbraken er bij een Kibri huisje enkele stukken. Een briefje naar Kibri met de juiste onderdelennummers gestuurd en enkele dagen later kreeg ik de stukjes in een nette verpakking thuisgestuurd. Zo moet het en daar kunnen vele fabrikanten nog een voorbeeld aan nemen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.